Hovsa, Lars
Fra : Ukendt

Dato : 23-02-11 09:47

Det er altid lidt noget trælst noget, den der dokumentation.

http://www.information.dk/260341

Tilgengæld er jeg næsten sikker på, at blomsten af dansk ungdom ovre i VU,
giver en lille én at sunde sig på.

Man håber der kommer en dag, hvor VU ikke længere står for Venstres Ungdom,
men for Velvet Underground.

Fra : DADK

Dato : 23-02-11 10:07

Thomas M wrote:
> Det er altid lidt noget trælst noget, den der dokumentation.
>
> http://www.information.dk/260341

Men så er det jo heldigt at du for flere dage siden i denne gruppe - fri
information gratis leveret fra mig - kunne læse, at det var Frank Jensen.

For naturligvis må også den daværende regering have misforstået
reglerne, når nu palæstinenserne heller ikke dengang fik statsborgerskab.

Men det er meget små sko man går med for tiden, i den hysteriske jagt på
regeringens medlemmer. Skulle jeg starte et indlæg hver gang Ole Sohn
kommer til at sige "milliarder" når han mener millioner, eller når Sass
Larsen kløjs i årstallene, som han er ferm til?

> [...]
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/02/23/034717.htm
>
> Man håber der kommer en dag, hvor VU ikke længere står for Venstres

Igen et eksempel på hetzen. Der er helt tydeligt medier som leder efter
"historier", og selv uden fugls føde vinkles de negativt. Herregud, der
sidder jo dumrianer alle vegne - selv i dk.politik - som tror på skidtet
og hopper direkte på limpinden.

Tonen slåes af i første sætning "Meld dig ind i partiet og drik dig stiv
på vores regning", som jo ikke er det V reklamerer med. De reklamerer
heller ikke med at "få langet gratis bajere ud" eller at der "tilbydes
gratis druk for en nat". Det er fuldkommen analogt til andre
arrangementer - f.eks at man får kaffe og kage, eller røde pølser og øl.
Men man får jo ikke ligefrem aktiveret unge med kaffe og kage eller røde
pølser i weekenden - men derimod et tilbud om at gå på diskotek og nogle
genstande.

"Træt af din mødom? Meld dig ind i DSU og bliv defloreret af Jeppe
Kofoed, uden kondom"..."sådan reklamererer DSU"...Du kan vist godt se,
at det med "gratis druk" er noget af en ekstrapolering.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-02-11 11:19

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja var det ikke Pind der en udtalte at "jeg håber ikke at nogen tror at vi
kun diskuterer trækprocenter i VU, men måske er det bare sjovere at være
VUer."

Den dag kommer, men vi må så bare håbe at Lars Sejer ikke er blevet
statsminister og regerer fra sit skattely nede i Schweitz.

> [...]
> "historier", og selv uden fugls føde vinkles de negativt. Herregud, der
> sidder jo dumrianer alle vegne - selv i dk.politik - som tror på skidtet

Så vidt jeg kan se er der substans i sagen.

> [...]
> Men man får jo ikke ligefrem aktiveret unge med kaffe og kage eller røde
> pølser i weekenden - men derimod et tilbud om at gå på diskotek og nogle

De reklamerer måske ikke direkte, men næsten.

> "Træt af din mødom? Meld dig ind i DSU og bliv defloreret af Jeppe Kofoed,
> uden kondom"..."sådan reklamererer DSU"...Du kan vist godt se, at det med
> "gratis druk" er noget af en ekstrapolering.

"Samtidigt viser det sig, at VU har lejet sig ind på diskoteker i flere af
landets større byer, hvor der tilbydes gratis druk for en nat, hvis man
melder sig ind."

Måske du skulle melde dig ind, du er jo også glad for de våde varer ikke.

Fra : DADK

Dato : 23-02-11 15:33

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> [...]
> kun diskuterer trækprocenter i VU, men måske er det bare sjovere at være

Igen savner der lidt seriøsitet og objektivitet. Husker du f.eks da DFU
blev stærkt kritiseret for at lege Muhammed-tegning leg? Der blev i
samme ombæring lækket en video fra Radikal Ungdom, hvor de stangstive -
faktisk væltede ned af stolene - praktiserede præcis det samme. Der er
ikke så meget i det, andet end at det jo er normal ungdomskultur. I
utallige sammenhænge frister man med fester og dermed implicit alkohol
når man skal få de unge i tale.

> Den dag kommer, men vi må så bare håbe at Lars Sejer ikke er blevet
> statsminister og regerer fra sit skattely nede i Schweitz.

> Så vidt jeg kan se er der substans i sagen.

Ja, JEG har en substantiel pointe. "Kritikerne" har ikke, ud over at de
udstiller deres eget niveau. Så vidt jeg er orienteret skal man ikke
drikke sig stiv på Venstres regning, man kan også få en cola eller en
cafe latte. Trækplastret er at komme på diskotek og mødes med andre unge.

> De reklamerer måske ikke direkte, men næsten.

De reklamerer heller ikke "næsten" direkte for "gratis druk for en nat",
det må selv du vel kunne indse.

> "Samtidigt viser det sig, at VU har lejet sig ind på diskoteker i flere af
> landets større byer, hvor der tilbydes gratis druk for en nat, hvis man
> melder sig ind."

Ja, jeg har skam læst "artiklen", jeg citerer jo ligefrem det du citerer
i dit svar. Hvor tilbydes der "gratis druk for en nat"? Svar - ingen
steder. Det er en ekstrapolation, noget en eller anden der gerne vil
brygge en historie sammen "beriger" en ligegyldighed med.

> Måske du skulle melde dig ind, du er jo også glad for de våde varer ikke.

Igen demonstreres det med "limpind", reduceret evne til at forholde sig
til facts mv, det handler jo netop IKKE om at drikke, men om at hverve
medlemmer til VU!! Ganske enkelt lokke de unge ved at "møde" dem i
"øjenhøjde", så at sige.

Man kan argumentere for at man finder metoden upassende, og det er da en
holdning - men de der tendentiøse overdrivelser / ekstrapolationer gør
jo bare at man trækker på skuldrene og debatten falder til jorden. Yet
another ikke-historie om de slemme, slemme regeringspartier.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-02-11 17:25

> [...]
> Det er en ekstrapolation, noget en eller anden der gerne vil brygge en
> historie sammen "beriger" en ligegyldighed med.

Ja og jeg citerede teksten ordret

"Samtidigt viser det sig, at VU har lejet sig ind på diskoteker i flere af
landets større byer, hvor der tilbydes gratis druk for en nat, hvis man
melder sig ind."

Hvis jeg har uret så vil de ansvarlige i VU nok afvise påstanden i tv-avisen
i aften og det tror jeg ikke vil ske. Da de gerne står ved at deres møder er
noget med druk.

Fra : DADK

Dato : 23-02-11 21:20

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> [...]
> landets større byer, hvor der tilbydes gratis druk for en nat, hvis man

Som også jeg gjorde, umiddelbart forinden. Dit store problem er at du
ikke sondrer imellem det faktiske og så den journalistiske
sensationalisering. Der tilbydes ikke "gratis druk", det reklamerer VU
ikke med - der tilbydes et diskotekbesøg med delvis fri bar. Fri bar !=
druk. Og det koster altså 100 kr. Der skal sikkert være nogen der
drikker sig meget fulde, men der er også nogen der drikker en øl og en
cola.

> Hvis jeg har uret så vil de ansvarlige i VU nok afvise påstanden i tv-avisen
> i aften og det tror jeg ikke vil ske.

De har afvist det hele dagen, bla på TV2 News. Og fortsætter
arrangementerne.

Da de gerne står ved at deres møder er
> noget med druk.

Jeg tror snarere man må konkludere, at det er dig der ikke kan
forestille dig andet end at "fri bar" kan føre til noget som helst andet
end massiv og langvarig "druk". Hvis det var sådan ville de mange
diskoteker der tager 150 kr for adgang og fri bar hurtigt gå konkurs.