Norge vil indføre forbud mod fætter-kusine~
Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-11 14:13

På:

<http://www.b.dk/globalt/norge-vil-forbyde-faetterkusine-aegteskab>

kan man se at Norge er på vej mod et forbud mod fætter-kusine
ægteskaber.

Jeg citerer fra artiklen:

=
Jonas Gahr Støre siger, at Arbeiderpartiet vil foreslå et forbud, både
af sundhedsmæssige årsager og som et middel mod tvangsægteskaber.

- Vi er helt klare på, at med den forskning, der findes nu, så må det
forbydes. Kendsgerningerne er meget tunge: dødfødte, spædbørnsdød,
dødsfald i ung alder og en lang række sygdomme, siger Støre til avisen.

Jonas Gahr Støre understreger, at et forbud mod fætterkusine-ægteskaber
i givet fald vil gælde alle, ikke kun indvandrere.
=

Jeg kan kun give udtryk for min enighed ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-02-11 20:38

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> i givet fald vil gælde alle, ikke kun indvandrere.
> =
>
> Jeg kan kun give udtryk for min enighed ...

Der er ikke ført noget bevis for at fætter-kusineægteskaber er
sygdomsfremkaldende eller genetisk uforsvarlige. I de lande hvor
det er almindeligt forekommende, er der ikke flere tilfælde af
dødfødte eller - som du med Gahr Støre hævder: en lang række
sygdomme og dødsfald i en ung alder. Det der kan være problemet
er at vi i Danmark og andre steder med indvandrere, ikke har en
population der er stor nok til at den evt. kan undertrykke
"urene" gener når vi taler om indvandreres familier, men det er
stadig ikke forbudt i Danmark fordi der ikke er belæg for at
hævde det som I to påstår. (Du er jo enig med ham, så derfor
tages du også med i påstanden).

Hvis der skulle blive ført uigendrivelige beviser for det
modsatte, bøjer jeg mig naturligvis, men der er altså intet der
på nuværende tidspunkt beviser at du og din norske ven har ret.
Det er endnu et forsøg på at bringe indvandrere i miskredit, også
selvom han hævder at den samme regel skulle gælder for danskere.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-11 06:19

Arne H. Wilstrup <nixen@bixen.invalid> wrote:

> [...]
> Det er endnu et forsøg på at bringe indvandrere i miskredit, også
> selvom han hævder at den samme regel skulle gælder for danskere.

Det vides at andelen af multihandicappede født af nært beslægtede er
langt højere end for fjernere beslægtede, og det kan ses på
statistikken. Et særligt grelt eksempel kan man se i det tidligere DDR,
hvor en bror og søster i årevis har levet sammen, som var de mand og
hustru.

Hvert år får de et nyt barn, som lige så regelmæssigt bliver
tvangsfjernet. Det skal så leve hele sit liv på en institution, da det
er multihandicappet. Blinde, døve, åndssvage - og med infantil autisme.

Helt så grelt står det ikke til med fætter-kusine ægteskaber, men
alligevel er problemet langt større end i mere normale ægteskaber.

Jonas Gahr Støre, der jo er norsk socialdemokrat, udtaler sig
naturligvis ikke om hvordan reglerne skal være for danskere. Og han
udtaler sig på det norske socialdemokratis vegne, og på regeringens. Som
også indbefatter den norske pendant til SF og Enhedslisten. SV.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-02-11 10:03

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
1jwbo8u.1ax4c5c1pj3xx8N%per@RQNNE.invalid:

> Jeg kan kun give udtryk for min enighed ...

Selvfølgelig. Du er jo socialdemokrat og hylder derfor alle småfascistiske
forslag, der kan slavebinde individet endnu mere. Du og dine helmer jo ikke,
før statsmagten har 112% rådighed over vore liv - fra vi fødes, til vi dør
og de sidste, kødelige rester er blevet skåret op på Panum.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-11 10:05

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
> før statsmagten har 112% rådighed over vore liv - fra vi fødes, til vi dør
> og de sidste, kødelige rester er blevet skåret op på Panum.

Går du også ind for at brødre og søstre kan skulle gifte sig?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-02-11 10:15

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
1jwd7zw.1mrm0gdgv8u1jN%per@RQNNE.invalid:

> Går du også ind for at brødre og søstre kan skulle gifte sig?

Ja. Jeg går ind for, at statsmagten blander sig helt uden om, hvordan voksne
mennesker ønsker at leve deres (sex)liv så længe, det ikke skader andre. Så
jeg går ind for polygami, incest og hvad-ved-jeg, så længe det foregår
frivillig mellem voksne mennesker.

Og at risikoen for defekter stiger, når nærtbeslægtede vælger at få børn
sammen, er uomtvisteligt. Ligesom det er uomtvisteligt, at arvelige sygdomme
som oftest gives... i arv... til ens afkom, uden at vi af den grund har
forbudt mennesker med arvelige sygdomme at få børn.

Skal mennesker med arvelige sygdomme forbydes at få børn?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-11 10:47

> [...]

> mennesker ønsker at leve deres (sex)liv så længe, det ikke skader andre.

Det skader så sandelig deres eventuelle afkom.

> [...]
> forbudt mennesker med arvelige sygdomme at få børn.
>
> Skal mennesker med arvelige sygdomme forbydes at få børn?

Det ville være svært at praktisere, men de fleste vil vel være enige i
at folk med alvorlige genetisk betingede sygdomme /ikke/ bør få børn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-02-11 12:38

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
1jwd9kh.zsvvqpexube7N%per@RQNNE.invalid:

> Det skader så sandelig deres eventuelle afkom.

Vrøvl. Hverken du eller jeg er gud, og vi kan ikke sætte os til dommer over
kommende livs kvalitet eller mangel på samme.

> Det ville være svært at praktisere, men de fleste vil vel være enige i
> at folk med alvorlige genetisk betingede sygdomme /ikke/ bør få børn.

Sikkert. Ligesom folk ikke børe ryge, drikke dårlig rødvin, dyrke
ekstremskisport osv. osv. Du ønsker at være dommer over andres liv. Det gør
jeg ikke. Deri ligger forskellen på at være småfascistisk
(national)socialdemokrat, der ønsker, at statsmagten regulerer vore liv
fuldstændigt, og så være liberal med respekt for, at andre mennesker ikke
nødvendigvis træffer samme valg som én selv, og at de skal have lov til dét.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 09-02-11 20:35

> Det ville være svært at praktisere, men de fleste vil vel være enige i
> at folk med alvorlige genetisk betingede sygdomme /ikke/ bør få børn.
> --
> Per Erik Rønne

Jamen så er du jo sådan en slags nazist.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-02-11 10:37

>- Vi er helt klare på, at med den forskning, der findes nu, så må det
>forbydes. Kendsgerningerne er meget tunge: dødfødte, spædbørnsdød,
>dødsfald i ung alder og en lang række sygdomme, siger Støre til avisen.

Politikerne vil miskreditere vedr uskyldig etnisk tradition hvis
genetiske konsekvenser i virkeligheden er bagatelagtige

Men de får extremt mange multihandicappede børn PÅ GRUND AF UHELDIG
SOCIAL ARV

Indavl og linieavl hos husdyr kan være både godt og skidt - alt flyder
mht DNA

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-02-11 11:10

On 02/08/2011 10:37 AM, Bo Warming wrote:

> [...]
> SOCIAL ARV
>
> Indavl og linieavl hos husdyr kan være både godt og skidt - alt flyder

Dagens DNA-science nyhed til maskinstormeren:

"We do not know yet which of the genes in this linkage region of
chromosome 20 will be responsible. Until we find the gene we won't know
whether this accounts for several families or a large number of families
who have sleepwalking.

"But discovering these genes could help with identifying and treating
the condition."

Dr Malcolm von Schantz, a sleep expert at the University of Surrey,
said: "This provides the proof of concept. We are beyond the needle in
the haystack stage. It's now become feasible to find out which mutation
in which gene is responsible."
http://www.bbc.co.uk/news/health-12265572

Fra : Bo Warming

Dato : 08-02-11 12:08

On Tue, 08 Feb 2011 11:10:18 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>said: "This provides the proof of concept. We are beyond the needle in
>the haystack stage. It's now become feasible to find out which mutation

Ja din søvnekspert har ret også om indavl - at der er meget lidt
brugbart vi ved
Sund skepsis er ikke maskinstorm - det er din
gps-overvågningsmodvilje, derimod, for det 'ger ikke skat med sand
viden.

Når medikoeksperter lover "nu er gådens løsning lige om hjørnet" så
har den lydige staliniststoldat Martin det med at slå hælene sammen og
lydigt råbe "Mennesket har styr på gåderne"

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-02-11 13:17

On 02/08/2011 12:07 PM, Bo Warming wrote:

> Ja din søvnekspert har ret også om indavl - at der er meget lidt
> brugbart vi ved
> Sund skepsis er ikke maskinstorm -

Du ved nu at kromosom 20 skal undersøges nærmere. Og så ligger det på
den flade hånd at forklare hvorfor nogle er søvngængere - dvs snakker i
vildelse - måske forbindelse til tourette.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-02-11 13:57

>Du ved nu at kromosom 20 skal undersøges nærmere. Og så ligger det på
>den flade hånd at forklare hvorfor nogle er søvngængere - dvs snakker i
>vildelse - måske forbindelse til tourette.

Din sydengelske søvnekspert ved lidt om DNA, men at kromosom20 gir håb
om gennembrud er din sædvanlige naive ønsketænkning

Tourette, stammen og søvngængeri er næppe meget DNA-påvirkede

Ingen af dine mange Tourette links kan for en Holbergfan påvirke
bondefornuft mht at giver læger magt hvilket er dit gennemgående
budskab