Unsigned datatyper.
Fra : Ukendt

Dato : 09-08-01 15:49

I C (og flere andre sprog) findes der typer som unsigned short og
unsigned int, men jeg synes ikke jeg kan finde de tilsvarende
datatyper i Java. Findes de eller skal man selv til at holde styr på
fortegnsbitten?

Fra : Lars Dam

Dato : 09-08-01 15:55

On Thu, 09 Aug 2001 16:48:39 +0200, Peter Frederiksen <> wrote:

> [...]
>unsigned int, men jeg synes ikke jeg kan finde de tilsvarende
>datatyper i Java. Findes de eller skal man selv til at holde styr på

Ja.

Der findes (frit efter hukommelsen):

byte - signed 8 bit
char - unsigned 16 bit (unicode char)
short - signed 16 bit
int - signed 32 bit
long - signed 64 bit
(boolean - unsigned 1 bit )

Derudover float, og double som er hhv 32 og 64 bit.

Hvis du har brug for andet så findes der højst sandsynligvis klasser
for det (e.g. java.lang.Math.BigInteger).

Bemærk at der ikke er en 'unsigned' modifier i java.

vh. ld

---
"Time is the fire in which we burn"

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-01 13:24

On Thu, 09 Aug 2001 16:54:46 +0200, Lars Dam
<lars_simple_spam_protection_dam@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
>for det (e.g. java.lang.Math.BigInteger).
>
>Bemærk at der ikke er en 'unsigned' modifier i java.

Jeg skulle heldigvis kun bruge en datatype med to byte, så char var
lige hvad jeg havde brug for.
Mange tak for hjælpen.