Kristne og jøder flygter fra danske ghe
Fra : Petse

Dato : 29-01-11 23:25

Var det det samfund overdanmark ønskede, da de lukkede muslimerne ind i
landet?

http://politiken.dk/indland/ECE1181205/kristne-og-joeder-flygter-fra-danske-ghettoer/

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-11 07:42

Petse <pjensen73@FJERNgmail.com> wrote:

> Var det det samfund overdanmark ønskede, da de lukkede muslimerne ind i
> landet?

http://politiken.dk/indland/ECE1181205/kristne-og-joeder-flygter-fra-dan
ske-ghettoer/

Jeg citerer fra dit link:

=
Ekspert: Islam spiller en rolle
Lektor i statskundskab på Aarhus Universitet Peter Nannestad har blandt
andet forsket i ikkevestlige indvandreres holdning til jøder. Han mener,
at islam »spiller en stor rolle« i forhold til den stigende chikane mod
øvrige religioner i ghettoerne.

»Den vigtigste forklaringsfaktor er en generel 'os mod dem'-holdning,
som eksisterer i nogle muslimske miljøer. Og denne mistillid til andre
er selvfølgelig specielt udpræget i boligområder med mange ikkevestlige
beboere. Integrationen har i den grad slået fejl på dette område«, siger
Peter Nannestad og tilføjer, at toneskiftet i den offentlige debat også
kan være en del af forklaringen.

»Retorikken er i den seneste tid blevet hårdere. Derfor ser vi, at det i
visse kredse nu bliver mere legitimt at behandle folk med en anden
religion dårligt. I værste fald kan det føre til, at eksempelvis jøder
vil forlade Danmark«.

Vagtværn ved kirken
I organisationen KAB, der administrerer godt 50.000 lejeboliger, er man
klar over, at chikanen finder sted. Men det er ikke så underligt, mener
administrerende direktør Jesper Nygård.

»Når man fra politisk side vælger at italesætte belastede boligområder
som 'sorte pletter', så gør man indirekte de her ting legitime. Vi har
brug for at genvinde respekten for hinanden, hvis problemet skal
stoppes«.
=

Det er karakteristisk for de segmenter af befolkningen, der er positivt
indstillet over for muslimsk indvandring, at de mener at det er det
danske samfunds holdning over for islam, og "tonen" i den offentlige
debat, der er skyld i radikaliseringen i de islamiske ghettoer. Men mig
bekendt er det væsentligt værre i Sverige, der jo netop /ikke/ har en
sådan debat.

Jeg citerer yderligere fra artiklen:

=
I Vollsmose går jøder og kristne under jorden, fordi de trues med tæsk
og får brændt deres biler af. I Gellerup har kirken ansat vagtværn for
at få bugt med beboernes hærværk.
=

Hertil skal bemærkes at det var nødvendigt at ansætte et /islamisk/
vagtværn for at få bugt med beboernes hærværk. Betalingen af dette
vagtværn kan således ses som en jizya til det islamiske samfund, en
kristen særskat for overhovedet at blive tolereret i Dar al-Islam.

Vi kan også se på forfølgelsen af folkekirkepræster i ghettoområder som
Tingbjerg (Carsten Vogel), Nordvest (Asser Skude) og på Nørrebro. I
førstnævnte tilfælde benægtes det fra menigheden, at forfølgelsen skulle
bunde i at præsten er bøsse. Men kirken har en arkitektur der ville
gøre, at den let kunne omdannes til moské, og og det separate kirketårn
til en minaret af nordafrikansk tilsnit, med en højttaler på på hvert af
de fire hjørner der fem gange om dagen kunne kalde til bøn, og med en
rækkevidde på 3 km ...

Måske ville det hele kunne løses ved at folkekirken officielt betalte
jizya til Islamisk Trossamfund? Jeg vil næsten tro at en Zenia Stampe
ville blive begejstret for forslaget.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : 1@'

Dato : 30-01-11 09:31

On Sat, 29 Jan 2011 23:24:31 +0100, Petse <pjensen73@FJERNgmail.com>
wrote:

>Var det det samfund overdanmark ønskede, da de lukkede muslimerne ind i
>landet?
>
>http://politiken.dk/indland/ECE1181205/kristne-og-joeder-flygter-fra-danske-ghettoer/

<fra artiklen>
[...]
<<<<<<

det behøver man sgu ikke være lektor i statskundskab for at regne ud -

eneste man behøver er at kende bare lidt til muhamedanismens historie

--
Si vis pacem - para bellum