Man græmmes igen over Rønn
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-11 13:46

Det er nok bare Rønn's embedsmænd som har lavet en fejl, og lige om lidt
sætter Rønn tingene på plads.

http://nordjyske.dk/artikel/10/2875/29/3793246/3/familie%20rives%20i%20stykker%20af%20staten

Familiefar fra Frederikshavn fik igen afslag på ansøgning om
opholdstilladelse

To små børn født i Danmark, en dansk kæreste og et fast job. Det er ikke nok
til at få opholdstilladelse i Danmark. Det blev slået endelig fast tirsdag
eftermiddag, da 29-årige Shaun Anthony Mitchell fik afslag på sin appel til
integrationsminister Birthe Rønn Hornbech.

- Jeg har det helt forfærdeligt lige nu. Det er ét stort kaos af følelser,
siger Shauns kæreste og moren til hans to børn, Mette Klein Sørensen.

Shaun Mitchell appellerede det afslag, han fik fra Udlændingeservice 2.
december 2010 på sin ansøgning om opholdstilladelse.

Dengang vurderede Udlændingeservice, at parret havde større tilknytning til
Australien, Shauns hjemland, end til Danmark. Det på trods af, at begge
parrets børn altså er født i Danmark, har dansk statsborgerskab og Mette
Klein Jørgensen er i gang med en uddannelse som pædagog i Danmark.

Fuldstændig knust

Parret var optimistisk nok til at håbe på bedre nyheder. Derfor gjorde det
ekstra ondt, da brevets første linjer gjorde de øvrige seks sider
ligegyldige.

- Jeg føler mig fuldstændig knust. Jeg tudede mine øjne ud, efter jeg havde
læst det, siger Mette Klein Jørgensen.

I brevet stod der grundlæggende, at integrationsministeriet ikke fandt grund
til at gå imod Udlændingestyrelsens beslutning. Det vækker fortvivlelse i
det frederikshavnske hjem.

- Det er et ulækkert system. Man er bare en sag, der er ikke nogen, der ser
én som et menneske, siger Mette Klein Jørgensen.

Vil følge med til Australien

Den 28. februar skal Shaun Mitchell forlade landet. Mulighederne for at
ændre ved det, ser nu ud til at være udtømte. Mette Klein Jørgensen ser
derfor ikke andet valg end at tage sin to-årige søn Daniel og nyfødte
Patrick med til den anden side af kloden.

- Det tog frygteligt hårdt på Daniel sidste gang, han var væk fra sin far i
lang tid. Det skal han aldrig udsættes for igen, siger 31-årige Mette.

- Men det er vanvittigt, at de hellere vil sparke os alle tre ud end at give
Shaun opholdstilladelse.

Mette og Shaun er blevet ofre for nogle indviklede regler, der blev indført,
da Udlændingeloven blev strammet i efteråret 2010.

Parret: Forfærdeligt bureaukrati

Mette får offentlig støtte til at tage sin igangværende uddannelse som
pædagog, fordi hun i sit tidligere job som tandklinikassistent udviklede
voldsom eksem. Den type støtte hun får, betyder, at Shaun og Mette ikke kan
ansøge om familiesammenføring med hinanden.

I stedet har Shaun søgt om at blive familiesammenført med sin søn Daniel. Og
det er meget sværere.

Udlændingeservice skriver i deres oprindelige afslag, at et barn skal være
6-7 år, før det har en tilknytning til landet, der betyder, at afslag til
den herboende forælders ægtefælle vil have alvorlige konsekvenser for
barnet.

- Det er et forfærdeligt bureaukrati. At man kan behandle mennesker på den
måde, det gør mig pinlig over at være dansker, siger Mette Klein Jørgensen.

Vil kæmpe videre

Mette og Shaun mødte hinanden for omkring tre år siden, da Mette var på
arbejdsophold i Australien.

De to havde kun været sammen et par måneder, da Mette efter sin hjemkomst
fandt ud af, at hun var gravid.

Alligevel var de begge med det samme indstillede på at starte en familie i
Danmark. Og Mette er ikke villig til at opgive drømmen om at opfostre sine
børn i sit hjemland.

- Lige nu har jeg det bare frygteligt - en hel pærevælling af følelser. Men
inderst inde har jeg stadig en tro på, at det nok skal lykkes. Vi er nødt
til at kæmpe videre, siger hun.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-11 15:02

On Wed, 16 Feb 2011 13:45:41 +0100, "Thomas M" <not_here> wrote:

> [...]
>inderst inde har jeg stadig en tro på, at det nok skal lykkes. Vi er nødt

En falleret pjæksyg klinikassistent og en formodentlig muslim hvis job
ikke nævnes så næppe noget vi har mangel på

Hvor der handles der spildes

Der er masser af plads i Australien hvis socialudbetalinger er mindre
end de danske

Rønn ska hindre hellig krig og bør gives arbejdsro

Fra : J. Nielsen

Dato : 17-02-11 16:01

On Wed, 16 Feb 2011 13:45:41 +0100, "Thomas M" <not_here> wrote:

>Det er nok bare Rønn's embedsmænd som har lavet en fejl, og lige om lidt
>sætter Rønn tingene på plads.

Mon dog. Hvis reglerne ellers er fulgt, er der jo ikke noget at komme
efter. Det var selvfølgeligt rart hvis embedsmændene havde lidt
spillerum og kunne udvirke lidt positiv diskrimination, men så
overtræder man jo...

<trommehvirvel/fanfare>...

....og dét vil vi jo ikke risikerer, vel, Thomas?
--

-JN-

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-11 17:58

"J. Nielsen" skrev i meddelelsen

> [...]

Danmark overtræder FN konventioner, ved ikke at udvise manden til
Australien?

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-11 15:09

"Thomas M" skrev i meddelelsen

"J. Nielsen" skrev i meddelelsen

>Danmark overtræder FN konventioner, ved ikke at udvise manden til
>Australien?

Hva' så J. Nielsen - hvad bliver dit svar?

Fra : J. Nielsen

Dato : 18-02-11 18:28

On Fri, 18 Feb 2011 15:08:32 +0100, "Thomas M" <not_here> wrote:

>Hva' så J. Nielsen - hvad bliver dit svar?

Jeg tror ikke du fangede pointen, Thomas.

Hvis vi begynder at bøje reglerne fordi Shaun i grunden er en flink fyr
fra Australien, må vi nødvendigvis også gøre det for Yusuf fra Somalia
og Achmed fra Palæstina - ellers er det forskelsbehandling. Og så kommer
FN og deres konventioner ind i billedet. Stol trygt på det.

--

-JN-

Fra : Bo Warming

Dato : 19-02-11 05:01

On Fri, 18 Feb 2011 18:28:12 +0100, J. Nielsen <morgan@post8.tele.dk>
wrote:

> [...]
>og Achmed fra Palæstina - ellers er det forskelsbehandling. Og så kommer
>FN og deres konventioner ind i billedet. Stol trygt på det.

De skal ud skal de, først konventionerne, så muslimerne
-
Når en tibetansk bjergged får en torn i foden, er det ikke et dansk
problem. Mogens Glistrup

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-02-11 11:33

J. Nielsen <morgan@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen
seatl6hvvehbl2b6kikd6lgp9cdrrfs8g4@4ax.com:

> Jeg tror ikke du fangede pointen, Thomas.

Selvfølgelig gjorde han dét. "Thomas M" er masochist, og elsker at blive
offentligt ydmyget. Det er eneste rationelle forklaring på, hvorfor han igen
og igen lægger sig på ryggen og tigger om endefuld.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : DADK

Dato : 18-02-11 05:57

Thomas M wrote:
> Det er nok bare Rønn's embedsmænd som har lavet en fejl, og lige om lidt
> sætter Rønn tingene på plads.
>
> http://nordjyske.dk/artikel/10/2875/29/3793246/3/familie%20rives%20i%20stykker%20af%20staten

Tværtimod, Birthe Rønn skulle have (endnu) en medalje.

> Familiefar fra Frederikshavn fik igen afslag på ansøgning om
> opholdstilladelse

Jamen, hvad er der i vejen med arbejdstilladelse? Er det ikke nok - og
senere få opholdstilladelse og så tage en indfødsretsprøve? Manden,
Shaun Mitchell, skal bare få sig et arbejde - så er deres problemer
løst, og det kan nåes endnu. Det er ren manipulation når der står at
"mulighederne ser nu ud til at være udtømte". Man kunne starte med at
forsørge sig selv, så bliver alting pludselig utrolig meget nemmere ift
systemet.

Som jeg kender det australske system vil de heller ikke underholde en
familie med 2 børn hvor moren er fjernstuderende fra et fremmed land og
faren arbejdsløs.

Hårdt for dem, men sådan er reglerne.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-02-11 07:20

On Fri, 18 Feb 2011 05:56:32 +0100, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Som jeg kender det australske system vil de heller ikke underholde en
>familie med 2 børn hvor moren er fjernstuderende fra et fremmed land og

Risiko for millionudgifter til socialhjælp til en sammenført familie
er så stor, at det er mindstekrav at begge voksne har godt fast
arbejde i starten
Vi skylder ikke en halvt udansk familie noget.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-02-11 11:46

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Tværtimod, Birthe Rønn skulle have (endnu) en medalje.

Endnu et eksempel på hvorfor du møder modstand for dine
udemokratiske og fremmedhadende synspuntker. Og så vræler du
bagefter over at vi er så onde mod dig. Tøsedreng.

> [...]
> underholde en familie med 2 børn hvor moren er fjernstuderende
> fra et fremmed land og faren arbejdsløs.

Men når reglerne går dig imod, så hyler du op om at de blot skal
afskaffes, ikke sandt lille David? ´Moral er godt - dobbeltmoral
er dobbelt så godt!

Fra : DADK

Dato : 19-02-11 08:29

Arne H. Wilstrup wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Endnu et eksempel på hvorfor du møder modstand for dine
> udemokratiske og fremmedhadende synspuntker. Og så vræler du
> bagefter over at vi er så onde mod dig. Tøsedreng.

Jeg aner stadig ikke hvad du hentyder til - tror du fantaserer lidt
rigeligt. Derimod fornægter dit totallitære, antipluralistiske grundsyn
sig ikke. Dem du er uenig med må du gerne være "ond" overfor - du
drømmer vel stadig om Gulag, stikkersamfund og tankekontrol. Det er
udemokratisk om noget at opfatte alle man tilfældigvis ikke er enige med
som "free game" man bare kan være "ond" imod.

Der er ikke ét eneste udemokratisk synspunkt i det jeg skriver oven
over. Der er heller ikke et fremmedhadsk eller racistisk synspunkt. Der
er måske som jeg selv erkende nogle misantropiske aspekter, men det
gælder jo i så fald alle mennesker.

Hvad jeg lister op er en værktøjskasse til bevarelsen af det danske
samfund, det danske velfærd, den danske kultur og samfundets
sammenhængskraft.

> Men når reglerne går dig imod, så hyler du op om at de blot skal
> afskaffes, ikke sandt lille David?

Eksempler?

>´Moral er godt - dobbeltmoral
> er dobbelt så godt!

Det er dig der er dobbeltmoralsk - anklager andre for at være
udemokratiske, men mangler selv enhver form for pluralistisk indstilling
- dem du er uenige med skal sådan set bare pandes ned på åben gade (der
er ikke forskel på at opføre sig pænt imod meningsmodstandere på gaden
som på usenet). Det er et mønster der kendetegner dig og Kim Larsen -
noget du har excelleret i +10 år. Alle dem du er uenige i skal svines
til - du kan slet ikke tåle fri debat. Bare tænk på alle dine tirader om
købte professortitler i USA osv, alene fordi TL korreksede dig, jeres
uophørlige tilsvininger af SA Thomsen fordi han har ondt i ryggen så han
ikke kan arbejde, dine år hvor du kaldte alle du var uenige med for
"underydere" osv.

Simpelthen gennemført hyklerisk.

Bare se denne tråd - du forholder dig på ingen måde til det jeg skriver,
f.eks kunne du jo imødegå nogle af mine mange forslag med argumenter.
Men nej, det eneste du kan "mande" dig op til er en svada om at jeg
skulle være en "tøsedreng" og at du nu har "ret" til at være "ond" fordi
du ikke bryder dig om det jeg skriver. Hvorfor du er uenig, eller hvad
det konkret det er du er uenig i, det nævner du ikke med egt kuk. Det
kaldes at gå efter manden, og ikke bolden.

Videre debat med dig er nytteløs indtil du begynder at forholde dig til
det man skriver på et sagligt niveau.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-02-11 09:48

On Sat, 19 Feb 2011 08:28:31 +0100, DADK wrote:

> [...]
> kaldes at gå efter manden, og ikke bolden.
>
> Videre debat med dig er nytteløs indtil du begynder at forholde dig til

Jeg er langt fra altid enig i hvad du skriver, men din beskrivelse af
Wilstrup sidder lige i skabet.

Fra : N_B.DK

Dato : 18-02-11 11:54

"DADK" <dadk@webspeed.dk> wrote in message
> Som jeg kender det australske system vil de heller ikke underholde en
> familie med 2 børn hvor moren er fjernstuderende fra et fremmed land
> og faren arbejdsløs.

De første 2 år downunder er alle former for forsørgelse udelukket, er man
gift/samlevende er det en milliard gang nemmere (og især hurtigere) at få
opholdstilladelse i Australien, end hvis man søger som alm arbejdstager.

--
MVH. N_B_DK

Fra : DADK

Dato : 19-02-11 08:31

N_B.DK wrote:
> [...]
> opholdstilladelse i Australien, end hvis man søger som alm arbejdstager.

Det var det jeg tænkte.

Fra : N_B.DK

Dato : 19-02-11 10:55

> Det var det jeg tænkte.

Gifte/samlevende behandlingstid ca 6mdr, skilled worker uden sponsership ca
3år, state/territory sponsership ca 2år, firma sponsership er et sted
imellem tidsmæssigt.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-02-11 12:46

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Det var det jeg tænkte.

Dig og "tænke"? Det burde forbydes at de to ord forekom i en og
samme sætning. Nå, men jeg kan jo være ligeglad -jeg blokerer dig
(af høflighed, for jeg er et yderst høfligt menneske, fortæller
jeg dig det her) og du skal jo nok udlægge det som om at jeg ikke
bryder mig om sandheden etc. Men fred være med det - jeg læser
dig ikke længere da du er spild af tid. Kim L har helt ret heri,
så det er den eneste grund til det. Jeg foretrækker langt hellere
Martin dumse-numse-båtnakken fremfor dig. Han er i det mindste
ærlig omkring sin nazisme og højreekstremisme - du svinger som en
maniodepressiv - det du i dag er imod er du for i morgen etc.

Fra : N_B.DK

Dato : 19-02-11 13:11

"Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> wrote in message

> [...]
> ærlig omkring sin nazisme og højreekstremisme - du svinger som en
> maniodepressiv - det du i dag er imod er du for i morgen etc.

Sikke en masse energi at bruge på en man ikke gider, forstå det hvem der
kan.

--
MVH. N_B_DK

Fra : DADK

Dato : 19-02-11 13:35

N_B.DK wrote:
> "Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> wrote in message
>
> Sikke en masse energi at bruge på en man ikke gider, forstå det hvem der
> kan.

Ville helst foretrække en 19-årig brunette der stalkede - det er lidt
belastende at have sådan en 60-årig småforelsket mandlig overlærer
hængende i haserne konstant

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-02-11 22:26

"N_B.DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "Arne H. Wilstrup" <nixen@bixen.invalid> wrote in message

> Sikke en masse energi at bruge på en man ikke gider, forstå det
> hvem der kan.

Nu er jeg et yderst høfligt menneske, og jeg synes at folk
fortjener at vide hvis de ikke får svar, hvorfor det er sådan.
Det burde selv en No Brain som dig kunne fatte - og dog...?

Fra : DADK

Dato : 19-02-11 13:33

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> ærlig omkring sin nazisme og højreekstremisme - du svinger som en
> maniodepressiv - det du i dag er imod er du for i morgen etc.

Fint, så kan jeg måske slippe for at du kommenterer hvert andet af mine
indlæg.

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-11 15:07

"DADK" skrev i meddelelsen

> [...]
>Mitchell, skal bare få sig et arbejde - så er deres problemer løst, og det

Han har et job og du snakker for at holde dig selv vågen.

Kunne du i det mindste ikke læse artiklen, inden du svarer.

Fra : DADK

Dato : 19-02-11 08:16

Thomas M wrote:

> "DADK" skrev i meddelelsen

> Han har et job og du snakker for at holde dig selv vågen.

Kan du ikke lige citere det sted i artiklen, hvor der står han har et
job? Jeg kan ikke finde det. Sagen er jo, at havde han et arbejde havde
han en arbejdstilladelse der kunne blive forlænget i det uendelige,
lige indtil han havde været i landet længe nok - ift til problematikken
i artiklen også de 4 år til Shaun kan "familiesammenføres" med sin egen
søn. I stedet søger han altså om familiesammenføring med sin 2 årige søn
der er dansk statsborger, for at få opholdstilladelse.

Problemet er krystalklart, at Shaun ikke har andre muligheder for at
opholde sig i landet end familiesammenføring, ergo han har ikke arbejde.

Jeg er enig i, at nogle afgørelser om "tilknytning" virker temmelig
besynderlige, men det er jo i sagen ikke "familiens tilknytning" der
vurderes, men Shauns tilknytning personligt.

Årsagen til mærkelige rigide afgørelser skal findes i reglerne om at man
ikke må forskelsbehandle eller diskriminere. Systemet er blevet udnyttet
groft til kædeindvandring mm gennem 30 år, og så har man altså måtte
indføre nogle temmelig skrappe regler, der gælder for ALLE. I stedet for
at lovgive ift problemet alene rammer det altså nogle "uskyldige", hvor
f.eks én eller anden dansk rygsæk-turist af uransagelige årsager ikke
kan få fragtet sin tilkomne til Danmark. Hvis man bare kunne tage fat om
nældens rod og lave ét sæt regler for f.eks tyrkere og pakistanere, og
et andet for australiere og amerikanere (eksempelvis) ville vil aldrig
opleve den type sager - men det ville jo være "diskrimination".

> Kunne du i det mindste ikke læse artiklen, inden du svarer.

Det gjorde jeg også. Hvor står det henne han er i arbejde? Hvis han
havde arbejde ville han ikke have brug for opholdstilladelse - det siger
vel sig selv.

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-11 10:52

"DADK" skrev i meddelelsen

> [...]

tirsdag eftermiddag, da 29-årige Shaun Anthony Mitchell fik afslag på sin
appel til integrationsminister Birthe Rønn Hornbech."

Fra allerførste afsnit...

Fra : DADK

Dato : 19-02-11 13:32

Thomas M wrote:

> [...]
> fast tirsdag eftermiddag, da 29-årige Shaun Anthony Mitchell fik afslag
> på sin appel til integrationsminister Birthe Rønn Hornbech."

i;'? - det er da helt utroligt, sad endda og læste det igennem flere
gange for at være helt sikker. Pinligt. Måske tager "filtret" det, fordi
det jo ikke kan passe.

Men teksten er da også lidt af en tilsnigelse -
http://www.kanalfrederikshavn.dk/vis/nyhed/australsk-familiefar-i-frederikshavn-udvises/

"Mette Klein Jørgensen er pædagogstuderende, mens Shaun Mitchell har et
job på hånden, som han dog nu må sige nej til efter udvisningen."

Naturligvis ville han aldrig blive udvist hvis han havde et arbejde -
det siger jo sig selv. Så var betingelsen for at få forlænget
opholdstilladelsen opfyldt. I stedet satsede de på at han kunne blive
familiesammenført med sin to-årige søn.

Havde han arbejde havde han arbejdstilladelse, og dermed automatisk
midlertidig opholdstilladelse. Fuldstændig som jeg regnede med - for
sådan er reglerne jo.

Han har været i landet i +2 år, kan man regne ud fra artiklerne - han
har haft to år til at finde arbejde i. Nu er den midlertidige
opholdstilladelse "brugt op", og han udvises derfor. Se
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/permanent-ophold/permanent-ophold.htm

Det er måske hårdt, men du kan sammenligne det med at man bor i et
almennyttigt boligbuggeri og ikke betaler husleje - på et tidspunkt
klapper fælden og man sættes ud af lejligheden.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 21-02-11 15:48

"Thomas M" <not_here> skrev i en meddelelse
> [...]
> endelig fast tirsdag eftermiddag, da 29-årige Shaun Anthony Mitchell
> fik afslag på sin appel til integrationsminister Birthe Rønn

Det er en rædselsfuld sag som viser hvor umenneskeligt at det der såkaldte
tilknytningskrav er. Det er fuldstændig firkantede regler som bliver
fuldstændigt firkantet administreret af Udlændingeservice, som i øvrigt mere
retteligt burde hedde Udsmidningsservice for det er da det eneste at den
tidligere Udlændingestyrelse er et service-organ for, at smide så mange
udlændinge ud af Danmark som muligt. Intet under at det efterhånden er svært
at tiltrække udenlandsk højtuddannet arbejdskraft med den mentalitet som
Danmark er ved at blive kendt for i udlandet. Jeg skammer mig over Danmarks
måde at behandle udlændinge på.

Republikaner, krigsmodstander, atomkraftmodstander og EU-modstander
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : N/A

Dato : 22-02-11 11:20

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 22-02-11 11:20

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> Du tror ikke, at skattetrykket kan være en faktor?

Hvis ansøgerne ikke vil betale dansk skat så kan de jo søge job et andet
sted. Der er masser af udlændinge der vil bo i DK og de veluddannede som du
tænker på vil altid være utilfredse indtil de betaler 0% i skat.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 22-02-11 12:34

On Tue, 22 Feb 2011 11:19:37 +0100, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Hvis ansøgerne ikke vil betale dansk skat så kan de jo søge job et andet
> sted.

Men det er jo netop de veluddannede vi har brug for.

> Der er masser af udlændinge der vil bo i DK

Selvfølgelig er der mange der ikke gider lave noget og vil have det hele
forærende. Gedehyrder og analfabeter har vi ikke brug for.

> og de veluddannede som du
> tænker på vil altid være utilfredse indtil de betaler 0% i skat.

Og islamister (som dig) vil altid være utilfredse indtil demokratiet er
afskaffet og alle "vantro" er slået ihjel.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 22-02-11 12:49

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Og islamister (som dig) vil altid være utilfredse indtil demokratiet er
> afskaffet og alle "vantro" er slået ihjel.

Slet ikke i skal blot sværge troskab til en kendt Islamisk leder og betale
dhimmi-skat så er alle glade.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 22-02-11 13:44

On Tue, 22 Feb 2011 12:48:30 +0100, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Slet ikke i skal blot sværge troskab til en kendt Islamisk leder og betale
> dhimmi-skat så er alle glade.

Dine racistiske holdninger kommer tydeligt til udtryk, når du skriver "så
er ALLE glade". Du betragter åbenbart kun muslimer som mennesker, og resten
som ikke-mennesker, der bare skal undertrykkes.

Du har IGEN vist din islamofascistiske/korannazistiske, racistiske side af
dig selv.

Fra : TL

Dato : 22-02-11 14:30

On Tue, 22 Feb 2011 11:19:37 +0100, in dk.politik "\(¯`·.¸ P.N.
¸.·´¯\)" <la@hotmail.com> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

>Hvis ansøgerne ikke vil betale dansk skat så kan de jo søge job et andet
>sted.

Nemlig. "Svært at tiltrække højtuddannet arbejdskraft".

>Der er masser af udlændinge der vil bo i DK

Hvis det er korrekt, så er Taxi-Kims kommentar om, at det "efterhånden
er svært at tiltrække udenlandsk højtuddannet arbejdskraft" jo noget
vrøvl.

>og de veluddannede som du
>tænker på vil altid være utilfredse indtil de betaler 0% i skat.

Det er noget du tydeligvis ikke kan have førstehåndskendskab til.

Som en sidebemærkning, så har jeg ikke noget ønske om at betale 0% i
skat.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 22-02-11 15:29

> On Tue, 22 Feb 2011 11:19:37 +0100, in dk.politik "\(¯`·.¸ P.N.

> Det er noget du tydeligvis ikke kan have førstehåndskendskab til.

Selv om jeg er født i middelklassen og ikke er ufaglært, så har jeg aldrig
påstået eller antydet at jeg skulle være en del af den danske overklasse
endsige være patriot. Men som alle andre danskere der læser aviser, ser tv
og har internet-adgang er jeg pinlig opmærksom på at en række af landets
rigeste mænd, er så nærige at de ikke kan sove om natten ved tanken om de
skal betale skat ligesom alle os andre.

Et eksempel på dette er Saxobank ejer Lars Sejer der ikke alene er blevet
milliardær på et tvivlsomt grundlag, men som nu også gerne vil købe sig til
politisk indflydelse igennem et parti han selv har købt og startet.
Patriotismen er dog ikke større end at han nu er flygtet til skattely til
schweitz pga af at skulle betale peanuts til det land der har gjort ham til
milliardær.

Fra : DADK

Dato : 22-02-11 16:04

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> [...]
> rigeste mænd, er så nærige at de ikke kan sove om natten ved tanken om de

Nu vil jeg gerne stille er stort spørgsmålstegn ved om Lars Seier
ligefrem skulle være blandt "Danmarks rigeste". Men det er jo ikke fordi
han skal betale skat "som alle andre", næh - det er jo (blandt andre
ting) udsigten til at betale MERE i skat end "alle andre", når nu S-SF
vil gennemtrumfe deres millionærskat (misundelsesskatten) samt de øvrige
skatteforhøjelser og deres bebudede generelt erhvervsfjendslige politik.

> Et eksempel på dette er Saxobank ejer Lars Sejer der ikke alene er blevet
> milliardær på et tvivlsomt grundlag,

Hvori består det tvivlsomme?

>men som nu også gerne vil købe sig til
> politisk indflydelse igennem et parti han selv har købt og startet.

Du mener, da Saxo Bank støttede LA ved sidste valg med 500.000, så har
de "købt" et pari, medens de knap 100.000.000 reklamekroner
fagbevægelsen brugte alene i 2010 på at promovere Helle Thorning Schmidt
var "samfundsoplysning"?

> Patriotismen er dog ikke større end at han nu er flygtet til skattely til
> schweitz pga af at skulle betale peanuts til det land der har gjort ham til
> milliardær.

Saxo Bank har ingen danske kunder af betydning. Sidst jeg så en oversigt
var det et stykke under 1%, og de er alle småkunder. Deres kundegrundlag
og forretningsgrundlag er i udlandet, og rigtig mange af dem også langt
udenfor EU - så det er jo helt naturligt hvis de flytter selve
virksomheden til udlandet også.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 22-02-11 16:32

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Nu vil jeg gerne stille er stort spørgsmålstegn ved om Lars Seier ligefrem
> skulle være blandt "Danmarks rigeste".

Jamen han er jo milliardær!!!

> [...]
> gennemtrumfe deres millionærskat (misundelsesskatten) samt de øvrige
> skatteforhøjelser og deres bebudede generelt erhvervsfjendslige politik.

Hvilket ikke er urimeligt når man tænker på at danmark har gjort ham til
milliardær.

> Hvori består det tvivlsomme?

Google sidegadevekseler+Lars Sejer
http://avisen.dk/blogs/baldur/saxo-bank-fra-forretningsmaessig-graazone-til-respekta_9861.aspx

Der har været påstande om at Saxobank benyttede en IT model hvor købet blev
udskudt og hvis kursen faldt således at banken kunne købe aktier til kunden
og samtidig inkassere differencen til sig selv.

Fra : DADK

Dato : 23-02-11 15:49

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jamen han er jo milliardær!!!

På papiret, han ejer en aktiepost i en virksomhed der er et eller andet
værd ift en aktiekurs.

> Men det er jo ikke fordi
>
> Hvilket ikke er urimeligt når man tænker på at danmark har gjort ham til
> milliardær.

Hvordan har Danmark gjort det? Der er jo ingen danske kunder. Hvis noget
har "gjort ham til milliardær" er det internettet.

> Google sidegadevekseler+Lars Sejer
> http://avisen.dk/blogs/baldur/saxo-bank-fra-forretningsmaessig-graazone-til-respekta_9861.aspx

Pudsigt at dit eget link modbeviser din egen insinuation. Hvad mange
åbenbart stadig ikke fatter, er, at begrebet "sidegadevekselerer" er en
journalistisk betegnelse ala "bankbisse" eller "bolighaj". Det som det
dækker over er, at der dengang ikke fandtes nogle regler på området,
alle kunne sådan set slå sig op som mæglere, det krævede ingen
godkendelse eller uddannelse. Der var så nogle brådne kar, der blev dømt
- men folkene bag Saxo Bank blev ikke, og blev senere autoriseret (som
dit eget link fortæller) da der blev ryddet op i branchen. Det
tvivlsomme består i, at ANDRE ikke var fine i kanten. Det svarer til at
du åbner en internetbutik der sælger sko, og så bliver nogle webshops
der sælger sko taget i at snyde, og så vil alle fremover opfatte din
reelle forretning som "tvivlsom", fordi du tilfældigvis også sælger sko.

> Der har været påstande om at Saxobank benyttede en IT model hvor købet blev
> udskudt og hvis kursen faldt således at banken kunne købe aktier til kunden
> og samtidig inkassere differencen til sig selv.

Ja, det er helt rigtigt. Alle sager er hidtil vundet. Det ville være
virkelig ulovligt.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 23-02-11 17:30

> [...]
>
> Hvordan har Danmark gjort det? Der er jo ingen danske kunder. Hvis noget
> har "gjort ham til milliardær" er det internettet.

Jamen han var sidegadevekseler!

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 23-02-11 18:51

On Wed, 23 Feb 2011 17:30:11 +0100, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Jamen han var sidegadevekseler!

Hvad er der galt i at blive kaldt et øgenavn, hvis man ikke har gjort noget
ulovligt.?

Fra : DADK

Dato : 23-02-11 21:03

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Jamen han var sidegadevekseler!

Hvad er der galt i det? Som jeg har forklaret dækker betegnelsen blot
over mæglere dvs folk der køber og sælger f.eks obligationer, eller
valuta - deraf "vekselerer" - for andre. Grunden til at det blev kaldt
"sidegadevekselerer" var så, som jeg har forklaret, at man dengang ikke
behøvede tilladelse, eller autorisation.

Fra : TL

Dato : 22-02-11 16:10

On Tue, 22 Feb 2011 15:29:03 +0100, in dk.politik "\(¯`·.¸ P.N.
¸.·´¯\)" <la@hotmail.com> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

>Selv om jeg er født i middelklassen og ikke er ufaglært, så har jeg aldrig
>påstået eller antydet at jeg skulle være en del af den danske overklasse

Hvem sagde noget om overklasse?

Hvor meget formue elle indkomst skal man forresten have før man er
overklasse?

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 22-02-11 16:18

> Hvem sagde noget om overklasse?
>
> Hvor meget formue elle indkomst skal man forresten have før man er
> overklasse?

Hvorfor spørger du? du bor jo i Santa Barbara og er en del af aristokratiet
ikke sandt. Jeg gætter på at du møder en "arbejder" når du besøger
supermarkedet eller kører i taxa. Ja ikke at der er noget galt i at være
velstillet.

Fra : DADK

Dato : 22-02-11 16:24

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> [...]
> ikke sandt. Jeg gætter på at du møder en "arbejder" når du besøger
> supermarkedet eller kører i taxa. Ja ikke at der er noget galt i at være

Dwet minder lidt om hende der Amalie som er blevet så berømt på Paradise
Hotel. Da hun blev spurgt om hun kunne tænke sig en sangerkarriere i
udlandet svarede hun : Hollywood er et meget større land end Danmark.

Fra : TL

Dato : 22-02-11 16:28

On Tue, 22 Feb 2011 16:17:43 +0100, in dk.politik "\(¯`·.¸ P.N.
¸.·´¯\)" <la@hotmail.com> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

Jeg spørger igen, hvorfor diskuterer vi pludselig "overklasse"?

>Hvorfor spørger du?

Det er rimeligt, at vi begge forstår hvad der menes med de begreber og
ord, der bruges i diskussionen. For at undgå misforståelser beder jeg
dig om at definere og præcisere, hvad du mener.

>du bor jo i Santa Barbara

Det er snart nogen år siden. Desværre. Det er et dejligt sted at bo.

>og er en del af aristokratiet
>ikke sandt. Jeg gætter på at du møder en "arbejder" når du besøger
>supermarkedet eller kører i taxa.

Også når jeg får håndvasket min bil, slået mit græs, strøget mine
skjorter, eller de kommer for at gøre rent i mit hus. Jeg møder skam
mange "arbejdere". Æ+=

>Ja ikke at der er noget galt i at være
>velstillet.

Forhåbentlig ikke.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 22-02-11 16:40

> Jeg spørger igen, hvorfor diskuterer vi pludselig "overklasse"?

Fordi du tog emnet op er det ikke nok?

Ja mit gæt er vel 10 millioner dkk plus det løse, dvs hus bil sommerhus osv.
MAO at man kan leve af sin formue uden at være tvunget til at skulle arbejde

> Forhåbentlig ikke.

Der er ingen foragt fra min side jeg ville gerne selv være priviligeret.

Fra : TL

Dato : 22-02-11 16:47

On Tue, 22 Feb 2011 16:39:50 +0100, in dk.politik "\(¯`·.¸ P.N.
¸.·´¯\)" <la@hotmail.com> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

>Fordi du tog emnet op er det ikke nok?

Nej, det handlede om "veluddannede".

>Ja mit gæt er vel 10 millioner dkk plus det løse, dvs hus bil sommerhus osv.
>MAO at man kan leve af sin formue uden at være tvunget til at skulle arbejde

Jeg kan se, at jeg må klø på lidt endnu, så.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 22-02-11 17:07

> Jeg kan se, at jeg må klø på lidt endnu, så.

Og her gik jeg og troede at du kørte i limo på arbejde.

Fra : TL

Dato : 22-02-11 17:27

On Tue, 22 Feb 2011 17:06:36 +0100, in dk.politik "\(¯`·.¸ P.N.
¸.·´¯\)" <la@hotmail.com> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

>Og her gik jeg og troede at du kørte i limo på arbejde.

Og sådan løber vi alle ind i små og store skuffelser i livet. Jeg er
sikker på, at du kommer dig over denne.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 22-02-11 16:13

On Tue, 22 Feb 2011 15:29:03 +0100, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> [...]
> påstået eller antydet at jeg skulle være en del af den danske overklasse

Det er du da i hvert fald heller ikke.

> [...]
> rigeste mænd, er så nærige at de ikke kan sove om natten ved tanken om de

Er rige mænds soverytmer noget du har fra din krystalkugle.? )))

> Et eksempel på dette er Saxobank ejer Lars Sejer der ikke alene er blevet
> milliardær på et tvivlsomt grundlag,

Hvorfor "tvivlsomt" grundlag.? Er han da dømt for noget ulovligt.?

For øvrigt hedder han "Lars Seier Christensen" og ikke "Lars Sejer".

> men som nu også gerne vil købe sig til
> politisk indflydelse igennem et parti han selv har købt og startet.

Næsten ligesom LO. Intet specielt der.

> Patriotismen er dog ikke større end at han nu er flygtet til skattely til
> schweitz pga af at skulle betale peanuts til det land der har gjort ham til
> milliardær.

Det er da ikke Danmark, der har gjort ham til milliardær, men hans evner
indenfor forretningsverdenen.

Fra : Jesper

Dato : 24-02-11 09:30

Thomas M <not_here> wrote:

> [...]
> begge parrets børn altså er født i Danmark, har dansk statsborgerskab og
> Mette Klein Jørgensen er i gang med en uddannelse som pædagog i Danmark.

Det ville være en god idé hvis man gjorde forskel på mennesker fra hhv.
udviklede og mindre udviklede lande. Men det må man altså ikke iflg.
dansk lovgivning.

--
Jesper
Få det ud af verden:

Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-11 10:35

> Det ville være en god idé hvis man gjorde forskel på mennesker fra hhv.
> udviklede og mindre udviklede lande. Men det må man altså ikke iflg.
> dansk lovgivning.

Men tydeligvis godt hvis det drejer sig fra mennesker fra de nordiske
lande eller EU, hhv resten af verden.

Man kunne jo blot tilføje mennesker fra New Zealand, Australien, det
amerikanske dobbeltkontinent, Japan og nogle få andre til positivlisten,
så var meget jo klaret ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-02-11 10:58

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
1jx6vwo.1aeqxdq1wybjc0N%per@RQNNE.invalid:

> [...]
> amerikanske dobbeltkontinent, Japan og nogle få andre til
> positivlisten, så var meget jo klaret ...

Men så ville vi jo overtræde nogle konventioner udarbejdet af fascistiske
organisationer, og det må man ikke...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-11 11:38

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> 1jx6vwo.1aeqxdq1wybjc0N%per@RQNNE.invalid:

> Men så ville vi jo overtræde nogle konventioner udarbejdet af fascistiske
> organisationer, og det må man ikke...

Men når man må når vi taler om Norden og EU (sikkert EØS så også Schweiz
og Liechtenstein kommer med), hvilke konventioner er der så tale om? Om
ikke nogle »indbildte« nogle?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk