RSA Animate - Crises of Capitalism
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 04-02-11 17:45

Støtte lige på denne her pragtfulde video.

RSA Animate - Crises of Capitalism
http://www.youtube.com/watch?v=qOP2V_np2c0&
"In this RSA Animate, renowned academic David Harvey asks if it is time
to look beyond capitalism towards a new social order that would allow us
to live within a system that really could be responsible, just, and humane?"

Jan Rasmussen

Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-11 01:02

On Fri, 4 Feb 2011 17:45:17 +0100, "Jan Rasmussen" <1@1.1> wrote:

>Støtte lige på denne her pragtfulde video.
>
>RSA Animate - Crises of Capitalism

Kapitalisme kan umuligt påstås at være i krise for det har aldrig
været afprøvet
Altid er der loger og voldstrusler der hindrer at udbud og
efterspørgsel skaber job til alle og billige priser og kun sultedød
for de dovne
Altid opstår ond statsmagt med skadeligt velmeneri
Kun en virkelig minimelstat hvor skat ikke krænker folks ret til at
eje hvad de skaber, kan kaldes "kapitalistisk".
   "Ejendomsret er en vigtig menneskeret, fordi at når man er
sikker på at kunne bevare det man har tjent, vover man at eksponere
sig for at tjene endnu mere.." Montesquieu
Altid er wirtschaftsundere sket når minimal skat - Bismarcks og
Adenauers Tyskland, USA o. 1900, Kina og Japan

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-02-11 18:25

"Jan Rasmussen" <1@1.1> skrev i en meddelelse news:4d4c2d71$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> to live within a system that really could be responsible, just, and humane?"

Også lige to perler mere.

RSA Animate - Changing Education Paradigms
http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U&feature=player_embedded

RSA Animate - Smile or Die
http://www.youtube.com/watch?v=u5um8QWWRvo&feature=channel

Jan Rasmussen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-02-11 20:28

"Jan Rasmussen" <1@1.1> skrev i en meddelelse news:4d4d8823$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Jan Rasmussen" <1@1.1> skrev i en meddelelse

> Også lige to perler mere.
>
> RSA Animate - Changing Education Paradigms
> [...]

Jamen det var da utroligt, jeg har ikke set noget så kraftfuldt siden
Symphony of Science :

RSA Animate - The Secret Powers of Time
http://www.youtube.com/watch?v=A3oIiH7BLmg&feature=related

Bare lige i tilfælde af, at den er smuttet forbi. | Symphony of Science :
http://www.youtube.com/watch?v=XGK84Poeynk
http://www.youtube.com/watch?v=hOLAGYmUQV0
http://www.youtube.com/watch?v=zSgiXGELjbc
http://www.youtube.com/watch?v=vioZf4TjoUI&feature=related

http://www.symphonyofscience.com/videos.html
Ups, der er kommet et par nye siden sidst.
Arrr, arrr Ok den var bedere,,

Jan Rasmussen