MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Sorte firkanter på min desktop
Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-02-11 06:40

De fleste af mine skrivebordsikoner er blevet dækket af sorte
firkanter. Jeg troede først det var virus, men maskinen er clean.

På nettet fandt jeg "løsningen": Ændre tekststørrelse mtil 125%, log
ud og ind igen, ændre tilbage til 100% og log ud og ind igen. Det
virker ... men kun indtil næste gang jeg starter maskinen.

Jeg har Windows 7, lovlig og fuldt opdateret.
--

Venlig hilsen Kurt Hansen

Ægte mod er at kalde en spade for en spade,
også når man taler med spaden selv ...

Fra : Mcwm

Dato : 08-02-11 08:40

Den 08-02-2011 06:40, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> virker ... men kun indtil næste gang jeg starter maskinen.
>
> Jeg har Windows 7, lovlig og fuldt opdateret.

Hej Kurt,

Forsøg at genopbygge Iconcache.db

Du finder beskrivelse for hvordan her;

http://www.winhelponline.com/blog/how-to-rebuild-the-icon-cache-in-windows-vista/

Venligst
Mcwm

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-02-11 16:52

Tue, 08 Feb 2011 08:40:28 +0100 skrev Mcwm:

>Forsøg at genopbygge Iconcache.db
>
>Du finder beskrivelse for hvordan her;
>
>http://www.winhelponline.com/blog/how-to-rebuild-the-icon-cache-in-windows-vista/

Desværre, det hjalp ikke. De sorte firkanter kommer igen efter
genstart.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-02-11 17:55

>Forsøg at genopbygge Iconcache.db
>
>Du finder beskrivelse for hvordan her;
>
>http://www.winhelponline.com/blog/how-to-rebuild-the-icon-cache-in-windows-vista/

Hej Mcwm

I dag fandt jeg de rigtige nøgleord til Google. Løsningen var her:
http://www.sevenforums.com/software/9892-black-boxes-over-desktop-icons-2.html

Jeg kan godt huske, at jeg, på et tidspunkt, indsatte en nøgle i
registreringsdatabasen, der fjernede pilene på genvejene, men det er
meget længe siden og faktisk kan jeg ikke huske, om de var der, eller
de ikke var der i nyere tid.

Jeg fjernede nøglen og væk var problemet.

Hvorfor problemet opstod pludseligt og ud af den blå luft, fortaber
sig i det uvisse, men måske har min PC hentet en Windows-opdatering,
som nøglen konflikter med? Jeg ved det ikke, men nu er problemet i
hvert fald løst.

Fra : Mcwm

Dato : 08-02-11 22:16

Den 08-02-2011 17:55, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> sig i det uvisse, men måske har min PC hentet en Windows-opdatering,
> som nøglen konflikter med? Jeg ved det ikke, men nu er problemet i

Hej Kurt,

Tak for tilbagemeldingen.

Det er en af den slags fejl jeg ønsker at læse op på, for det vil nok
ikke være sidste gang vi ser den.

Om det er konsekvent det sker skal jeg ikke kunne sige endnu, men noget
tyder på at en del har oplevet problemet.

Vil du have noget imod at oplyse om det er en 32 eller 64 bit Windows du
kører med, samt hvilken version?

Venligst
Mcwm

Fra : Kurt Hansen

Dato : 09-02-11 06:11

Tue, 08 Feb 2011 22:16:10 +0100 skrev Mcwm:

>Vil du have noget imod at oplyse om det er en 32 eller 64 bit Windows du
>kører med, samt hvilken version?

Windows 7 Home Premium 64 Bit
Version 6.1.7600, build 7600

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-02-11 16:56

Tue, 08 Feb 2011 06:40:05 +0100 skrev Kurt Hansen:

>De fleste af mine skrivebordsikoner er blevet dækket af sorte
>firkanter.

Ved nærmere eftersyn er der et mønster i det: Det er kun genveje.
Eksekverbare filer, billeder, PDF'er og lignende, har ingen sort
firkant.

Fra : Dr.Xerox

Dato : 08-02-11 17:39

There's a very easy way to fix this. I'm sure you're running on 32 bit
color, so change it to 16 bit and apply (the black boxes should be
gone). Restart your computer and then change it back to 32 bit. You
have to restart it, otherwise if you change it back to 32 bit, the boxes
will come back.