At få ret i debat
Fra : Bo Warming

Dato : 10-02-11 16:58

Man bliver ikke lykkelig ved at sejre i diskussioner.   Tagore ,
Rabindranath, Indisk Nobelpristager i litteratur 1861-1941

I ni ud af ti tilfælde vil en diskussion ende med, at begge parterer
endnu mere stædigt overbevist om, at de har ret.   Dale Carnegie
1989-1955

Sig hvis du tænker idag med ord så hårde som kanonkugler og sig
imorgen hvad imorgen tænker med hårde ord igen, også selvom det
modsiger hvad du sagde idag. Ralph W Emerson, Amerikansk filosof
1803-1882

At modsige nogen er undertiden som at banke på en dør for at undersøge
om der er nogen hjemme. Fransk ordsprog

   Diskussion - en metode til at bestyrke andre i deres fejl.
Ambrose Bierce 1842-1914

   Meninger er så ringe en del af vort væsen,   Georg Brandes
1842-1927

Fra : kk

Dato : 11-02-11 09:12

Den 2/10/2011, skrev Bo Warming:
> [...]
> Ambrose Bierce 1842-1914
>
>    Meninger er så ringe en del af vort væsen,   Georg Brandes

Kan du kun udtrykke dig ved at citere andre, som er indlysende klogere
end dig?
mvh
og god bedring med dige udtømningsproblemer.
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 11-02-11 17:28

On Fri, 11 Feb 2011 09:12:10 +0100, kk <kru@nospammail.dk> wrote:

>Kan du kun udtrykke dig ved at citere andre, som er indlysende klogere
>end dig?
"   I quote others to better express myself "
Michel Montaigne (1499-1567)

>og god bedring med dige udtømningsproblemer.

Disse problemer er værd af forske i fordi der kan gøres noget, i
modsætning til kræft&DNA osv , hvor læger er dummernikker

Fordi jeg forsker mens problemerne er små, vil de aldrig blive store
problemer selv hvis jeg blir 11+ år