US Debt Clock
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-02-11 22:16

http://www.usdebtclock.org/

Fuck Me, var jeg lige ved at sige,,,
44.142.937 på mad billetter !

Okay den personlige gæld på 16 trill køre da ned af.

Jan Rasmussen

Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-11 01:02

On Sat, 5 Feb 2011 22:16:16 +0100, "Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote:

>http://www.usdebtclock.org/
>
>Fuck Me, var jeg lige ved at sige,,,
>44.142.937 på mad billetter !
>
>Okay den personlige gæld på 16 trill køre da ned af.
Selvom USA er max-stærk militært, skull man ikke tro at Kina var
tvunget til at låne så enormt til ødsle overforbrugende USA

Men mon ikke de er?

USA tævede jo den konfuzianske magt i WW2

Når man er verdenspoliti er man også verdens-nr1-bølle

Men den der ler sidst....

Kina blir sund af arbejdsglæde og Vesten blir dum at at Kina får alle
de sjove job

USA er aristokrati-top/ridefogeder/konger
Kina er arbejdermiddelklassse
DK en del af bundunderklassen snart?
Arbejdsløshed er sjov når frivillig

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-11 01:15

"Jan Rasmussen"
> http://www.usdebtclock.org/

Sjovt link - tak for det!

> 44.142.937 på mad billetter !

!!!

Mvh Eyvind

Fra : Vidal

Dato : 06-02-11 01:30

Den 05-02-2011 22:16, Jan Rasmussen skrev:
> http://www.usdebtclock.org/
>
> Fuck Me, var jeg lige ved at sige,,,
> 44.142.937 på mad billetter !
>
> Okay den personlige gæld på 16 trill køre da ned af.

Fint link, det er en skam, der ikke er en oversigt
over, hvor alle pengene triller hen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 06-02-11 03:08

> [...]
>
> Fuck Me, var jeg lige ved at sige,,,
> 44.142.937 på mad billetter !
>
> Okay den personlige gæld på 16 trill køre da ned af.

Hvis jeg har lovet samtlige unger i sandkassen 2 kroner hver for deres
slik hver især og beslutter at de ikke får 2 kroner hver, enten fordi
jeg ikke kan betale eller fordi jeg har andet at bruge pengene til, hvad
gør jeg så som barn i Grønnehaven Børnehave?

Jeg lader sgu da bare være med at betale!

Naturligvis betaler jeg de stærkeste unger fra de andre stuer, enten med
penge eller med tjenester.
Jeg lover dem ikke deres 2 kroner, men, hele 4 kroner hvis de sørger for
at de andre unger holder kaje overfor pædagogerne.
På den måde scorer jeg for 50 ungers slikpenge med en minimal udgift, og
på den måde bliver de stærke børn også MINE børn da vi nu har et fælles
projekt som vi som 5 årige kalder noget helt andet end Beskyttelse af
Globale interesser for hele menneskeheden eller bare Multilaterale
aftaler om fredsinitiativer eller lignende.
I børnehaven kalder vi det bare business.

Pointen er at USA ikke er tvunget til at tilbagebetale een dollar, så
længe USA har den absolutte magt.
Med den magt kan USA betale med mange andre midler end amerikansk velfærd.
Gæld i kroner og ører er simpelthen ikke interessant.
Gæld mellem nationer opgøres finansielt og mest politisk, og kan dårligt
adskilles.

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-11 04:20

On Sun, 06 Feb 2011 03:07:30 +0100, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@REMOVEyahoo.com> wrote:

> [...]
>Gæld i kroner og ører er simpelthen ikke interessant.
>Gæld mellem nationer opgøres finansielt og mest politisk, og kan dårligt

NETOP. Det uetiske, bøllede USA som især har gæld til Kina, vil vise
sig en dårlig betaler vedr gæld, helt som de vedr CO2 har beløjet
medier at USAsvineri er sammenligneligt med Kinas tilsvarende
udledninger, Man vælger at glemme at Kina har 5 gange flere borgere.

Og hvis klima-beskadigelse var en synd mod fælleskaber skabt af
forurening og bør sones,så må det det være pr person og ikke pr land
Også her fordrejer USA mediebudskaberne til egen gavn
Helt som når de gir den som etiske vedr Ægypten, Tibet osv

USA fandt på de jødisk-teoretiske menneskerettigheder for at brillere,
uretfærdigt

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 06-02-11 06:19

Den 06-02-2011 04:20, Bo Warming skrev:

> [...]
> Helt som når de gir den som etiske vedr Ægypten, Tibet osv
>
> USA fandt på de jødisk-teoretiske menneskerettigheder for at brillere,

Tak for svaret, men det skræmmer mig at du er den eneste :)

I øvrigt berørte du ikke emnet, men forsøgte dog tappert at forurene
tråden med en gang FUD (http://da.wikipedia.org/wiki/FUD).

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-11 07:54

On Sun, 06 Feb 2011 06:19:18 +0100, "Claus E. Petersen"
> [...]

>Tak for svaret, men det skræmmer mig at du er den eneste :)
>
>I øvrigt berørte du ikke emnet, men forsøgte dog tappert at forurene

FUD er når IBM og Microsoft indgyder Fear, Uncertainty og Doubt, der
påvirker store kunder

Tak for din indsigt at mit indlæg har sådant format og at vort
diskussionsforums åndelige betydning er så top notch

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 06-02-11 08:06

Den 06-02-2011 07:54, Bo Warming skrev:

> [...]
>
> Tak for din indsigt at mit indlæg har sådant format og at vort
> diskussionsforums åndelige betydning er så top notch

Jeg er kun en ydmyg tjener i vorherres billede.

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-11 10:44

On Sun, 06 Feb 2011 08:06:08 +0100, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@REMOVEyahoo.com> wrote:

>Jeg er kun en ydmyg tjener i vorherres billede.

Og kan du kort og direkte forklare din mening med med FUD-kritikken
for jeg øjner ikke i mit skrivat det gir frygt,uvished, tvivl eller
fjerner sig mere fra tråden end dit første indlæg i tråden

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 06-02-11 12:20

"
[...]

Al respekt, for dit indlæg er en demonstration af frygt, usikkerhed og
tvivl, og ikke ret meget andet andet, hvis noget overhovedet.

Måske ikke så meget frygt, men resten passer på en prik.

- cep

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 06-02-11 12:28

Den 06-02-2011 12:19, Claus E. Petersen skrev:

> [...]
> tvivl, og ikke ret meget andet andet, hvis noget overhovedet.
>
> Måske ikke så meget frygt, men resten passer på en prik.

Glem det.. frygt er også med.
Læste lige en gang mere..

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-11 12:56

On Sun, 06 Feb 2011 12:19:30 +0100, "Claus E. Petersen"

> [...]
>tvivl, og ikke ret meget andet andet, hvis noget overhovedet.
>
>Måske ikke så meget frygt, men resten passer på en prik.

Ring mig på 35861000

Hvad sku jeg eller læsere frygte ved at jeg skriver som jeg gør?

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 06-02-11 13:35

Den 06-02-2011 12:56, Bo Warming skrev:

> Ring mig på 35861000
>
> Hvad sku jeg eller læsere frygte ved at jeg skriver som jeg gør?

Og det har hvad med USA's statsgæld at gøre?

- cep

Fra : Andreas Andersen

Dato : 06-02-11 08:11

Den 06-02-2011 03:07, Claus E. Petersen skrev:
> [...]
> jeg ikke kan betale eller fordi jeg har andet at bruge pengene til, hvad
> gør jeg så som barn i Grønnehaven Børnehave?

Pisser i din sko eller tuder til du bliver sindssyg.

--
Andreas

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 06-02-11 12:24

Den 06-02-2011 08:11, Andreas Andersen skrev:

> Pisser i din sko eller tuder til du bliver sindssyg.

Det er vist længe siden at du gik i børnehave.

- cep

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-02-11 18:57

"Jan Rasmussen" <1@1.1> skrev i en meddelelse news:4d4dbe80$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> http://www.usdebtclock.org/

Efter min mening en lødig dokumentar vedrørende opbygningen af U.S. gæld.
Klippet med Stive Martin fik mig til at grine, yderst indviklet økonomisk råd
der gives dér.

American Time Bomb (Short Version) Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=pSgAQ6Rmprc&feature=related
Part 1 - The Budget Deficit & Saving Deficit.

American Time Bomb (Short Version) Part 2
http://www.youtube.com/watch?v=O6wM1XwB4CU&feature=related
Part 2 - The Trade Deficit

American Time Bomb (Short Version) Part 3
http://www.youtube.com/watch?v=taXZpW8f1E0&feature=related
Part 1 - The Leadership Deficit

Jan Rasmussen