Ægyptens problem er stilstand, ikke undert~
Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-11 21:19

Ægyptens problem er stilstand, ikke undertrykkelse
Medierne lever af at skabe fjendebilleder, men folk i Cairo var næsten
så lykkelige som folk i Jakarta - minimal sult. Men gypter-sinkerne er
gjort uden håb af Islam og ser ingen udvikling.
DDR var også et tåleligt land, hvis man ikke var oprører eller
perfektionist mht håb om igen at komme i forfront økonomisk.
Jeg ser Merkels analogi med østtyskernes krav om PARADIS NU som en
sund bagatalisering af Ægypten-problemet, som ikke er mere
katastrofalt end andre muslimlandes og diktatorer vil de altid have.

"   I politik som i sygesengen, kaster folk sig fra side til side,
blot fordi de tror, de vil få det behageligere. Goethe

Latterligt overfladisk og uprofessionelt at TV2news interviewer i
dybden en gyptisk stand-upper som lidet ved om sit land og krisens
realiteters komplexitet. Det sædvanlige had mod højre dominerer og nu
er højre-skurken Mubarak, uden nuancer og respekt for den stabilitet
og de USA-fordele han og Sadat har opnået
Politivilkårlighed , ja, men det har de altid haft

Vesten har intet galt gjort - udover at vor hjælp bør være handel og
ikke gaver

At nogle unge i ulande er "internetgeneration" gør dem ikke berettiget
til magt

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-02-11 22:43

On 02/05/2011 09:19 PM, Bo Warming wrote:
> [...]
> ikke gaver
>
> At nogle unge i ulande er "internetgeneration" gør dem ikke berettiget

Godt du påpeger hulheden i disse bedagede rollator-analyser fra
"progressive" velmenere

*Det er deres forp*lede religion der er problemet* fat det dog.

"Uden et fundamentalt opgør med den religiøse totalitarisme er friheden
umulig. Friheden kan ikke sikres ved, at opbragte menneskemængder går på
gaden og forlanger demokrati nu."
http://www.sappho.dk/frihedens-korte-forar.htm

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-11 00:28

On Sat, 05 Feb 2011 22:42:39 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>"Uden et fundamentalt opgør med den religiøse totalitarisme er friheden
>umulig. Friheden kan ikke sikres ved, at opbragte menneskemængder går på

Jeg er rigelig extremist og støder folk fra mig derved incl min søn
Så jeg er katolsk kirkemedlem men kulturkristen ateist og er glad for
kongehuset selvom jeg ser forkert budskab i blåt blods regere-ret og
ødselhed
Men folkekirke og Islam - dem må du godt for undertegnede Spinoza-fan
kalde forpulet

Hvis du er konsekvent med afsky for autoritetstro og vanetænkning bør
du ikke om nederdel tale om "halvnøgen vildmand" og selvom
industrirobotter er fantastiske så bør stat ikke presse robotter ind i
plejehjem - privatiser
Det er også religiøst at underkaste sig tabuer og deraf skabt
værtshushumor om mine mel-mummificerede lugtløse sterile lorte, hvis
produktion tager kortere tid end at gå på toilettet og kommunalt
betalt rengøringshjælp idag har ingen lugt bemærket så min næses
adaption til lugten her er ikke grund til at betvivle projektets
succes