Gps-overvågning ku ha hindret Titanic-forl~
Fra : Bo Warming

Dato : 21-02-11 03:40

   Gps-overvågning ku ha hindret Titanic-forlis
Sammenfald af snese af unormaliteter var årsag til at isbjerg sænkede
Titanic,

Helt overordnet er en billig, effektiv overvågning pr radiosender
koblet til gps-udstyr den oplagte forebyggelse mod alle kollisioner i
en klog fremtid
Det gælder både skibe, fly, tog og biler
Vedr skibe er systemet parat og ved at blive indført og hedder AIS =
automatic identification system
Dette kan når udbredt kobles til styregrej så kaptajnen kan drikke sig
fuld for skibet er på aupilot og stopper automatisk for forhindringer
Folks modvilje mod overvågning vil måske længe forsinke indførsel vedr
biler
Tyrkertro på at tog er så gennemført forsynet med elektronik, at man
internt kan hindre uheld, har vist sig uholdbar.

Der må kræves forsikringer der bliver vildt dyre hvis man har undladt
at købe og installere overvågnings-grej

Broer, kaj, rev, fremspringende klipper, store isbjerge der kan nå
Island-breddegrader bør forsynes med samme radiosender og chips som
hvad transportmidler har, så alarm går, hvis kollisionskurs.

Fra : kk

Dato : 22-02-11 11:02

Bo Warming kom med følgende:
> [...]
> Island-breddegrader bør forsynes med samme radiosender og chips som
> hvad transportmidler har, så alarm går, hvis kollisionskurs.

Det næste bliver vel, at du opfinder den dybe tallerken - igen!
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 22-02-11 12:09

On Tue, 22 Feb 2011 11:02:14 +0100, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

>Bo Warming kom med følgende:

>Det næste bliver vel, at du opfinder den dybe tallerken - igen!

Selvom Martin Larsen benægter at gps-overvågningen er mulig, har du
helt ret i at det er så banalt som opfindelse af tallerken

Jeg påstår ikke at have opfundet noget her, jeg påpeger det skandaløse
i at vi har kollisioner når det let og billigt ku undgås

Politikerne lyver at folk er angst for at blive registreret, msn
forklar folk fordelene og de vil presse på for den mirakuløse billige
teknik, som ikke kan indføres privatiseret p.t.
Maskinstormere, der afviser,n har aldrig kunne argumentere til bunds
imod gps-overvågningen, som nu virker for skibe