Hjælp - Joakim von And og Pentagon
Fra : steen hjortsoe

Dato : 04-02-11 03:13

Hvad hedder Joakim von And på engelsk ? De lærde - men alt for
højrøvede - ordbøger på Internet giver ikke noget fornuftigt svar, og
nu sidder jeg i udlandet og har ikke adgang til mine sædvanlige
ordbøger.

Men jeg har brug for at vide det, for jeg skal bruge rapanden til at
formulere den indlysende nærliggende sammenligning mellem det
rapkæftede fjerkræs sygelige trang til at gemme alle quatrillionerne i
sandet i pengetanken, og Pentagon’s indædte hang til at hælde alle tre
trillioner dollars (ifølge Joseph Stiglitz) ned i sandet i Irak og
Afghanistan, hvor den væsentligste forskel på de to amerikanske
institutioner så er, at Pentagon l-a-n-g somt er ved at opdage, at de
faste rammer, der skulle holde sammen på sandbunkerne, aldrig blev
installeret, og næppe heller bliver det.

Steen Hjortsø

Fra : dufur

Dato : 04-02-11 11:19

On 04/02/11 11.12, steen hjortsoe wrote:

http://lmgtfy.com/?q=onkel+joakim+p%C3%A5+engelsk

Fra : steen hjortsoe

Dato : 04-02-11 06:18

On 4 Feb., 19:19, dufur <nejtaktils...@fergregrtgs.dk> wrote:
> On 04/02/11 11.12, steen hjortsoe wrote:
>

> http://lmgtfy.com/?q=onkel+joakim+p%C3%A5+engelsk

Tak for hjælpen. Scrooge McDuck er vedtaget.
Steen Hjortsø

Fra : Lyrik

Dato : 04-02-11 03:23

On 4 Feb., 11:12, steen hjortsoe <steenhjort...@gmail.com> wrote:
> [...]
> faste rammer, der skulle holde sammen på sandbunkerne, aldrig blev
> installeret, og næppe heller bliver det.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kære Steen.

ifølge "google oversæt" som åbenbart ikke er helt så højrøvet, kaldes
han:"Scrooge McDuck"

Fortsat god rejse. Hvor er du forresten?

MvH
Jens

Fra : steen hjortsoe

Dato : 04-02-11 06:21

On 4 Feb., 19:23, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Kære Steen.
>
> ifølge "google oversæt" som åbenbart ikke er helt så højrøvet, kaldes
> han:"Scrooge McDuck"
>
> Fortsat god rejse. Hvor er du forresten?
>
> MvH
> Jens- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Tak for hjælpen. Scrooge McDuck er vedtaget. Han må have "lånt" navnet
fra Charles Dickens Scrooge-figur.
Steen Hjortsø

Fra : Lyrik

Dato : 04-02-11 08:12

On 4 Feb., 14:21, steen hjortsoe <steenhjort...@gmail.com> wrote:

> Tak for hjælpen. Scrooge McDuck er vedtaget. Han må have "lånt" navnet
> fra Charles Dickens Scrooge-figur.
> Steen Hjortsø
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja det er helt tydeligt. Han optræder som en gnier der plejer egne
interesser. Men det er jo moderne liberalistisk tankegang i dag.
Liberal Alliance, Venstre også. Men nu har folk opdaget det og
begynder at sige fra.
Uheldigvis er der en understrøm af psykopatiske egoister, der ønsker
at føre sig frem med den holdning.
For folks egen skyld håber jeg ikke at de får større fremgang. det r
stygt at psykopati skal være en modetrend.

MvH
Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-02-11 18:07

On 02/04/2011 04:12 PM, Lyrik wrote:

> [...]
> interesser. Men det er jo moderne liberalistisk tankegang i dag.
> Liberal Alliance, Venstre også. Men nu har folk opdaget det og

Du hallucinerer værre end ærke-farisæere, og vil gerne have
Sorteper-Villy og Gucci-Hexia-de-Trix til magten. tsk tsk

Fra : Bo Warming

Dato : 06-02-11 21:53

On Fri, 04 Feb 2011 18:07:03 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Du hallucinerer værre end ærke-farisæere, og vil gerne have
>Sorteper-Villy og Gucci-Hexia-de-Trix til magten. tsk tsk

Du og jeg vil gerne have privatisering til magten

Men du vil også støtte torsket-stalinistiske centraliseringsprojekter
som plejehjemsrobotter og ufærdig DNA-teknik
så du er inkonsekvent

Melmumificering af lort er en leg men japansk langsom-robottoilet er
ikke gavn for vore gamle

Mit begavede frivillig-alternativ er ikke om skattepenge som dit, så
genovervej

Iøvrigt støder du folk væk fra DF-sagen med din tsk-tsk-sarkasme, vær
saglig og du bliver lyttet til

Ring 35861000

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-02-11 23:07

On 02/06/2011 09:53 PM, Bo Warming wrote:

> Du og jeg vil gerne have privatisering til magten
>
> Men du vil også støtte torsket-stalinistiske centraliseringsprojekter
> som plejehjemsrobotter og ufærdig DNA-teknik
> så du er inkonsekvent

Maskinstormer- og kratlusker-BW kommer farende som en rasende OCD-nisse,
der ikke har opdaget at julen er forbi. tsk tsk
Robot og DNA-teknik kunne være interessante indtjeningsområder for DK,
hvis vi skal tjene penge på andet end braklægning.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-02-11 08:26

On Sun, 06 Feb 2011 23:06:53 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>Robot og DNA-teknik kunne være interessante indtjeningsområder for DK,
>hvis vi skal tjene penge på andet end braklægning.

Endnu har den i årtier afprøvede japanske toiletrobot ikke været
indtjenende på det fri marked
Den laves af firmaer, men købes kun af kommuner for ingen har tid
endsige lyst til dobbelt varighed af toiletbesøg
Det sku være nogen der nyder at læse tegneserier under toiletopholdet

Om DNA er den drivende salgskraft også snobberi, så fremtid med ægte
profit er tvivlsom

Støvsuger robot er jo pjat for ingen er blevet syg af støv på
gulvtæppet

Novo er afhængig af internationale uoverskueilge snobbekræfter, men
Radiometer og Niro Atomizer er danske ingeniørdydet og har en fremtid.

Braklægning er klart helt uden fordele

Fra : Bo Warming

Dato : 07-02-11 09:02

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>Robot og DNA-teknik kunne være interessante indtjeningsområder for DK,
>hvis vi skal tjene penge på andet end braklægning.

Du glemmer at Danmark har aldrig haft et firma der designede robotter-
Japan er nr 1 og Kina der er storforbruger af de japanske
industrirobotter, blir nr 2 og de vl holde alle vesterlændinge ude,
meget let

Jeg tror mere på hjorte- og regnormefarme og mad a la Bisca-kiks og
modens pjat-design - desværre

Teknik-lego har ingen robotter.

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-02-11 11:01

On 02/07/2011 09:01 AM, Bo Warming wrote:

> [...]
> meget let
>
> Jeg tror mere på hjorte- og regnormefarme og mad a la Bisca-kiks og

Det tror du på fordi du som de fleste danskere mener at det er "fint" at
være taber.
Men vi står ved en skillevej, hvor vi kan vælge mellem at hjælpe DK på
vej ned i et hul, eller hvor vi som gale optimister forsøger at redde
stumperne ved at pege på vinderstrategi.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-02-11 16:26

>Det tror du på fordi du som de fleste danskere mener at det er "fint" at
>være taber.

Din tankelæsning om hvad jeg tror, kan vist ikke underbygges med logik
og facts og ordret citat

>Men vi står ved en skillevej, hvor vi kan vælge mellem at hjælpe DK på
>vej ned i et hul, eller hvor vi som gale optimister forsøger at redde
>stumperne ved at pege på vinderstrategi.

Du tror på gavn af støvsugerrobotter - men har ikke kunnet modsige
mit argument om, at ingen bliver syge af dårlig støvsugning.

Min vinderstrategi er om minimalstat - langt mer end din. Hvorfor
opdigter du diametral uenighed mellem to DF-fans?

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-02-11 17:10

On 02/07/2011 04:25 PM, Bo Warming wrote:

> [...]
>>
> Du tror på gavn af støvsugerrobotter - men har ikke kunnet modsige
> mit argument om, at ingen bliver syge af dårlig støvsugning.

Jeg har med gode klare argumenter og links modsagt det meste af dit
romantisk drømmende sludder.
Folk har et behov for støvsugning - det er jo egentlig nok...

> Min vinderstrategi er om minimalstat - langt mer end din. Hvorfor
> opdigter du diametral uenighed mellem to DF-fans?

Du forstår tilsyneladende ikke at du må /embrace/ ny teknik for at
realisere minimalismen.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 07-02-11 19:51

On Mon, 07 Feb 2011 17:09:30 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Jeg har med gode klare argumenter og links modsagt det meste af dit
>romantisk drømmende sludder.

A L D R I G

gentag hvis du lige kan copypaste hvad aldrig nåede dk.politik

>Folk har et behov for støvsugning - det er jo egentlig nok...

Så se om du kan få solgt de robotter på det fri marked, Kun som
statussymbol vil nogen købe pjattet
Industri og legetøjsrobotter kan sælges men ikke ting der skal lokke
dig til unødig renlighed og som spilder din tid
Som 6årig fik min søn til jul en dyr robot fra Fætter BR og efter to
dage legede han ikke mere med den kedsommelige fætter

Når Martin ønsker jobskabelse for robotfremstillere,så er det klart
han ønker import af muslimer som jobskabelse for politi.

>Du forstår tilsyneladende ikke at du må /embrace/ ny teknik for at
>realisere minimalismen.
Ring til mig og jeg har ny teknik spørgsmål du kan hjælpe med
at embrace 35861000

Men støvsugerrobotter kan du MÅSKE få gamle til nødtvungent at
godtage med tvang - hvorfor vil du torturere uskyldige?

Du har snobberi om at robotter er fint men gamle vil gerne have
levende hjælp og snak og renlighed var kun vigtig da de havde et hjem
at være stolte af - på plejehjem handler alt om at få dem til at dø
snart ved at tvinge dem i ble mm

Min mormor havde skarp tunge og ville elske at rakke ned på
personalets manlende rengøring man værdsatte den ikke, kun at den ikke
var der og så var der alibi for brok

De må ikke medbringe egne store møbler fra deres kære hjem fordi ONDE
MARTIN vil have spildt skattepenge på at muslimer påtvinger dem
løfte-roboter dvs kraner - hvor de hellere ville have en varm hånds
støtte og vedligeholde evnen tilat flytte sig fra seng til lænestol
eller toilet (hvor marmeladeglas er sagen)

I fængsler sørger man for ydmygelser så fanger begår selvmord
Plejehjem bruger bleer og robottvang, så der skabes plads til en ny
indsat

"Lotte" plejehjemmet gir de gamle selvbestemelse så de lever længere -
ingen bletvangog ingen robotter - der er nær hvor jeg bor og alle
roser forstander ThyraFranks fornyelser

Robotter er som psykiari -- staten skal betale for ingen på det fri
marked vil have lortet i deres hjem

Tror Martin at DK blir rig på at producere hvad folk tvinges til og
ikke har lyst til?

Fordi du får hjælp mister du retten til at styre eget hjem-
arbejdsmljøregler har påtvunget mig skadelig hovedrøngøring - der ikke
ændrede lugten.

Martin er klog at kritisere DR for ikke at spille musik som de gamle
kan lide. Hvorfor skal de påtvinges robotter og ikke have et valg?

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-02-11 20:35

On 02/07/2011 07:51 PM, Bo Warming wrote:

> A L D R I G
>
> gentag hvis du lige kan copypaste hvad aldrig nåede dk.politik

> Så se om du kan få solgt de robotter på det fri marked, Kun som
> statussymbol vil nogen købe pjattet

Al ny teknologi er dyr i de første par år - derpå bliver det allemandseje.

> [...]
> Som 6årig fik min søn til jul en dyr robot fra Fætter BR og efter to
> dage legede han ikke mere med den kedsommelige fætter

Og sådan er det med det meste *legetøj*

> Når Martin ønsker jobskabelse for robotfremstillere,så er det klart
> han ønker import af muslimer som jobskabelse for politi.

Ondsindet vrøvl.

> Ring til mig og jeg har ny teknik spørgsmål du kan hjælpe med
> at embrace 35861000
>
> Men støvsugerrobotter kan du MÅSKE få gamle til nødtvungent at
> godtage med tvang - hvorfor vil du torturere uskyldige?

Tortur? fordi du håber på at få en negerinde der vimser rundt med støvsuger?

> [...]
>
> Min mormor havde skarp tunge og ville elske at rakke ned på
> personalets manlende rengøring man værdsatte den ikke, kun at den ikke

Det skal ikke være minimalsamfundets opgave at sende selskabsdamer til
snakkesyge gamle tosser.

> Tror Martin at DK blir rig på at producere hvad folk tvinges til og
> ikke har lyst til?

Nej

Fra : Bo Warming

Dato : 07-02-11 23:22

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Jeg har med gode klare argumenter og links modsagt det meste af dit
>romantisk drømmende sludder.
Antag at du ikke kun havde udgfydt et par bølleskldsord - om den lille
del su har modsagt har du i intet tilflde
>Folk har et behov for støvsugning - det er jo egentlig nok...

Nogen har snobberisk selvhad der får dem til at udføre støvsugning som
beskæftigelsesterapi og sagde plejehjem klogt - støjen er
sundhedsskadeligere end tobaksrrøg, så ville de være lige så glade
ved at lade opvaskemaskinen to gange eller

Vi har behov for mad og drikke men du hallucineer hvis du oplever
behov for støvsugning

Fortæller plejehjemmet om hvor ryddeligt robotten kræver hjemmet er,
så vil ikke mange give ti øre om ugen for adgang til kalorius

>Du forstår tilsyneladende ikke at du må /embrace/ ny teknik for at
>realisere minimalismen.

Gad vide om du en dag lærer at tale dansk.
ingen har en chance for at tankelæse hvilken mnimalisme som
overflødig teknik skal ødsle resourcer på,
og telknik er aldrig noget jeg embracer
Det eneste jeg realiserer er mig sel.
En ommer. prøv igen
Du lader som om du ka li Holberg, men du synes reinkarneret af Jean de
France, som kun talte dansk med sin hund og tysk med sin tjener og
ikke vidste mer om bondefornuft end Erasmus Montanus

Dit ideal af minimalstat er vist at kommunerne leverer ti slags
robotter der kan pille næse på hver af ti næsetyp0er,
plus tyve til muslimnæser.

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 04-02-11 21:07

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen news:b37b352d-e21e-45de-ab67-86f7f1d46a63@k30g2000yqb.googlegroups.com...

> [...]
>For folks egen skyld håber jeg ikke at de får større fremgang. det r
>stygt at psykopati skal være en modetrend.

Jeg sad og kiggede gamle indlaeg igennem, og lagde
maerke til et gammelt indlaeg, der benyttede sig af programmering
allerede lagt ind via EMDR, og blev benyttet til at traekke mig langsomt istykker
(saadan foeltes det)

Det der blev aktiveret var noget fra en loegnhistorie forsoegt tvunget aegte
i min underbevidsthed, via smerte signaler sendt til limbic system og brainstem!

Enten er der blevet spillet paa lyrik for at give folk knald i laaget, eller ogsaa er lyrik et dumt svin!

Under alle omstaendigheder, saa har jeg bevist at jeg er blevet torteret kvante mekanisk aktiv,
og er istand til at manipulere individuelle atomer i folks neurons, og har faaet folk til at smile eller vaere kede
af det i direkte fjernsyn, eller til at blive skeloejede!

Pnic/Allah-25-04-1973 http://tinyurl.com/y9bsn2h
http://tinyurl.com/ydnohlo, http://tinyurl.com/ydbqkpr
http://tinyurl.com/ycupe27, http://tinyurl.com/y8cueus
Nordea konto nummer: 9266-8967125572

Fra : Tim

Dato : 04-02-11 23:07

"steen hjortsoe" <steenhjortsoe@gmail.com> wrote in message

STEEN.... hvor bliver DOMMEDAG AF??????????

Du har siden 2002 proklameret, at dommedag ville komme i august 2002, og nu
er der efterhånden gået MANGE, MANGE år, uden at dine 1.000.000 miillion
atombomber samtidigt ville detonere i Israel og sende folk frem og tilbage i
tiden?

Er du nu (indrøm det bare) ikke bare fuld af lort?, eller kan du, for een
gangs skyld, komme med en forudsigelse der holder... jeg mener, uden
sølvpapirshat o.l.? ))))

/Tim

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 05-02-11 03:31

Den 04-02-2011 11:12, steen hjortsoe skrev:

> [...]
> højrøvede - ordbøger på Internet giver ikke noget fornuftigt svar, og
> nu sidder jeg i udlandet og har ikke adgang til mine sædvanlige

Wikipedia er såmænd en dejlig ting:

http://en.wikipedia.org/wiki/Scrooge_McDuck

(Jeg vidste det sådan set i forvejen, fordi jeg er vokset op med een af
Disneys hvide "Den Store...", i dette tilfælde "Onkel Joakim", hvor der
er en nydelig skildring af denne tegneseriefigurs historiske tilbliven
hos Disney samt blandt andet en liste over en snes paralleloversatte
navne: http://comicwiki.dk/wiki/Den_store_Onkel_Joakim )

Og jo, navnet "Scrooge" ER selvfølgelig direkte hentet fra Charles
Dickens' berømte gnier i "Et Juleeventyr"/"A Christmas Carrol", ligesom
slægtsnavnet "McDuck" sigter imod populære fordomme om skotsk
påholdenhed, baseret på fattigdom...

....men hvor Pentagon så lige kommer ind i billedet må du vist lige
elaborere lidt over?

Du er måske een af Glenn Becks forstyrrede frænder?

> http://littlegreenfootballs.com/article/38025_Chris_Matthews_on_Glenn_Beck_and_Frank_Gaffney

Anders Peter Johnsen