Jeg – et tremmesvin, hvis fald og hjælpers~
Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-11 12:31

   Jeg - et tremmesvin, hvis fald og hjælpersvigt
At bo i rum med tremmer i gulvet så man bare gør stort og småt og
rullebånd transporterer det væk, lyder for kalve og svin i
automatiserede storstalde, og og uværdigt for mennesker
Og selvom mine benproblemer gir fald nu og da, anser jeg et
sengeliggende liv for årtier ude i fremtiden - men VÆR BEREDT - og
nu da lortpis rutiner snart ikke kan perfektioneres mer, og varighed
er så få sekunder at jeg ku optræde i cirkus eller olympiade med det,
så fik jeg ideen med det tremmehul i min nybyggede brede
ølkasseunderstøttede krydsfiner sengebund. For at gøre sengen bredere
udvidedes med et par brædder i længderetningen. Et af de inderste er
nu erstattet med voliere-jernnet. Min selvvalgte velsmagende
løg-kartoffelmospulver diæt gir mig en forbløffende lugtsvag afføring,
hvilket er normalt for vegetarer
Ligger jeg i sengen og læser avis og skal tisse, så har jeg indenfor
rækkevidde remedier til at opsamle det , og der kan gå uger før jeg
aftømmer plastdunk-reservoir, og det gir ikke lugt ud i rummet som en
gammeldags natpotte ku gøre¨
Lorteløsningen i testfasen p.t. er at jeg skubber en firkantet
skumgummipude op ad madrassten så der er fri kvadratisk passage til
trådnet lige udfor mit skridt og en pande står under på gulvet.
lodret under tremmearealet Liggende skides og rimelig snart jages en
arm ind under sengen, og pandens håndtag nås, og lort og evt pis
vippes i et toilet, og havde man daglig hjemmepleje ville det ikke
tage ½ minut for denne, og det gir minimal lugt i rum, når ikke varm
sommer, , Kun fantasien sætter grænser for bekvemmelighed og i høj
alder kan det være vigtigt for at undgå en skæbne værre end døden =
plejehjem
Det er ikke farligt at røre afføring, så hvis hård afføring ikke
falder gennem nettet, så mases ned og igennem med bred
tommelfingerspids og fingeren afgørres mod en ren del af jernnettet,
og de kubikmmilimeter lort der blive siddende i nettet vil aldrig få
det til at stoppe til eller afgive lugt, da lort med stor overflade
og minimal tykkelse tørrer hurtigt

Jeg fik sendt en artikel med overskrift (Urin og afføring drev ned ad
væggen2 ("Vi lejere" LLO 2005/3)
Artiklen er et skrækeksempel på, hvordan tabuer misbrugs til at
mistænkeliggøre alt privat og gammeldags. Nogle lejere i et gammelt
hus havde brud på faldstam og i fire dage - hævdede de - løb blanding
af stort og småt ned over ydersiden og også lidt væg
Men faldstammer er meget tykke jernrør i dag stålrør og brud menes at
ske under én gang pr årmillion i snit.Efter et brud kommer oftest kun
vand ud for indersiderne er lodrette og der er ikke overtryk.

Når Søvndahl og Hjort lovpriser japanske hjemmerobotter og tilsvarende
danske møbler med beskyttet værksted - design, så er det noget
industrien kan tjene penge på, især i en ødsel velfærdsstat
De ku ligeså godt opdyrke en ny niche udfra min ikke patenterede
"tremmeseng".