Saudiarabien via Wikileaks: Ikke olie nok
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 09-02-11 01:48

http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/201072/saudi_arabien_har_maaske_ikke_olie_nok.html

Denne gang fra Saudiske embedsmænd. Oliereserverne kan være
overvurderet med 40%! Det var præcis det jeg skrev om for et par år
siden. OPEC har over en bred kam, løjet deres oliereserver større end
de er, fra den dag hvor OPEC's interne kvotesystem blev baseret på de
enkelte landes oliereserver. Nu venter Saudiarabien selv Peak Oil i
2012. Akkurat ligesom de mennesker der har forsøgt at advare om dette,
men for døve øren.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-02-11 19:26

Kim Frederiksen <kim.frederiksen@gmail.com> skrev i meddelelsen
7d0041bc-ea88-4a21-817c-67613ae9f80f@x1g2000yqb.googlegroups.com:

> [...]
> enkelte landes oliereserver. Nu venter Saudiarabien selv Peak Oil i
> 2012. Akkurat ligesom de mennesker der har forsøgt at advare om dette,

Kan du forestille dig, at det har betydning for oliens pris, når der
"pludselig" skulle være 40% mindre af den? Og kan du forestille dig, hvem
der opnår en fordel ved at tale oliereserverne ned?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B.DK

Dato : 09-02-11 21:20

> Kan du forestille dig, at det har betydning for oliens pris, når der
> "pludselig" skulle være 40% mindre af den? Og kan du forestille dig,
> hvem der opnår en fordel ved at tale oliereserverne ned?

Hvad skal der til før du begynder at overveje, at olie ikke bare er en
uudtømmelig energikilde?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-02-11 22:07

N_B.DK <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
4d52f6cd$0$23760$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvad skal der til før du begynder at overveje, at olie ikke bare er en
> uudtømmelig energikilde?

Hvorfor finder du det nødvendigt at hive en stråmand op, Brink?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 09-02-11 22:13

Den 09-02-2011 22:07, Jens Bruun skrev:
> N_B.DK<admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> 4d52f6cd$0$23760$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvorfor finder du det nødvendigt at hive en stråmand op, Brink?

Spørgsmålet var vist for svært for Bruun...

Fra : N_B.DK

Dato : 09-02-11 22:19

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
> Spørgsmålet var vist for svært for Bruun...

Hmm vi har endelig fundet noget vi er enige om.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-02-11 22:27

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
4d530350$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Spørgsmålet var vist for svært for Bruun...

Prøv nu at skrive bare ét indlæg, hvor du ikke dummer dig, Bertel Brander.
Bare ét. Selv du kan vel for fanden overraske...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 09-02-11 22:33

Den 09-02-2011 22:27, Jens Bruun skrev:
> [...]
>
> Prøv nu at skrive bare ét indlæg, hvor du ikke dummer dig, Bertel Brander.
> Bare ét. Selv du kan vel for fanden overraske...

Man bemærker igen hvordan Bruun gør sig store
anstrengelser, for at undgå at forholde sig til
emnet.

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-02-11 22:39

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
4d530820$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Man bemærker igen hvordan Bruun gør sig store
> anstrengelser, for at undgå at forholde sig til
> emnet.

Du *er* jo klinisk idiot, Bertel Brander. Jeg forholdte mig til emnet. At du
og Brink hellere vil diskutere, om olie er en begrænset ressource eller ej,
rager mig langsomt. Dén diskussion kan I sammen føre nede i institutionen.
Det var ikke emnet for denne tråd.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bertel Brander

Dato : 09-02-11 22:46

Den 09-02-2011 22:38, Jens Bruun skrev:
> Bertel Brander<bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
> 4d530820$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Du *er* jo klinisk idiot, Bertel Brander.

Igen ser vi de metoder som Bruun benytter sig af, for
at undgå at diskutere politik. Det er på sin vis
i orden at Bruun er ude af stand til og/eller ikke
evner at diskutere politik, men det er lidt besynderligt,
når han poster så mange indlæg i dk.politik...

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-02-11 22:50

Bertel Brander <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen
4d530b0b$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> evner at diskutere politik, men det er lidt besynderligt,
> når han poster så mange indlæg i dk.politik...

Du snakker, og røven går, Bertel Brander. Du er tydeligvis ikke skruet
sammen i knolden på helt samme måde, som de fleste andre. Og fred med det.

Hvad har *du* forresten bidraget med i relation til trådens emne?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B.DK

Dato : 09-02-11 23:00

> Du snakker, og røven går, Bertel Brander. Du er tydeligvis ikke skruet
> sammen i knolden på helt samme måde, som de fleste andre.

Men det er du?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 10-02-11 18:37

On Wed, 09 Feb 2011 22:45:49 +0100, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>evner at diskutere politik, men det er lidt besynderligt,
>når han poster så mange indlæg i dk.politik...

Der er mange der er så optaget som ham af mudder

Det må man bære over med

Fra : N_B.DK

Dato : 09-02-11 22:59

> [...]
> ressource eller ej, rager mig langsomt. Dén diskussion kan I sammen
> føre nede i institutionen. Det var ikke emnet for denne tråd.

Hvem er ham Brink du hele tiden fantaserer om?

--
MVH. N_B_DK

Fra : N_B.DK

Dato : 09-02-11 22:19

> Hvorfor finder du det nødvendigt at hive en stråmand op, Brink?

Hvorfor svarer du ikke bare Åge?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-02-11 22:26

N_B.DK <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
4d53049a$0$23762$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvorfor svarer du ikke bare Åge?

Fordi du er en "anonym" idiot, Brink. Jeg har på intet tidspunkt betvivlet,
at olie er en stærkt begrænset ressource. Og skrub så til Australien, så de
voksne kan diskutere i fred.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B.DK

Dato : 09-02-11 22:38

> N_B.DK <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> 4d53049a$0$23762$14726298@news.sunsite.dk:

> Fordi du er en "anonym" idiot, Brink.

Og du mener du er bedre Åge?

>Jeg har på intet tidspunkt
> betvivlet, at olie er en stærkt begrænset ressource. Og skrub så til
> Australien, så de voksne kan diskutere i fred.

LOL det kan da ikke være dig selv du mener.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-02-11 22:43

N_B.DK <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
4d530905$0$23752$14726298@news.sunsite.dk:

> Og du mener du er bedre Åge?

Bedre? Til ikke at være anonym? Nejda. Forskellen på dig og mig er, at jeg
ikke *forsøger* at være anonym, Brink. Skal vi til at bore lidt offentligt
i, hvad der gemmer sig bag N_B.DK? Eller skal vi bare lade det hvile?

> LOL det kan da ikke være dig selv du mener.

Du fangede den tydeligvis. Men fangede ikke, at du lige hér nok burde have
trukket snabelen ind. Helt ind.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B.DK

Dato : 09-02-11 23:09

>Skal vi til at bore lidt offentligt i, hvad der gemmer sig bag N_B.DK?
>Eller skal vi bare
> lade det hvile?

Mon ikke du burde overveje at gå i behandlig for den sygdom du lider af?
elektroterapi vil nok være et godt bud.

--
MVH. N_B_DK