Skærme
Fijala 3554
EIZO-skærm
Fra : Kenneth Schmidt

Dato : 09-08-01 15:57

Hej.

Dette kan måske lyde som et dumt spørgsmål, men er en Eizo T962 en god
skærm? Jeg har penge der brænder i lommen, og vil gerne købe noget af det
bedste på markedet. En af mine venner anbefalte en Eizo, og T962'eren lyder
som en kanon-fed skærm. Der findes en model større, men den er ikke
"natural flat", så jeg regnede med at denne var den bedste.

På forhånd tak for hjælpen

--
Kenneth Vestergaard Schmidt

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 09-08-01 21:55

Inden du farer ud og kaster kroner efter en EIZO så kig også på Mitshubishi
(Hmm, staves det mon sådan) og Sony's topmodeller. Min Sony er ihvertfald en
kanon skærm og helt flad!

Mvh

Bruno

Fra : Kenneth Schmidt

Dato : 09-08-01 23:19

iddqd@worldonline.dk wrote:

> Inden du farer ud og kaster kroner efter en EIZO så kig også på
> Mitshubishi (Hmm, staves det mon sådan) og Sony's topmodeller. Min Sony er
> ihvertfald en kanon skærm og helt flad!

Det var også derfor jeg lavede et indlæg i gruppen her, for at få lidt
feedback

Generelt vil jeg gerne havde en MEGET god skærm, da jeg bruger det meste af
min dag foran den. Som følge deraf skal jeg nok også havde et killer
grafikkort, men ved ikke hvad der er godt på markedet. Jeg hælder lidt til
noget Matrox (det /skal/ være Linux-supportet. Jeg kører ikke andet.)

Sony's modeller kan jeg godt lide, lige bortset fra at jeg får fniller af
de to striber på Trinitron-modellerne. Jeg ved det, de er små, og næsten
usynlige, men jeg /ved/ de er der, og de ser derfor tre gange så store ud
for mig. Det er noget psykisk :]
Mitsubishi's modeller har jeg aldrig hørt om. Er der andre der kan sige
noget om dem?

Tak for hjælpen

--
Kenneth Vestergaard Schmidt

"Nac mac Feegle wha hae!"

Fra : Madsen

Dato : 10-08-01 01:03

"Kenneth Schmidt" <nospam@binary.dyndns.dk> skrev:

> [...]
> grafikkort, men ved ikke hvad der er godt på markedet. Jeg hælder lidt til
> noget Matrox (det /skal/ være Linux-supportet. Jeg kører ikke andet.)

Jeg mener Matrox også laver drivere til Linux og efter min mening får
du ikke et ret meget bedre skærmbillede i 2D for prisen, end hvad du
kan få ud af et Matrox G400 eller G450.
<http://www.matrox.com/mga/support/drivers/latest/home.cfm>
Specielt i de højere opløsninger er der ikke ret mange skærmkort der
kan følge med. Lad os se med Radeon2. (Venter stadig med længsel)

> [...]
> usynlige, men jeg /ved/ de er der, og de ser derfor tre gange så store ud

Ja, jeg klart noget psykisk efter min mening. ;)
Nej, jeg ved godt at der er nogle mennesker som føler sig irriteret af de
streger og andre ikke. Jeg er en af dem der ikke ser dem i det daglige.
Hvis jeg vil se dem, skal jeg direkte koncentrere mig for at få øje på dem.
Så lidt synlige er de for mig.

> Mitsubishi's modeller har jeg aldrig hørt om. Er der andre der kan sige
> noget om dem?

Jeg ved at en der kalder sig Dr. Ralph, som også jævnligt skriver her i
gruppen, har eller har haft en Mitsubishi-skærm og har talt godt om den.
Mitsubishi og Sony har æren for at være de to fabrikanter hvor virkelige
"skærmfreaks" diskuterer om hvorvidt Sony eller Mitsubishi laver
verdens bedste monitorer, så de er rimelig langt fremme.

Der sker jo bare nyt hver eneste dag som bekendt :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : .Kody

Dato : 10-08-01 07:09

Tro mig de to striber på Trinitron-modellerne, er også på en Eizo T962, jeg
sidder lige ved en nu.

..Kody

Martin Gråkjær Sørensen
martin@arkitekter-as.dk

__________
Søren Andersen Arkitekter A/S Sønderlandsgade 7 7500 Holstebro Tlf.: 97 42
17 33 Fax.: 97 40 28 33
email : andersen@arkitekter-as.dk
Hjemmeside : http://www.arkitekter-as.dk

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 11-08-01 23:26

> [...]
> som en kanon-fed skærm. Der findes en model større, men den er ikke
> "natural flat", så jeg regnede med at denne var den bedste.

Pas på med Eizo! Min erfaring (som bygger på +25 Eizo skærme) er, at de
efter en tre-fire år "brænder ud", og derefter forbliver meget mørke i
farverne, eller bliver slørede i billedet. Jeg vil anbefale dig at se
nærmere på en Sony - men hold dig fra deres E-serie og G400...

mvh
Peter

Fra : Henrik Farre

Dato : 12-08-01 17:53

Yello

I artikel <9l4bbf$em5$1@sunsite.dk>, skrev "Falckredderen Ragga Muffin"
<no@spam.com>:

> [...]
> farverne, eller bliver slørede i billedet. Jeg vil anbefale dig at se
> nærmere på en Sony - men hold dig fra deres E-serie og G400...

Jeg havde ikke andet end problemer med min Eizo F56, mange døde pixels,
sløret billed osv. Det hjalp helle ikke at få skiftet billederør, men en
venlige herre ved betech data, gik med til at jeg kunne "opgradere" til
en F67, som jeg er meget tilfreds med, der er dog et par døde pixels.

Ang. Matrox G400 kan jeg kun sige at det er det perfekte valg til Linux,
Dualhead virker kanon, og man kan let configure det med Matroxes eget
powerdesk til linux. Desuden er der DRI understøttelse

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre (enrique@obel.auc.dk)

Webpage: http://Welcome.to/Webbench
-If I where God, I would recompile the penguin with --enable-flying.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 13-08-01 15:35

Døde pixels på en CRT skærm??

Mvh. Brian

Fra : Henrik Farre

Dato : 14-08-01 01:55

Yello

I artikel <9l8oiu$n5d$1@eising.k-net.dk>, skrev "Brian Bilenberg"
<brian@bilenberg.dk>:

> Døde pixels på en CRT skærm??

Ja. Små sorte pixels.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 13-08-01 20:18

OK! - jeg ser frem til den dag jeg ser det fænomen. Jeg var overbevidst om
det kun tilhørte TFT verdenen.

Fra : Kenneth Schmidt

Dato : 12-08-01 20:33

Falckredderen Ragga Muffin wrote:
> [...]
> farverne, eller bliver slørede i billedet. Jeg vil anbefale dig at se
> nærmere på en Sony - men hold dig fra deres E-serie og G400...

Andre der har haft samme problem? Jeg vil fluks købe en Sony hvis Eizo'en
er dårlig, men nu har man jo bare hørt at Eizo skulle være det bedste, såå.
Det bedste ville selvfølgelig være at købe begge typer, men /så/ mange
penge har jeg heller ikke

/Kenneth

Fra : Dr. Ralph

Dato : 12-08-01 12:40

On Thu, 09 Aug 2001 16:57:28 +0200, Kenneth Schmidt
<nospam@binary.dyndns.dk> wrote:

> [...]
>som en kanon-fed skærm. Der findes en model større, men den er ikke
>"natural flat", så jeg regnede med at denne var den bedste.

Eizo står for kvalitet - og jeg har selv ejet 3 Eizo skærme og været
meget tilfreds.

Blot syntes jeg også du skal tage Sony's 24' WIDE FW900 med i
betragtning, når du vil fyre så mange penge af på en skærm.
Den har kun ét problem - og det er den svingende dotpitch (fra 0,27 i
siderne til 0,23 i midten) - men flere vil kunne fortælle dig, at
FW900 har ligeså præcist billede i siderne, som i midten - så dete r
nok noget nær den perfekte CRT skærm.

Men med en Eizo vil du afgjort være fantastisk godt stillet.
Blot har hvert fald én af Eizo's topmodelelr den ulempe, at den ikke
har helt fladt rør - men buer lidt.
Dette ville jeg ike kunne leve med i en skærm, når andre konkurrenter
laver helt fladt rør.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com