Kast blodige flag i hovedet på soldaterne ~
Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-02-11 15:11

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1508292.ece

"På fredag skal de hjemvendte soldater marchere i Københavnsgader. Borgerne
glæder sig, men krigsmodstanderne er klar med protester"

Her er en god sag jeg må støtte

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 23-02-11 18:43

On Wed, 23 Feb 2011 15:10:59 +0100, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> [...]
>
> "På fredag skal de hjemvendte soldater marchere i Københavnsgader. Borgerne
> glæder sig, men krigsmodstanderne er klar med protester"

Jeg håber du får ørerne i maskinen, din skide landsforrædder.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-02-11 19:16

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg håber du får ørerne i maskinen, din skide landsforrædder.

Under billede i artiklen står der:
"Sådan så det ud i september, og på fredag marcherer soldaterne igen på Strøget. "

Her er også et godt september billede af Danske soldater
http://frihed.natmus.dk/rundvisninger/september_march.htm

Jan Rasmussen

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 23-02-11 19:34

On Wed, 23 Feb 2011 19:16:00 +0100, Jan Rasmussen wrote:

> [...]
> "Sådan så det ud i september, og på fredag marcherer soldaterne igen på Strøget. "
>
> Her er også et godt september billede af Danske soldater

Gaaaaaaaaaaab.

En klokkeklar Godwin.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-02-11 22:58

> Gaaaaaaaaaaab.
>
> En klokkeklar Godwin.

Både ja og nej for jeg opfatter ikke frikorps-danmark som nazistisk,
og Jeg har på fornemelsen at den ideologiske baggrund for flertallet
af de danskere der meldte sig, var anti bolsjevisme og ikke antisemitisme.

Og jeg betagter ikke de i 2011 udsendte danske soldeter som nazister.

Min holdning til deres udsendelse er at: "Det må de selv om" det er et
arbejde, et farligt arbejde, men det er frivilligt.

Sidder lige og læser på: http://www.frikorps-danmark.dk/
Dagbog/aktivitetskalende
xx.05.1941.

"De, der på dette tidspunkt kom fra diverse uddannelsessteder kunne
umulig betragtes som forløbere for Frikorps Danmark, fordi krigen mod
Sovjetunionen på dette tidspunkt ikke var begyndt, og den danske
regering traf først beslutninger i den retning efter rigsdagserklæringen
af 23 juni 1941. I Gyldendals forlag skriver, at Frikorps Danmark blev
oprettet af de danske nazister og Waffen SS, og teksten i nævnte afsnit
kan bruges til at bestyrke denne løgn, derfor bør noget sådant undgås.

Hvem der oprettede Frikorps Danmark holder man skjult, men det var
krigsminister Brorsens omgangskreds, der, da ministeren fik til opgave
at finde en kommandør, fandt frem til Kryssing, der, selv om
henvendelsen kom fra danske militærfolk, tvivlede på deres beføjelser,
og derfor betingende sig kongens og regeringens tilladelse, som han fik.

Som betingelse krævede Kryssing yderligere: Der skal kæmpes under
Dannebrog, og kommandosproget skal være dansk. Mandskabet skal bære
danske uniformer. Det sidste modsatte tyskerne sig fordi de danske
uniformer i farve lignede de russiske, derfor blev det accepteret at der
måtte bæres tyske uniformer. Kommandosproget var dansk i Frikorpset,
hvilket betød at tyske "hilfsausbildere" uddannet under tyske forhold
fik det svært med de dansk talende rekrutter og samtidig fik de danske
frivillige med kendskab til det tyske sprog ofte centrale opgaver og
indgik som hjælpere.

Udannelsen skete dog under tysk opsyn. Til at holde kontakt med Waffen
SS og samtidig tilpasse uddannelsen til samvirke med de tyske enheder,
fik Kryssing Hauptsturmführer Massell som en slags næstkommanderende,
desuden blev hvert af de oprindelig fire kompagnier tildelt en tysk
Untersturmführer som tilsynsførende med hensyn til samvirket, ellers var
der ingen tyskere i Korpset før hestene blev tildelt.

Kort efter den grundlæggende uddannelse, den 13. september 1941,
afrejste stabskompagniet, fra Hamborg, og om aftenen, den 14. september,
ankom vi til Treskau, hvor mere målrettet udannelse fandt sted. Allerede
i december opstod rygter om, at man skulle i indsats ved Moskva, men man
var ikke fuldt udrustet og det blev afblæst. Samtidig tog stridighederne
mellem Kryssing og øverste SS ledelse til, hvilket fik Kryssing til at
trække sig tilbage, medens Massell i det væsentlige overtog kommandoen,
indtil Schalburg kom, i begyndelsen af marts, hvorefter Massell blev
frataget sine beføjelser. Kompagniernes tyske inspektionsofficerer,
kunne blive, dersom de ville indgå som almindelige tjenestegørende
officerer, hvilket nogle af dem valgte.

I slutningen af 1941 bevilgede den danske regering motorkøretøjer, fra
hærens depoter, således at Frikorpset kunne blive motoriseret. Disse
ældre køretøjer blev skiftet ud med nye tyske, tjekkiske Skoda og Tatra
lastvogne, dog var alle motorcyklerne i tjeneste af tysk fabrikat.
Køreskole for motorcykler og biler foregik i Treskau under ledelse af M.
Krogh. Trods den hårde vinter, en overgang med 42 graders frost,
beordrede Schalburg afholdt øvelser og træning.

På øvelserne skete det ofte, at Schalburg pludselig dukkede op og
blandede sig med mandskabet, hvor han dels talte om opgaverne,
men også om sine oplevelser.

Han var en stor ynder af det danske kongehus, og under en sådan kammeratlig
samtale var det, at han fortalte om sin sidste audiens hos Christian X,
citeret efter en frivillig erindring: "Da jeg som gardeofficer skulle i
audiens hos kongen, før jeg indtrådte i SS for at kæmpe mod min faders
mordere, sagde kongen: Ja min søn, det er derude kampen gælder for
Danmarks fremtid." C. F. von Scalburgs far var tysker, og ejede et gods
i Ukraine, han blev dræbt af kommunisterne. C. F. Schalburg var på
kadetskole, men det lykkedes ham, sammen med sin mor, der var dansker,
at flygte til Danmark."

Jan Rasmussen

Fra : kk

Dato : 23-02-11 19:50

Jan Rasmussen skrev den 2/23/2011:
> [...]
> Strøget. "
>
> Her er også et godt september billede af Danske soldater

Du er fanden æde migligeså dum i roen som P.N.
kk

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-02-11 20:10

On 02/23/2011 07:50 PM, kk wrote:

> Du er fanden æde migligeså dum i roen som P.N.
> kk

Hr Rasmussen er klart bedst til absurde paranoiske konspirationsteorier
i form af alen-lange copy-paste ting på engelsk,..

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-02-11 23:18

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i en meddelelse

> Du er fanden æde migligeså dum i roen som P.N.
> kk

Hvorfor ?

http://www.frikorps-danmark.dk/

Hvorfor melde sig?
En dansk officer har udtrykt sine begrundelser for det at melde
sig på følgende måde:

Det gik mere og mere op for os, at vi havde valgt det rette.
Vi jublede, da vi hørte at den danske regering havde afbrudt
forbindelsen med Sovjetrusland. Bolsjevismen, der året i
forvejen havde forsøgt at knuse vor broderfolk - Finland,
for derefter utvivlsom at bemægtige sig hele Skandinavien
og Herredømmet i Østersøen.

Begivenhederne medførte oprettelsen af Frikorps Danmark,
som Kongen og Regeringen anerkendte som dansk Korps, og
enhver må kunne forstå de danske frivilliges følelser,
da vi fik lov til at kæmpe under Dannebrog.

Det vigtigste for vi frivillige, der kæmper på fronten,
er, at de har følelsen af, at deres fædreland forstår
deres kamp og står bag dem. Vi var derfor kongen,
den danske regering og autoriteterne dybt taknemmelige
for anerkendelsen af Frikorpset og for tilladelsen til
at kæmpe under vort eget lands flag.

Og vi fik et nyt rygstød, da Danmark i efteråret, mens kampen
i Rusland var i fuld gang, tilsluttede sig Antikommaintern-pagten.
Vor tro i kampen fik måske sin allerstørste styrke, da vi i Rusland så,
hvad det var, vi kæmpede imod.

Da vi stiftede bekendtskab med den uhyre opmarch, der på den anden
side af den russiske grænse var foretaget mod alle europæiske lande,
forstod vi, hvor stærkt også vort fædreland havde været truet.
Jo større rædsler vi har mødt, jo større fattigdom og usselhed vi så ved fronten,
jo mere sikre har vi været i vor sag.

Det var bolshevikernes egen dyriske råhed og bestialske krigsførelse,
der fik os til at råbe hurra, når vi angreb.
Vore egne mishandlede kammerater..., jeg kunne selv ikke i min
vildeste fantasi have tænkt mig, at mennesker kunne være så onde og lavtstående.

Jan Rasmussen

Fra : /John

Dato : 25-02-11 18:48

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg håber du får ørerne i maskinen, din skide landsforrædder.

Fjolset er da bare helt til grin (som sædvanlig):

"Under marchen forsøgte en lille flok krigsmodstandere at vise deres
modstand mod krigen, men demonstranterne var ganske enkelt for få og deres
råb for spæde til virkelig at vække opsigt.
Dermed fik de hjemvendte soldater også den hyldest, som hele arrangementet
drejede sig om":

http://www.information.dk/telegram/260687

Så deet...

John

Fra : DADK

Dato : 25-02-11 19:33

/John wrote:

> [...]
> råb for spæde til virkelig at vække opsigt.
> Dermed fik de hjemvendte soldater også den hyldest, som hele arrangementet

Ja. Det er jo ikke ligefrem soldaterne der har erklæret krig, så hvis
man er imod krigen, regeringen, hæren, Danmark - whatever, det løber
vist sammen i én stor grød - så er det jo ikke ligefrem dem man skal
kaste smuds efter.

Det svarer lidt til at folk stillede sig op og forstyrrede Flemming
"Bamse" Jørgensens begravelse fordi de mente at der er for meget
dansktop i radioen.

Personligt kunne jeg ikke drømme om ligefrem at "hylde" de hjemvendte
soldater. Men de må da have lov til at gå i optog. Jeg vil ikke sætte
dem op på en piedestal fordi man jo må være noget nær hjernedød hvis man
helt frivilligt rejser ned til Afghanistan, og risikerer liv og lemmer
for at bekæmpe taliban.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 25-02-11 22:26

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Fjolset er da bare helt til grin (som sædvanlig):

Jeps, det er han, men det er chatnarren, S.A.Thomsen, så ganske afgjort
også.

Republikaner, krigsmodstander, atomkraftmodstander og EU-modstander
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 26-02-11 00:34

On Fri, 25 Feb 2011 22:26:10 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Jeps, det er han, men det er chatnarren, S.A.Thomsen, så ganske afgjort
> også.

Måske, men dog alligevel langt mindre at du er.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-02-11 11:40

<kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Jeps, det er han, men det er chatnarren, S.A.Thomsen, så ganske
> afgjort også.

At det skulle være landsforræderi at være imod krig og
lemlæstelse, det skal man sgu være forskruet oppe i kraniet for
at mene. At hylde danske soldater der frivilligt er rejst ned for
at myrde løs, ser jeg heller ingen mening i. Men der er måske kun
mig der har det sådan? I så fald erkender jeg gerne min
"landsforræderiske" tendenser, for på samme måde mener
højrefjolserne jo at det er at ønske kriminelle det godt her i
livet fordi man går imod vold eller fordi man mener at man skal
opføre sig civiliseret, selvom man står over for mordere i en
retssag, at også den mest ækle morder skal have en fair retssag,
på samme måde mener højrefjolserne også at det er landsforræderi
ikke at hylde de danske soldater som lever af vold og mord. Hvis
dette er tilfældet, så melder jeg mig gerne under fanen for
"landsforrædere", for jeg vil fortsat ikke bejae vold og ufred og
møde enhver med andre opfattelser med skældsord og forbandelser
samt trusler af forskellig art. Men jeg er jo også gammeldags.
:.-O

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 26-02-11 12:56

On Sat, 26 Feb 2011 11:40:15 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> at mene. At hylde danske soldater der frivilligt er rejst ned for
> at myrde løs, ser jeg heller ingen mening i.

Som sædvanlig har Wilstrup ikke fattet en bjælde.

De rejser ikke ned for at "myrde løs", men for at hjælpe civilbefolkningen
og bekæmpe islamisterne.

> Men der er måske kun
> mig der har det sådan?

Der sikkert andre mentalt udfordrede der har det på samme måde.

> [...]
> på samme måde mener højrefjolserne også at det er landsforræderi
> ikke at hylde de danske soldater som lever af vold og mord.

"som lever af vold og mord".??? Du er syg.

> [...]
> møde enhver med andre opfattelser med skældsord og forbandelser
> samt trusler af forskellig art. Men jeg er jo også gammeldags.

Du går jo selv ind for vold, bare det går ud over de "rigtige".

Fra : DADK

Dato : 26-02-11 20:27

S.A.Thomsen wrote:

> Du går jo selv ind for vold, bare det går ud over de "rigtige".

Game, set og match.

Og hvis der er nogen der møder "enhver med andre opfattelser med
skældsord og forbandelser" så er det sgu Arne.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 26-02-11 00:32

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Fjolset er da bare helt til grin (som sædvanlig):

> John

Hvis der er nogen der er til grin her, så er det de her safari-turister der
drog med hæren ned til Afghanistan for at skyde en Muslim eller to og som
endte med selv at blive spist af den løve de ville skyde og som døde for et
lorteland der ikke er værd at dø for, se det mine herrer det er at være til
grin.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 26-02-11 00:36

On Sat, 26 Feb 2011 00:32:11 +0100, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> [...]
> lorteland der ikke er værd at dø for, se det mine herrer det er at være til

Som sædvanligt har du absolut INTET fattet.

Fra : DADK

Dato : 26-02-11 01:52

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> [...]
> lorteland der ikke er værd at dø for, se det mine herrer det er at være til

Ja, det kan du sige. Og hvis man modererer det lidt er det rigtigt. Men
forskellen på dig og mig, er, at du har den holdning du har fordi du
hader det danske samfund, du holder med danskernes fjender, du er helt
åbenlyst femtekolonne.

Men jeg er enig i at motivationen for de fleste soldater sikkert er at
nakke nogle muslimer, og så er de jo unge og føler sig uovervindelige.

Man må bare være komplet idiot eller oversikker på sig selv hvis man
sætter sit eget liv ind på noget så tåbeligt og ligegyldigt som
Afghanistan. Jeg har 2 flygtige bekendte der har været i Afghanistan,
som jeg lejlighedsvist har kunne udspørge, den ene har også været i
Irak. Og så i tillæg ham der blev ynket så meget der døde lige før jul,
Enig, det er efternavnet - det er faktisk familie til mig. Stor tragedie.

Men jeg har svært ved at mobilisere vrede og sorg. Han gik med åbne øjne
ind i skidtet, uvist af hvilken grund, og så døde han. Havde aldrig mødt
manden, i øvrigt. Men stor ståhej på Facebook.

Det er ikke forkert at sige, at Danmark er blevet en militærmagt. Ift
gamle dage kunne man have 100 venner og ingen af dem havde været i
militæret, eller de var alle militærnægtere osv. I dag kan du ikke være
i et party hvor mindst +en har været udsendt, eller er kæreste med en
udsendt osv.

Og det skyldes jo islam, muslimer - og det som sådan set er indbegrebet
af islams væremåde. Et langsomt træk henimod den overbevisning, at
resistence is futile.

Jeg er dog 100% overbevist om at sandhed og demokrati overruler løgn og
undertrykkelse i sig selv. Det er en naturlov.

Skulle det endelig komme til en krig mellem islam og kristendom vil
kristendom helt sikkert vinde, nærmest indenfor få timer. Selv på trods
af trillioner af oliekroner er det ikke lykkes den arabiske verden at
opbygge en våbenindustri. De våben de har er forældede allerede den dag
de køber dem. Med små midler har det eneste demokratiske land i
Mellemøstewn fabrikeret både atomvåben, uzierne og ørkentanken.

Fra : sluppermand

Dato : 23-02-11 18:49

On 23 Feb., 15:10, "\( ` . P.N. . \)" <l...@hotmail.com> wrote:
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1508292.ece
>
> "P fredag skal de hjemvendte soldater marchere i K benhavnsgader. Borgerne
> gl der sig, men krigsmodstanderne er klar med protester"
>
> Her er en god sag jeg m st tte

Med lidt held får du støtte af en anden skribent fra dk. politik. Du
kan kende ham på de strittende langfingre. . . . . .

/Kent.

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-02-11 10:24

sluppermand <wuk@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
4960a636-6629-46be-b005-4e4ff29a9370@g11g2000vbq.googlegroups.com:

> Med lidt held får du støtte af en anden skribent fra dk. politik. Du
> kan kende ham på de strittende langfingre. . . . . .

Jeg håber, du og dine kollegaer er talstærkt til stede, og at I kan levere
"fuld skrue igennem det lort" første gang, en idiot på sidelinien forsøger
at genere vore knægte, som vi kun kan være stolte af.

Flemse lider af en personlighedsforstyrrelse, så ham ser I selvfølgelig
ikke. Han nøjes med at trolle på usenet. Det kunne ellers være hyggeligt,
hvis han mødte op og mærkede lidt konsekvens.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 24-02-11 10:53

> [...]
> ikke. Han nøjes med at trolle på usenet. Det kunne ellers være hyggeligt,
> hvis han mødte op og mærkede lidt konsekvens.

Bla bla ja hele verden lider af personlighedsforstyrrelse i flg Jens Bruun
ja altså lige Jens undtaget. Men for nu at komme til sagen, pointen her er
at den slags marcher hører hjemme i vestdanmark dvs Herning eller Holsterbro
hvor sådanne marcher tidligere har vært afholdt. Men lige som man ikke
afholder "Gaypride" marcher i Brønderslev hvor folk er indremissionske, så
bør man heller ikke afholde den slags marcher i KBH hvor en stor del af
befolkningen er muslimer, socialister, krigsmodstandere og andre grupper der
er imod krigsmarcher.

Fra : TL

Dato : 24-02-11 19:01

On Thu, 24 Feb 2011 10:53:15 +0100, in dk.politik "\(¯`·.¸ P.N.
¸.·´¯\)" <la@hotmail.com> wrote:

> [...]
>befolkningen er muslimer, socialister, krigsmodstandere og andre grupper der

Så meget desto mere grund til at afholde det i København.