MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP-programmer i WIN7 Home
Fra : Per Andreasen

Dato : 24-02-11 19:22

Jeg har Windows 7 64 bit Home Edition, og jeg har en del programmer og spil
fra min gamle XP, som jeg gerne ville kunne bruge.
Jeg ved, at jeg kan køre en Windows XP mode, men så vidt jeg kan se, kan den
kun bruges, hvis man har Pro-udgaven af Win 7. Er der en mulighed for at
løse mit problem uden at skulle investere i en opgradering, som jeg i øvrigt
ikke behøver?
På forhånd tak Per Andreasen

Fra : emjeppesen

Dato : 24-02-11 22:48

Per Andreasen skrev:

>Jeg har Windows 7 64 bit Home Edition, og jeg har en del programmer og spil
>fra min gamle XP, som jeg gerne ville kunne bruge.

Kan du ikke bare installere dem på win7? Du kan da uden videre køre 32
bit programmer på win7
Hilsen emt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-02-11 23:57

Per Andreasen skrev:

> Jeg har Windows 7 64 bit Home Edition, og jeg har en del programmer og spil
> fra min gamle XP, som jeg gerne ville kunne bruge.

Jeg har kopieret mine programmer fra en XP-maskine til min
Win7-maskine, og de fungerer alle sammen. Jeg kører
32-bit-system.

--
Bertel

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-02-11 11:32

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i
meddelelsen
> Jeg kører
> 32-bit-system.

Ja - og derfor kan svaret ikke bruges til så meget - spørgeren kører med
en 64 bit Windows 7, der ikke kan klare alle gamle programmer - det kan
en 32 bit Windows 7 bedre klare.

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-02-11 13:11

"Per Andreasen" <per.andreasen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg har Windows 7 64 bit Home Edition, og jeg har en del programmer og
> spil fra min gamle XP, som jeg gerne ville kunne bruge.

Langt de fleste programmer - også ældre - kører fint - der er dog
enkelte gamle 16-bit programmer, der ikke kan køre i 64-bit Windows 7 -
men som kører fint på 32 bit Windows 7.

Så prøv at installere dem - formentlig vil de køre uden problemer.

Jan