Roskilde Festivals urin-seminar
Fra : Bo Warming

Dato : 11-02-11 14:47

Roskilde Festivals urin-seminar
EB 11.2 har artikel om Festival-ledelsen som kalder til stormøde i
Kødbyen for at finde løsning på problemet at denne (og andre
musikfestivaler) altid drukner i urin.
Altså at de opsatte plastoiletter ikke benyttes af fulde mænd der gør
visse hjørner af marken til stinkende pissoir.
Mon ikke det er en umulighed?
Fulde mænd har brug for at vise foragt for andre og det ku gå værre
hvis de brugte plastbægre, der ville friste dem til at smide pis efter
andre
Et toilet med billede af Pia Kjærsgaard hvor pisset rammer, kan nok
heller ikke få dem på rette vej mere end én gang
Men smittespredning er nul og regnbyger renser totalt, så hvad får den
lønnede ledelse til at opdigte et kæmpeproblem i det ?

Mit bedste forslag er lyse kabiner af plast man kan se ud af men ikke
ind i for det er klaustrofobisk en sommerdag at entre en mørk "lodret
ligkiste" (de er blevet væltet med folk i)
Mit utopiske forslag er at nedgrave hvor folk færdes (evt tusind
steder) en faskine og fra den går et jernrør lodret op til en tragt
hvortil i en kæde sidder et bæger, som man let holder ned i sit skridt
uden det ses, måske et skjold kan holdes for. Der er jo intet at
skamme sig over. Uden at være ekshibitionister og uterlge vil visse
mænd i ædru tilstand tænke at det er rationelt, og det man gør når
fuld, har man udtænkt mens ædru
At vise at man ikke skammer sig over at sku urinere, er en
manddomsprøve som skaber stolthed, og bule-skjold du hænger på dig som
et forklæde, gør det umuligt at nogen ser kønsorgan.
At der er kort vej til nærmeste af de tusind tis-rør, motiverer til at
de bruges. Der kan være kø ved plasttoiletterne som er langt dyrere -
og som er i strid med festivalens frihedsånd. Der er intet der kan
blive uhumsk ved tisrør arrangementet

Fra : Bo Warming

Dato : 12-02-11 00:27

> [...]
>hvortil i en kæde sidder et bæger, som man let holder ned i sit skridt
>uden det ses, måske et skjold kan holdes for.

Min opfindelse er allerede gjort - i Paris i 1890erne, et stålpissoir
hvor 2-3 mænd kan stå og se samtidig ud på gadelivet og man kan
udefra se dem i ansigtet mens de tisser, men et "skjold" vikler sig i
en cirkel om pissoirskålen der er lang så flere mænd kan tisse
samtidig Der er åbent i cirklen ved den ene ende af pissoirskålen og
der går man ud og ind. Størrelse som en lav varebil eller lang
personbil

Jeg mener Nytorv havde et sådant i min studietid, af sort smedejern og
dekorationer som på dem i Paris

Det står på ti ben af stål så man ku se mændenes ben fra knæene og ned
udefra.
Altså fra pissekummen og op et stort buet skjold op til skulderhøjde
Komisk?

Dem bør festivaler have mange af