Refusion af abbonnement ved defekt ADSL fo~
Fra : Jesper Yde

Dato : 09-08-01 16:50

Min ADSL forbindelse var nede (væk/slukket/kaput) i 21 dage, pga. at TDK i
bogstaveligste forstand havde trukket mit ADSL stik ud af fordelerboksen ved
en fejl.

WOL påstår nu at de ikke har noget ansvar og derfor ikke vil refundere
pengene for de 21 dage uden forbindelse, fordi der i deres betingelser står
at de intet ansvar har hvis en af deres leverandører laver en fejl.

Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg synes ligesom ikke det er rimeligt
at betale for 3 uger hvor jeg ikke har fået leveret en vare. Hvorfor varen
ikke er leveret kommer ikke mig ved - men hvis jeg ikke har fået den, skal
man vel ikke betale for den?

Er det bare min retfærdighedssans der er skæv eller har andre oplevet det
samme?

mvh
Jesper Yde

Fra : 007½

Dato : 09-08-01 17:05

Du bør klage til WOL, og få dine penge. WOL kan måske derefter rejse
erstatningskravet overfor TDC, men det behøves du så ikke bekymre dig om :)

Fra : John Sahl

Dato : 09-08-01 17:09

> [...]
står
> at de intet ansvar har hvis en af deres leverandører laver en fejl.

Hvad "påstod" de i de betingelser du har accepteret for at få din ADSL?

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Jesper Yde

Dato : 09-08-01 17:20

De henviser til punkt 11) (ansvarsbegrænsning) i nedenstående pdf fil.

www.jby.dk/ansvar.pdf

Jeg synes ikke det har noget med ansvar for tab/erstatning - nærmere
manglende levering af en vare jeg har købt og betalt.

Fra : John Sahl

Dato : 09-08-01 17:31

> [...]
>

> Jeg synes ikke det har noget med ansvar for tab/erstatning - nærmere
> manglende levering af en vare jeg har købt og betalt.

Mon ikke dk.forbruger eller dk.videnskab.jura er mere oplagte
grupper så?

FUT sat til dk.forbruger

Fra : BB

Dato : 09-08-01 17:46

Du skal bare holde dig til deres regler.
Prøv at læs afsnit 11. Stk 3.
Citat start.
"Produktansvar I forbrugerforhold ifalder World Online ansvar efter dansk
rets almindelige regler om produktansvar, dog således at World Online ikke
ifalder ansvar for drifttab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte
tab."
Citat slut.

De skriver jo selv at de har et produktansvar efter dansk lov om
pruduktansvar. Så længe du ikke kommer og vil have penge for tab af drift
eller tabt arbejdsfortjeneste eller andet tab.

Du har ikke noget tab, men du skal ikke betale for deres service når du ikke
har modtaget den.

Ring evt. til forbruger rådet på 77 41 77 41.

Skriv hvad det ender med
Held og lykke.

VH
BB

Fra : Peter

Dato : 09-08-01 19:52

"BB" skrev

> [...]
> pruduktansvar. Så længe du ikke kommer og vil have penge for tab
> af drift eller tabt arbejdsfortjeneste eller andet tab.

Produktansvar handler om erstatning for skader på personer og ting
som følge af, at et produkt ikke er produceret ordentligt. Dette synes
helt irrelevant i det aktuelle tilfælde. (Måske med mindre du har haft
voldsomme abstinenser pga. den manglende netadgang og derfor har
lidt varig psykisk skade

> Du har ikke noget tab, men du skal ikke betale for deres service
> når du ikke har modtaget den.

Enig. Det må følge af helt almindelige køberetlige regler. En forudsætning
må vel i øvrigt være, at forbrugeren har gjort leverandøren opmærksom
på fejlen, men det er jo nok sket.

Som andre foreslår kan du sikker få mere hjælp i dk.videnskab.jura,
Forbrugerstyrelsen www.fs.dk og Forbrugerrådet www.fbr.dk .

Fra : Andreas

Dato : 09-08-01 17:31

On Thu, 9 Aug 2001 17:50:18 +0200, "Jesper Yde" <jesper.hansen3@e-box.dk> wrote:

> [...]
>man vel ikke betale for den?
>
>Er det bare min retfærdighedssans der er skæv eller har andre oplevet det
Næ, i dette tilfælde synes jeg ikke at din retfærdighedssans fejler. Det er helt
klart hvorfor du føler dig snydt og det, mener jeg også at du har al mulig god
grund til.

Jeg kender ikke til de kundebetingelser som WOL/Tiscali arbejder med men, hvis
de er som du skriver så er der nok ikke, så meget de skal gøre for dig i den
forbindelse.

At de så burde gribe sagen an på en helt anden måde, kan der ikke være delte
meninger om.

Efter min helt personlige mening burde de, godtgøre dig abonnementsudgiften for
de 21 dage, hvor du var uden ADSL og så senere gøre krav gældende overfor TDC
som jo åbenbart er den store synder i denne sag.

Jeg synes det er meget uheldigt at du sidder der, som en lus mellem 2
negle(undskyld udtrykket), men jeg mener at der er al mulig grund til at
fortsætte med denne sag på den ene eller anden måde.

Søg at få kontakt med nogen der er noget ved musikken hos de 2 bemeldte firmaer,
og spørg om de kan forklare det rimelige i din situation.

Hvis ikke det hjælper noget er der jo den mulighed, at du henvender dig til en
gratis advokatservice som f.eks www.familieadvokaten.dk eller tilsvarende.

Det kan muligvis også hjælpe med, en henvendelse til pressen - eller ihvertfald
true med det hvis ikke der sker noget.

Pøj-pøj med det.

--
Med Venlig Hilsen - Andreas
"Please do. And I'll state for the record that I may answer, if

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 09-08-01 22:04

"Jesper Yde" <jesper.hansen3@e-box.dk> wrote Thu, 9 Aug 2001
17:50:18 +0200 :

>WOL påstår nu at de ikke har noget ansvar

Må jeg forespørge hvem du har fået den besked af, jeg synes ikke
helt det hamonere med den politik der normalt føres på dette område.

Hold der gerne til mail så vi undgår person bashing.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Bear

Dato : 10-08-01 11:23

> [...]
> en fejl.

> Er det bare min retfærdighedssans der er skæv eller har andre oplevet det

Det samme skete for mig hos Cybercity hvor min forbindelse var nede i 14
dage, men jeg fik en måned gratis til gengæld.

Jeg kan slet ikke se hvordan WOL kan frasige sig ansvaret, da det er dem der
udbyder forbindelsen og ikke TDK.

Bear

ICQ: 2745075