BB|ADSL og switch
Fra : Carsten Larsen

Dato : 09-08-01 19:40

Sælgeren i forretningen siger at ADSL modemet bare skal tilsluttes switchen
sammen med de andre maskiner og så skulle alle maskiner kunne komme på
nettet, men hos mig kan switch'en ikke se modem'et og 10baseT blinker en
gang imellem men for det meste lyser grønt. Har både prøvet med straight og
crossed kabel. Er der en defekt i ADSL modemet? Kan ellers godt komme på
nettet hvis forbindelsen går direkte til PC'en.

En yderligere oplysning:
Har også anskaffet mig en D-LINK 704, men det er aldrig lykkedes mig at få
kommunikation mellem samme ADSL modem og router (WAN lyser ikke)

--

/Carsten.

Fra : S. Andersen

Dato : 09-08-01 19:56

"Carsten Larsen" <carstenL@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har også anskaffet mig en D-LINK 704, men det er aldrig lykkedes mig at få
> kommunikation mellem samme ADSL modem og router (WAN lyser ikke)

Ville nok være en ide hvis du skrev om du kører med dynamiske eller fast IP
!

Fra : Carsten Larsen

Dato : 09-08-01 21:53

Jeg har fast IP!

--

/Carsten.

Fra : S. Andersen

Dato : 09-08-01 22:01

> Jeg har fast IP!

Så skal du ha en router på før switchen, hvis du vil ha flere putere på.
Ellers skal du sætte en server op!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-08-01 22:16

> Så skal du ha en router på før switchen, hvis du vil ha flere putere på.
> Ellers skal du sætte en server op!

njaa, ikke hvis han kun skal bruge en maskine ad gangen og switchen skulle
gerne få link

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : S. Andersen

Dato : 12-08-01 17:01

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3b72fd70$0$309$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "S. Andersen" <[nospam]@[nospam].dk> skrev i en meddelelse
>
> njaa, ikke hvis han kun skal bruge en maskine ad gangen og switchen skulle
> gerne få link

Nu skrev jeg jo netop "PÅ"...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-08-01 09:21

"Carsten Larsen" skrev:

> Jeg har fast IP!

Bare et gæt:

Det kan jo være det, der er problemet ?

Hvis du skal have flere maskiner på samtidig uden router, så skal de have hver sin IP

Hvis du kun har en IP, så vil den første maskine vel lægge beslag på den ene adresse, som du har - og resten vil ikke kunne få nogen
?

--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Elmo Jensen

Dato : 12-08-01 14:19

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse:

> Hvis du kun har en IP, så vil den første maskine
> vel lægge beslag på den ene adresse, som du har -
> og resten vil ikke kunne få nogen ?

Korrekt med mindre han har hub, 2 netkort og kører f.eks. ICS.

ADSL til netkort1, netkort2 til hub, netkort1 delt med ICS, de øvrige
klienter til hub og får IP fra ICS. Det virker fremragende her hos mig

Elmo Jensen
ICQ: 12 55 72 551
Web: www.ddibbsystem.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-08-01 22:16

"Carsten Larsen" <carstenL@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hos mig kan switch'en ikke se modem'et

Og switchen er fx ikke låst til 100 mbit?

> Har også anskaffet mig en D-LINK 704, men det er aldrig lykkedes mig at få
> kommunikation mellem samme ADSL modem og router (WAN lyser ikke)

kunne måske tyde på en fejl i modemet

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Carsten Larsen

Dato : 11-08-01 18:38

Har i dag fået byttet ADSL modem og splitter og kan stadig ikke få
forbindelse til router.
Min switch kan der ikke ændres på så vidt jeg kan se. Jeg kører med et combo
kort m. BNC og RJ45 så det kører vel kun 10 Mbit hele tiden.

--

/Carsten.
"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en