| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | S: Er der nogle regler? Fra : TocOne | 
  Dato :  24-01-11 18:53 |  
  |   
            Hejsa Jura-gruppe
 
 Inden jeg går igang, så ved jeg ikke hvormeget Jura der lige er i 
 spørgsmålet, men
 "here it goes"
 
 ----
 
 Sidder hos nogle venner hvor "fruen" er ansat på et kontor.
 Hun er imidlertidig deltids sygemeldt, fordi hun efter en operation har
 fået mange smerter og er igang med diverse genoptræning.
 Hun kan cirka holde til 4-5 timers arbejde hver dag, hvor resten
 af dagen går med at ligge ned og have smerter.
 
 Efter en snak med hendes chef, har chefen sagt til hende at hun selv skal 
 klare
 alt hendes arbejde til den tidsfrist som er aftalt.
 Han vil altså ikke afsætte nogle af hendes arbejdsopgaver selvom hun faktisk 
 er sygemeldt og
 gør alt det hun kan?
 
 Kan det virkelig være rigtigt at en chef kan tillade sig dette?
 Det er jo ikke med til at gøre hende mere rask, nærmere mere stresset?
 
 Det skal siges at hun ikke er meldt i nogen fagforening?
 
 Hun har så selv forslået at hun så kan tage arbejde med hjem, så hun kan 
 slappe af om
 eftermiddagen og så lave noget arbejde om aftenen?
 Det mener vi så må være overarbejde, da hun jo faktisk er sygemeldt, så hvis 
 hun
 vælger at gøre hendes arbejde den "tjeneste" at arbejde ekstra om aftenen, 
 så må det
 vel være overarbejde? Eller?
 Hendes chef mener det ikke?
 
 Igen, ved måske godt der ikke er så meget JURA idet, men nu prøver jeg lige.
 
 På forhånd tak for hjælpen
 
 t-t-one 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           /Peter (24-01-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : /Peter | 
  Dato :  24-01-11 20:01 |  
  |   
            "TocOne" <tocone4@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4d3dbc68$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > Det skal siges at hun ikke er meldt i nogen fagforening?
 
 Ikke jura:
 Mon ikke det er det chefen udnytter ?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henning (24-01-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning | 
  Dato :  24-01-11 22:41 |  
  |   
            On Mon, 24 Jan 2011 20:01:01 +0100, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:
 
 >"TocOne" <tocone4@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 >news:4d3dbc68$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >>
 >> Det skal siges at hun ikke er meldt i nogen fagforening?
 >
 >Ikke jura:
 >Mon ikke det er det chefen udnytter ?
 
 Og mon ikke det var fornuftigt at melde sig ind nu?
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter (24-01-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter | 
  Dato :  24-01-11 20:02 |  
  |   
            
 "TocOne" <tocone4@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4d3dbc68$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hejsa Jura-gruppe
 >
 > Inden jeg går igang, så ved jeg ikke hvormeget Jura der lige er i 
 > spørgsmålet, men
 > "here it goes"
 >
 > ----
 >
 > Sidder hos nogle venner hvor "fruen" er ansat på et kontor.
 > Hun er imidlertidig deltids sygemeldt, fordi hun efter en operation har
 > fået mange smerter og er igang med diverse genoptræning.
 > Hun kan cirka holde til 4-5 timers arbejde hver dag, hvor resten
 > af dagen går med at ligge ned og have smerter.
 >
 > Efter en snak med hendes chef, har chefen sagt til hende at hun selv skal 
 > klare
 > alt hendes arbejde til den tidsfrist som er aftalt.
 > Han vil altså ikke afsætte nogle af hendes arbejdsopgaver selvom hun 
 > faktisk er sygemeldt og
 > gør alt det hun kan?
 >
 
 
 Ja, der er i hvert fald den regel, at man ikke både kan være sygemeldt og gå 
 på arbejde. Det er enten/eller.
 
 Peter 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Kjaergaard (24-01-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Kjaergaard | 
  Dato :  24-01-11 20:20 |  
  |   
            On Mon, 24 Jan 2011 20:01:51 +0100, "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
 wrote:
 
 >Ja, der er i hvert fald den regel, at man ikke både kan være sygemeldt og gå 
 >på arbejde. Det er enten/eller.
 
 Nej, man kan godt gå på arbejde og samtidig være sygemeldt, der er dog
 et loft over hvor mange timer man kan arbejde på den måde.
 Ved  4-5 timers arbejde hver dag vil jeg tro at denne grænse er
 overskredet, men det skal selvf. undersøges i den konkrete sag.
 
 Arbejdsgiver kan pålægge en alt det arbejde han nu ønsker, det er hans
 ret og pligt at lede og fordels arbejdet, dog må han lade sig nøje med
 det man nu engang kan udfører.
 
 Det kan så være lidt stressende at man bliver pålagt mere end man kan
 nå, men så længe man gør hvad man kan og man så bare ikke kan nå det
 hele, er det bare synd for arbejdsgiver at han ikke forstår at udnytte
 sin arbejdskraft fornuftigt.
 
 Det er jo ham der ikke får udført en eller flere opgaver der skulle
 laves.
 
 Man bør nok overveje sin fremtid i et firma der køres på den måde.
 
 
 /Hans
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jan Kronsell (24-01-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan Kronsell | 
  Dato :  24-01-11 22:10 |  
  |   
            >
 > Ja, der er i hvert fald den regel, at man ikke både kan være sygemeldt og 
 > gå på arbejde. Det er enten/eller.
 >
 Man kan sagtens være deltidssygemeldt i forskelligt omfang, så det er ikke 
 enten/eller. Min datter var deltidssygemeldt i omkring 6 måneder mens hun 
 ventede på en operation. I hendes tilfælde arbejde hun hver anden dag.
 
 Jan
 
  
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (24-01-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  24-01-11 23:14 |  
  |   
            
 "Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4d3dea95$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > >
 >> Ja, der er i hvert fald den regel, at man ikke både kan være sygemeldt og 
 >> gå på arbejde. Det er enten/eller.
 >>
 > Man kan sagtens være deltidssygemeldt i forskelligt omfang, så det er ikke 
 > enten/eller. Min datter var deltidssygemeldt i omkring 6 måneder mens hun 
 > ventede på en operation. I hendes tilfælde arbejde hun hver anden dag.
 >
 > Jan
 >
 >
 >
 Jeg er for tiden sygemeldt halvdags, så knap 3,75 time hver dag, 18,5T/uge, 
 har været det i flere måneder nu (venter på flexjob).
 Erik 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |