Skal USA-demokratiseren af Ægypten holde K~
Fra : Bo Warming

Dato : 04-02-11 15:40

   Skal USA-demokratiseren af Ægypten holde Kina ude?
Kina investerer vildt i alle afrikanske lande, og endda i Europa
Kina investerer og opbygger sunde samarbejdsforhold til diktatorer
overalt, så landets økonomi bedres - men ofte gavnes kun diktatorens
stamme og venner
USA er velmende og vil hjælpe alle. men intet (eller meget lidt)
virker
Når ægypterne får gaver fra USA og ikke yder andet end, at de skal la
være at angribe Israel, så bliver USA upopulær, og USA vil elskes.
Jeg tror, at USA håber at demonstranterne vil takke dem for at de
bidrager til at presse Mubarak ud. Jeg tror, de hellere skulle handle
på det fri markeds betingelser, som Kina gør
Overbefolkede lande må finde sig i, at kun de dygtige og dem med de
rette venner, får arbejde og rigdom, altså man må være barsk og kynisk
som Kina.
Måske fattige ulande bør stræbe efter oplyst enevælde som Kinas - og
som Danmarks før grundloven - og demoråb om demokrati bør ignorere

"Når folk kræver rettigheder, mener de at de vil have privilegier"
skrev Nietzsce og det gælder demobøllerne i Cairo

Fra : Isachsen

Dato : 04-02-11 16:30

Bo Warming wrote:
> Skal USA-demokratiseren af Ægypten holde Kina ude?
> Kina investerer vildt i alle afrikanske lande, og endda i Europa.

En norsk avis melder at de bygger ut havner i Grekenland for å kunne
sikre riktig og effektiv inngang for sin store eksport til det
europeiske marked.

Isachsen (fjeldabe)