/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Vild Chaufør
Fra : CL


Dato : 25-01-11 06:24
 
 
Henrik K (25-01-2011)
Kommentar
Fra : Henrik K


Dato : 25-01-11 09:07
Per Jensen (25-01-2011)
Kommentar
Fra : Per Jensen


Dato : 25-01-11 10:38

On 25/01/11 06.24, CL wrote:
> http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece

Mon ikke at han har for meget fart på, med sådan et tungt læs er det nok
nær umuligt at bremse i det føre med den fart på, og så er der kun et at
gøre, nemlig at undvige ?

// Per.

folmer@rasmussen.dk (25-01-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 25-01-11 17:39

On Tue, 25 Jan 2011 10:37:51 +0100, Per Jensen
<news@removethepigzapro.dk> wrote:

>On 25/01/11 06.24, CL wrote:
>> http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece
>
>Mon ikke at han har for meget fart på, med sådan et tungt læs er det nok
>nær umuligt at bremse i det føre med den fart på, og så er der kun et at
>gøre, nemlig at undvige ?

>--

Det tror jeg også er hans problem. Det er jo ikke sikkert at det er så
nemt at få øje på forhindringerne når man kommer fra den anden side.

Men han har ikke kørt efter forholdene.

--

Venlig hilsen
Folmer

Steen F. (25-01-2011)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 25-01-11 20:18

Den 25-01-2011 17:38, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Det tror jeg også er hans problem. Det er jo ikke sikkert at det er så
> nemt at få øje på forhindringerne når man kommer fra den anden side.

Man skulle bare mene at hans udsigt ikke fejler noget deroppe fra 1. sal.

Per Henneberg Kriste~ (25-01-2011)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 25-01-11 21:46

"Per Jensen" <news@removethepigzapro.dk> skrev i meddelelsen
news:uKadncxd0LhyBKPQnZ2dnUVZ8tydnZ2d@giganews.com...
> On 25/01/11 06.24, CL wrote:
>> http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece
>
> Mon ikke at han har for meget fart på, med sådan et tungt læs er det nok
> nær umuligt at bremse i det føre med den fart på, og så er der kun et at
> gøre, nemlig at undvige ?


Sludder med dig. Lastbilerne træder igennem sneen ned til asfalten - det har
jeg hørt rigtig mange lastbilchauffører bruge som undskyldning når de
konstant ligger i overhalingsbanen på motorvejen ...

--
Per
www.campingogbil.dk
(lidt om biler, bilclub og camping)


Ib Jakobsen (25-01-2011)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 25-01-11 23:07

Den 25-01-2011 21:45, Per Henneberg Kristensen skrev:

>
>
> Sludder med dig. Lastbilerne træder igennem sneen ned til asfalten - det
> har jeg hørt rigtig mange lastbilchauffører bruge som undskyldning når
> de konstant ligger i overhalingsbanen på motorvejen ...

Så meget den krænger under manøvren, så tror jeg den står nogenlunde
godt fast.


--
MVH
Ib Jakobsen

ABJ (25-01-2011)
Kommentar
Fra : ABJ


Dato : 25-01-11 14:19


"CL" <FFF@FFF.FF> skrev i meddelelsen
news:4d3e5e7f$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...
> http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece
> --
> H
> Carsten Larsen

Han kører med samme fart som de tømmertransporter man ser i det nordlige
Sverige.


Preben R. Sørensen (25-01-2011)
Kommentar
Fra : Preben R. Sørensen


Dato : 25-01-11 23:36


"CL" <FFF@FFF.FF> skrev i meddelelsen
news:4d3e5e7f$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...
> http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece


Total og uigenkaldelig fradømmelse af styrebrev var ikke for hård en straf
til sådan en tosse.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk


Finn Guldmann (26-01-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-01-11 04:47

Den 25-01-2011 23:36, Preben R. Sørensen skrev:
>> http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece
> Total og uigenkaldelig fradømmelse af styrebrev var ikke for hård en
> straf til sådan en tosse.
>
Sikke dog så fordømmende man kan være.

Men ok, lad os bare tage den straf i brug for fra den viste situation og
opad.

Så ville der virkelig blive god plads på vejene.

Og du kan være ganske rolig, der skal nok være lastbiler nok tilbage på
vejene til at køre ud til din lokale butik, så du ikke skal cykle ind
til nærmeste banegård for at hente dine varer.

Preben R. Sørensen (26-01-2011)
Kommentar
Fra : Preben R. Sørensen


Dato : 26-01-11 23:02


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev
>> Total og uigenkaldelig fradømmelse af styrebrev var ikke for hård en
>> straf til sådan en tosse.
>>
> Sikke dog så fordømmende man kan være.
>
> Men ok, lad os bare tage den straf i brug for fra den viste situation og
> opad.
>
> Så ville der virkelig blive god plads på vejene.

Altså alle kører som ham?

>
> Og du kan være ganske rolig, der skal nok være lastbiler nok tilbage på
> vejene til at køre ud til din lokale butik, så du ikke skal cykle ind til
> nærmeste banegård for at hente dine varer.

Mystisk argumentation.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk


Finn Guldmann (27-01-2011)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-01-11 00:35

Den 26-01-2011 23:02, Preben R. Sørensen skrev:
>>> Total og uigenkaldelig fradømmelse af styrebrev var ikke for hård en
>>> straf til sådan en tosse.
>> Sikke dog så fordømmende man kan være.
>> Men ok, lad os bare tage den straf i brug for fra den viste situation
>> og opad.
>> Så ville der virkelig blive god plads på vejene.
> Altså alle kører som ham?
>
Nej, alle der kører som ham eller 'der over'.

>> Og du kan være ganske rolig, der skal nok være lastbiler nok tilbage
>> på vejene til at køre ud til din lokale butik, så du ikke skal cykle
>> ind til nærmeste banegård for at hente dine varer.
> Mystisk argumentation.
>
Hvis det vi ser på videoen skal lægge grænsen for "Total og
uigenkaldelig fradømmelse af styrebrev" er der virkelig mange
personbilsbilister der ville få brug for cyklen.
De kan så trøste sig med at der også ville gå nogle lastbilchauffører
med i købet, men ikke så mange at det ville gå ud over
lokaldistributionen af almindelige dagligvarer.

(Thorbjørn Ravn (26-01-2011)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 26-01-11 09:32

Finn Guldmann <n@a.invalid> writes:

> Den 25-01-2011 23:36, Preben R. Sørensen skrev:
>>> http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece
>> Total og uigenkaldelig fradømmelse af styrebrev var ikke for hård en
>> straf til sådan en tosse.
>>
> Sikke dog så fordømmende man kan være.
>
> Men ok, lad os bare tage den straf i brug for fra den viste situation
> og opad.

Hvad er egentligt straframmen for den slags kørsel?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Mogens \(K\) (26-01-2011)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 26-01-11 19:10

"CL" skrev i meddelelsen news:4d3e5e7f$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...

http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece

Se udsendelsen om dårlig moral blandt lastvognschauffører imorgen på DR1 kl.
20


folmer@rasmussen.dk (26-01-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 26-01-11 19:14

On Wed, 26 Jan 2011 19:10:22 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>"CL" skrev i meddelelsen news:4d3e5e7f$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...
>
>http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece
>
>Se udsendelsen om dårlig moral blandt lastvognschauffører imorgen på DR1 kl.
>20

>--

Véd du noget om indholdet i den udsendelse?

--

Venlig hilsen
Folmer

Allan Møller (26-01-2011)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 26-01-11 21:38

>>Se udsendelsen om dårlig moral blandt lastvognschauffører imorgen på DR1
>>kl.
>>20

> Véd du noget om indholdet i den udsendelse?


Så lige på teksttv at det handler om overskridelse af køre / hviletiderne i
et dansk firma (mener det var Ib Klarskov men ikke sikker)
Noget med kørsel optil 30 timer og manglende 9 timers hvil osv.

Jeg skal se det.


Allan



Mogens \(K\) (27-01-2011)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 27-01-11 04:04

skrev i meddelelsen news:b2p0k6hf94bdpdrsup57jn4i6j00s5uvdh@4ax.com...

> Véd du noget om indholdet i den udsendelse?

Jep, der var en fyldig omtale i Nyhederne.
Udsendelsen viser også, hvorledes vognmandens disponenter presser
chaufførerne. "Klarskov" får rigtig dårlig omtale i udsendelsen med "skjult"
kamera / tlf. samtaler mv...


Mogens \(K\) (29-01-2011)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 29-01-11 09:42

"Mogens (K)" skrev i meddelelsen
news:4d40e0b7$0$23764$14726298@news.sunsite.dk...

>> Véd du noget om indholdet i den udsendelse?

> Jep, der var en fyldig omtale i Nyhederne.
> Udsendelsen viser også, hvorledes vognmandens disponenter presser
> chaufførerne. "Klarskov" får rigtig dårlig omtale i udsendelsen med
> "skjult" kamera / tlf. samtaler mv...

LOL - der blev sgu helt stille her i gruppen
Nu ruller lavinen - og dét var på tide !


folmer@rasmussen.dk (29-01-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 29-01-11 10:37

On Sat, 29 Jan 2011 09:42:07 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>"Mogens (K)" skrev i meddelelsen
>news:4d40e0b7$0$23764$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Véd du noget om indholdet i den udsendelse?
>
>> Jep, der var en fyldig omtale i Nyhederne.
>> Udsendelsen viser også, hvorledes vognmandens disponenter presser
>> chaufførerne. "Klarskov" får rigtig dårlig omtale i udsendelsen med
>> "skjult" kamera / tlf. samtaler mv...
>
>LOL - der blev sgu helt stille her i gruppen
>Nu ruller lavinen - og dét var på tide !

>--

Jeg er ked af at skulle nævne det, men der sidder flere ugler ude i
mosen.

Det dukker jo nok op, hvis der bliver gjort ret meget mere stads ud af
det.

Hovedpersonen og den anden chauffør er svigerfar/svigersøn. Så bliver
der mumlen i rækkerne da den unge bliver fyret for uduelighed. Bl.a.
har han flere gange tabt hjul, p.gr.a. mangel på efterspænding.

Sådan noget skal naturligvis hævnes.

Hovedpersonen selv er indebrændt, fordi han ikke som flere af de andre
chauffører må tage lastbilen med hjem. Det må han ikke fordi han er
ansat med tilskud p.gr.a. leddegigt. Derfor er det ikke smart at have
lastbilen holdende ude hos ham, hvis han pludselig skulle få et
tilbagefald.

Den vej er der såmænd stof nok til et stykke tid, og som jeg tidligere
har nævnt, så er TV-udsendelser ikke så sjældent enormt enøjede.

Du kommer bare med noget fornuftig argumentation, Mogens. Så skal jeg
se hvad jeg kan komme med af modargumentation.

PS.:

Der er skud-og nagelfaste beviser på, at den omtalte 30 timers tur er
direkte opspind.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens \(K\) (29-01-2011)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 29-01-11 11:23

skrev i meddelelsen news:25n7k6917ljeiha6mg8vqjkm3rirktfs47@4ax.com...

> Jeg er ked af at skulle nævne det, men der sidder flere ugler ude i mosen.
> Den vej er der såmænd stof nok til et stykke tid, og som jeg tidligere
> har nævnt, så er TV-udsendelser ikke så sjældent enormt enøjede.

Jeg er jo helt enig i, at alt ska frem

> Du kommer bare med noget fornuftig argumentation, Mogens. Så skal jeg
> se hvad jeg kan komme med af modargumentation.

125 lastbiler blev forleden nat stoppet og der blev udskrevet 100 bøder.
Det er sgu ikke iorden !

> Der er skud-og nagelfaste beviser på, at den omtalte 30 timers tur er
> direkte opspind.

Ringe research af TV, IMO



folmer@rasmussen.dk (29-01-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 29-01-11 11:36

On Sat, 29 Jan 2011 11:22:33 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>skrev i meddelelsen news:25n7k6917ljeiha6mg8vqjkm3rirktfs47@4ax.com...
>
>> Jeg er ked af at skulle nævne det, men der sidder flere ugler ude i mosen.
>> Den vej er der såmænd stof nok til et stykke tid, og som jeg tidligere
>> har nævnt, så er TV-udsendelser ikke så sjældent enormt enøjede.
>
>Jeg er jo helt enig i, at alt ska frem

>--

Der er også nok at tage fat på. Jeg er bare imod at TV stadig har så
meget tag i folk, at de tror at alt hvad der ses i TTV er den
endegyldige sandhed.

>--

>> Du kommer bare med noget fornuftig argumentation, Mogens. Så skal jeg
>> se hvad jeg kan komme med af modargumentation.
>
>125 lastbiler blev forleden nat stoppet og der blev udskrevet 100 bøder.
>Det er sgu ikke iorden !

>--

Nej, det er det bestemt ikke. Og nu kommer de traditionelle razziaer
mod skibusserne, og så dukker der endnu mere griseri frem.

>--

>> Der er skud-og nagelfaste beviser på, at den omtalte 30 timers tur er
>> direkte opspind.
>
>Ringe research af TV, IMO

>--

Njjjaaaaaaeee. De stopper med at spørge, når de hører det de gerne vil
høre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fly Christensen (29-01-2011)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 29-01-11 13:34

On Sat, 29 Jan 2011 11:36:16 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

>On Sat, 29 Jan 2011 11:22:33 +0100, "Mogens \(K\)"
><mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:
>
[snip]

>>Ringe research af TV, IMO
>
>>--
>
>Njjjaaaaaaeee. De stopper med at spørge, når de hører det de gerne vil
>høre.

Det er dårlig research. Og det ødelægger det for alle. De vognmænd og
chauffører, der ikke kan finde ud af det, skal have så hatten passer,
men det betyder også, at dem, som kører ordentligt, skal frikendes. Det
sker ikke, hvis der kun bringes halve sandheder. Det avler kun
uforståelse på alle sider.

For eksempel, så er jeg enormt træt af elefantoverhalinger, men hvis man
lige kigger på nummerpladen på trækkeren, så er det ofte øst-plader, som
sidder på trækkeren. Det skal jo ikke gå ud over danske vognmænd og
chauffører. Det glemmer man bare tit.

Fly

folmer@rasmussen.dk (29-01-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 29-01-11 14:51

On Sat, 29 Jan 2011 13:33:54 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>On Sat, 29 Jan 2011 11:36:16 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>>On Sat, 29 Jan 2011 11:22:33 +0100, "Mogens \(K\)"
>><mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:
>>
>[snip]
>
>>>Ringe research af TV, IMO
>>
>>>--
>>
>>Njjjaaaaaaeee. De stopper med at spørge, når de hører det de gerne vil
>>høre.
>
>Det er dårlig research. Og det ødelægger det for alle. De vognmænd og
>chauffører, der ikke kan finde ud af det, skal have så hatten passer,
>men det betyder også, at dem, som kører ordentligt, skal frikendes. Det
>sker ikke, hvis der kun bringes halve sandheder. Det avler kun
>uforståelse på alle sider.
>
>For eksempel, så er jeg enormt træt af elefantoverhalinger, men hvis man
>lige kigger på nummerpladen på trækkeren, så er det ofte øst-plader, som
>sidder på trækkeren. Det skal jo ikke gå ud over danske vognmænd og
>chauffører. Det glemmer man bare tit.

>--

Du har ret i det hele, men der er mange danskere der sysler med
overtrædelser i småtingsafdelingen.

Det er nok heller ikke nemt at komme det 100% til livs.

--

Venlig hilsen
Folmer

jan@froerup.dk (29-01-2011)
Kommentar
Fra : jan@froerup.dk


Dato : 29-01-11 16:29

folmer@rasmussen.dk skrev :

>
>Det er nok heller ikke nemt at komme det 100% til livs.

Sålænge chaufførene åbenbart føler sig truet på deres job. og derfor
medvirker bliver det vist ikke bedre.

Deres arbejdsgivere er jo dybest set nogle skvat, der lader ussel
mammon tælle mere, igen - de føler sig truet på pengepungen ...

Karousellen kører

Og hvor intelligent var det lige hende krampen i udsendelsen kørte
bil, og vendte sig bagud for at fortælle til kamera, under kørslen ?

--
Jan_stevns

pt i flyverskjul :)

Life sucks !! - pass the beernut's

folmer@rasmussen.dk (29-01-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 29-01-11 16:58

On Sat, 29 Jan 2011 16:29:01 +0100, jan@froerup.dk wrote:

>folmer@rasmussen.dk skrev :
>
>>
>>Det er nok heller ikke nemt at komme det 100% til livs.
>
>Sålænge chaufførene åbenbart føler sig truet på deres job. og derfor
>medvirker bliver det vist ikke bedre.

>--

Nej, det gør det ikke.

>--


>Deres arbejdsgivere er jo dybest set nogle skvat, der lader ussel
>mammon tælle mere, igen - de føler sig truet på pengepungen ...

>--

Det hjælper gevaldigt når selvsamme arbejdsgiver stiller krav til
vognmanden.

>--

>Karousellen kører

>--

Ja.

>--
>Og hvor intelligent var det lige hende krampen i udsendelsen kørte
>bil, og vendte sig bagud for at fortælle til kamera, under kørslen ?

>--

Hun så jo nogenlunde godt ud, og så må man tåle mange mangler på andre
konti.

--

Venlig hilsen
Folmer

Mogens \(K\) (29-01-2011)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 29-01-11 18:16

skrev i meddelelsen news:s0e8k6pbk9beulo7al8du4evaq8dpap0ho@4ax.com...

> Hun så jo nogenlunde godt ud, og så må man tåle mange mangler på andre
> konti.

Det var ik' nogen go' premiere på en ny række udsendelser, IMO


folmer@rasmussen.dk (29-01-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 29-01-11 19:04

On Sat, 29 Jan 2011 18:16:16 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>skrev i meddelelsen news:s0e8k6pbk9beulo7al8du4evaq8dpap0ho@4ax.com...
>
>> Hun så jo nogenlunde godt ud, og så må man tåle mange mangler på andre
>> konti.
>
>Det var ik' nogen go' premiere på en ny række udsendelser, IMO

>--

Næh, det synes jeg heller ikke. Nu hvor man kan konstatere via
insiderviden, at der er mangler i troværdigheden, så vil man jo
automatisk være skeptisk overfor andre problemstillinger der bliver
bragt på bane.

--

Venlig hilsen
Folmer

Ivan Madsen (29-01-2011)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 29-01-11 19:11

On Sat, 29 Jan 2011 19:03:44 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

>On Sat, 29 Jan 2011 18:16:16 +0100, "Mogens \(K\)"
><mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:
>
>>skrev i meddelelsen news:s0e8k6pbk9beulo7al8du4evaq8dpap0ho@4ax.com...
>>
>>> Hun så jo nogenlunde godt ud, og så må man tåle mange mangler på andre
>>> konti.
>>
>>Det var ik' nogen go' premiere på en ny række udsendelser, IMO
>
>>--
>
>Næh, det synes jeg heller ikke. Nu hvor man kan konstatere via
>insiderviden, at der er mangler i troværdigheden, så vil man jo
>automatisk være skeptisk overfor andre problemstillinger der bliver
>bragt på bane.

Det ser jo ud som om halvdelen af udsendelsen mere eller mindre kan
skydes ned umiddelbart. Hvad angår de lidt mindre men bedre
dokumenterede overtrædelser incl. telefonsamtalen med vognmanden
himself - så tyder det ikke ligefrem på et dadelfrit levned.
Men....jeg sad med en fornemmelse af en bitterhed mens jeg så
udsendelsen og ja, der blev da dokumenteret nogle ting, som alle kan
lære noget af.

Men om Klarskov er den værste i branchen må andre vide bedre end jeg -
men at der er tale om at man generelt strammer den så meget som muligt
er jeg ikke i tvivl om - det har jeg såmænd aldrig været. Men reglerne
er også meget "kantede" til et miljø som trafikken. Men med den
kreativitet der blev vist kan jeg godt forstå de skeptikere, der ikke
ønsker at give snor til uforudsete hændelser.

Jeg forstår så udmærket at hr. Klarskov ikke lige ville stille op til
interview - for hvis det blev klippet som resten af udsendelsen så
ville han vel nærmest ende på hjul og stejle - ikke at han er så langt
fra pga. udsendelsen, men.....nu kan han da tage til genmæle. Hvor
meget det så holder må tiden vise.

folmer@rasmussen.dk (29-01-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 29-01-11 21:38

On Sat, 29 Jan 2011 19:10:40 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>On Sat, 29 Jan 2011 19:03:44 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
>>On Sat, 29 Jan 2011 18:16:16 +0100, "Mogens \(K\)"
>><mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:
>>
>>>skrev i meddelelsen news:s0e8k6pbk9beulo7al8du4evaq8dpap0ho@4ax.com...
>>>
>>>> Hun så jo nogenlunde godt ud, og så må man tåle mange mangler på andre
>>>> konti.
>>>
>>>Det var ik' nogen go' premiere på en ny række udsendelser, IMO
>>
>>>--
>>
>>Næh, det synes jeg heller ikke. Nu hvor man kan konstatere via
>>insiderviden, at der er mangler i troværdigheden, så vil man jo
>>automatisk være skeptisk overfor andre problemstillinger der bliver
>>bragt på bane.
>
>Det ser jo ud som om halvdelen af udsendelsen mere eller mindre kan
>skydes ned umiddelbart. Hvad angår de lidt mindre men bedre
>dokumenterede overtrædelser incl. telefonsamtalen med vognmanden
>himself - så tyder det ikke ligefrem på et dadelfrit levned.
>Men....jeg sad med en fornemmelse af en bitterhed mens jeg så
>udsendelsen og ja, der blev da dokumenteret nogle ting, som alle kan
>lære noget af.

>--

Nu er dadelfrit levned i den branche ikke nogen let opgave at udføre.
Det er heller ikke rigtigt til at vide hvad f.eks. kreativiteten oppe
i brabrand eller hvor det nu var, består i.

Hvis det dækker over at tacho'en har stået på pause underlæsning, så
er jeg ikke bekymret.

>--

>Men om Klarskov er den værste i branchen må andre vide bedre end jeg -
>men at der er tale om at man generelt strammer den så meget som muligt
>er jeg ikke i tvivl om - det har jeg såmænd aldrig været. Men reglerne
>er også meget "kantede" til et miljø som trafikken. Men med den
>kreativitet der blev vist kan jeg godt forstå de skeptikere, der ikke
>ønsker at give snor til uforudsete hændelser.

>--

Blomsterbiler har altid været uhyre kreative.

>--

>Jeg forstår så udmærket at hr. Klarskov ikke lige ville stille op til
>interview - for hvis det blev klippet som resten af udsendelsen så
>ville han vel nærmest ende på hjul og stejle - ikke at han er så langt
>fra pga. udsendelsen, men.....nu kan han da tage til genmæle. Hvor
>meget det så holder må tiden vise.

>--

Se bare hvordan det gik Bertel Haarder, og han er endda medietrænet.


--

Venlig hilsen
Folmer

Ivan Madsen (29-01-2011)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 29-01-11 21:47

On Sat, 29 Jan 2011 21:38:25 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

<...>
>
>Nu er dadelfrit levned i den branche ikke nogen let opgave at udføre.
>Det er heller ikke rigtigt til at vide hvad f.eks. kreativiteten oppe
>i brabrand eller hvor det nu var, består i.
>
>Hvis det dækker over at tacho'en har stået på pause underlæsning, så
>er jeg ikke bekymret.
>

Hvis det var det største problem var det sikkert til at leve med. Der
er bare selv med overdrivelserne noget, der klistrer - nemlig at der
køres lidt for langt og så videre.

>>--
>
>>Men om Klarskov er den værste i branchen må andre vide bedre end jeg -
>>men at der er tale om at man generelt strammer den så meget som muligt
>>er jeg ikke i tvivl om - det har jeg såmænd aldrig været. Men reglerne
>>er også meget "kantede" til et miljø som trafikken. Men med den
>>kreativitet der blev vist kan jeg godt forstå de skeptikere, der ikke
>>ønsker at give snor til uforudsete hændelser.
>
>>--
>
>Blomsterbiler har altid været uhyre kreative.
>

Så skal jeg åbenbart ikke fortælle om, at jeg har set en Post Danmark
"lang bil" i 2. spor på Køge Bugt. Troede den slags max kørte 80 - men
det gjorde det apparat da så i hvert fald også. Med moms )

>>--
>
>>Jeg forstår så udmærket at hr. Klarskov ikke lige ville stille op til
>>interview - for hvis det blev klippet som resten af udsendelsen så
>>ville han vel nærmest ende på hjul og stejle - ikke at han er så langt
>>fra pga. udsendelsen, men.....nu kan han da tage til genmæle. Hvor
>>meget det så holder må tiden vise.
>
>>--
>
>Se bare hvordan det gik Bertel Haarder, og han er endda medietrænet.
>
'
Jamen - hvis en journalist stiller med en dagsorden - og klipper som
hun vil - så kan man jo få en elefant til at veje 100 gram )

folmer@rasmussen.dk (29-01-2011)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 29-01-11 22:01

On Sat, 29 Jan 2011 21:47:13 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>On Sat, 29 Jan 2011 21:38:25 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:
>
><...>
>>
>>Nu er dadelfrit levned i den branche ikke nogen let opgave at udføre.
>>Det er heller ikke rigtigt til at vide hvad f.eks. kreativiteten oppe
>>i brabrand eller hvor det nu var, består i.
>>
>>Hvis det dækker over at tacho'en har stået på pause underlæsning, så
>>er jeg ikke bekymret.
>>
>
>Hvis det var det største problem var det sikkert til at leve med. Der
>er bare selv med overdrivelserne noget, der klistrer - nemlig at der
>køres lidt for langt og så videre.

>--

Det er ikke godt at vide alt hvad han har foretaget sig. Han har kun
været i kontakt med sin fagforening én gang, og det var ikke for at
klage over arbejdsforholdene.

>--

>>>Men om Klarskov er den værste i branchen må andre vide bedre end jeg -
>>>men at der er tale om at man generelt strammer den så meget som muligt
>>>er jeg ikke i tvivl om - det har jeg såmænd aldrig været. Men reglerne
>>>er også meget "kantede" til et miljø som trafikken. Men med den
>>>kreativitet der blev vist kan jeg godt forstå de skeptikere, der ikke
>>>ønsker at give snor til uforudsete hændelser.
>>
>>>--
>>
>>Blomsterbiler har altid været uhyre kreative.
>>
>
>Så skal jeg åbenbart ikke fortælle om, at jeg har set en Post Danmark
>"lang bil" i 2. spor på Køge Bugt. Troede den slags max kørte 80 - men
>det gjorde det apparat da så i hvert fald også. Med moms )

>--

Det kan du roligt gøre. Og der har vi det igen. Jeg troede. .o))

Postens biler er plomberet ved 85 km/t., i lighed med Arla's.

Og der er ikke noget som helst i vejen for at de må køre i 2. spor på
"Bugten".

>--

>>>Jeg forstår så udmærket at hr. Klarskov ikke lige ville stille op til
>>>interview - for hvis det blev klippet som resten af udsendelsen så
>>>ville han vel nærmest ende på hjul og stejle - ikke at han er så langt
>>>fra pga. udsendelsen, men.....nu kan han da tage til genmæle. Hvor
>>>meget det så holder må tiden vise.
>>
>>>--
>>
>>Se bare hvordan det gik Bertel Haarder, og han er endda medietrænet.
>>
>'
>Jamen - hvis en journalist stiller med en dagsorden - og klipper som
>hun vil - så kan man jo få en elefant til at veje 100 gram )

>--

Nemlig, men det gør den jo
også................................................godt og vel. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Ivan Madsen (29-01-2011)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 29-01-11 22:07

On Sat, 29 Jan 2011 22:00:46 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

<...>
>
>Det kan du roligt gøre. Og der har vi det igen. Jeg troede. .o))
>
>Postens biler er plomberet ved 85 km/t., i lighed med Arla's.
>
>Og der er ikke noget som helst i vejen for at de må køre i 2. spor på
>"Bugten".

Nope - men hvis det er 85 så er 2000 rpm på Puntoen godt nok højt sat
- jeg nærmede mig ham, men ikke noget i nærheden af 10 km/h som speedo
og o/tæller ville have det, hvis han kørte 85. Så'eh.....

>
>>--
>
>>>>Jeg forstår så udmærket at hr. Klarskov ikke lige ville stille op til
>>>>interview - for hvis det blev klippet som resten af udsendelsen så
>>>>ville han vel nærmest ende på hjul og stejle - ikke at han er så langt
>>>>fra pga. udsendelsen, men.....nu kan han da tage til genmæle. Hvor
>>>>meget det så holder må tiden vise.
>>>
>>>>--
>>>
>>>Se bare hvordan det gik Bertel Haarder, og han er endda medietrænet.
>>>
>>'
>>Jamen - hvis en journalist stiller med en dagsorden - og klipper som
>>hun vil - så kan man jo få en elefant til at veje 100 gram )
>
>>--
>
>Nemlig, men det gør den jo
>også................................................godt og vel. )

Det er jo det - og jeg er ret sikker på, at der gemmer sig et hav af
lovovertrædelser i den jungle af vognmæng, der fører sig frem på vore
veje - men....det kunne stoppes hos chafutterne, hvis de alle sagde
NEJ.
Og det kunne stoppe hos rekvirenten, hvis han sagde "en politirapport
og vores aftale er overstået".. Og jeg lever i drømmeland )

Per Beer Hansen (27-01-2011)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 27-01-11 14:02

>"CL" skrev i meddelelsen news:4d3e5e7f$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...
>http://ekstrabladet.tv/TVpaavrangen/article1493115.ece

Vi kan godt blive enige om, at han kører alt for hurtigt (efter forholdene),
men som jeg ser det, så er det dem der kører mod ham, som kører udenom den
havarede bil i højre side, som tvinger ham ud i "rabatten" (hvor den anden
bil holder), for at undgå head-on crash.
Prøv at lægge mærke til hvor langt lastvognens modkørende trækker ud, for at
komme uden om den havarerede bil i deres egen kørebane, hvor de skulle have
holdt tilbage og ventet til der ikke kom modkørende.
Som jeg ser det, så holder den bil, som lastvognen undviger, helt ude i
rabatten/vejsiden hvor det "normale" kørespor er ved siden af.

Så måske fejlen ligger mere end et sted.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Ukendt (27-01-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-01-11 16:54

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Prøv at lægge mærke til hvor langt lastvognens modkørende trækker ud, for at
>komme uden om den havarerede bil i deres egen kørebane, hvor de skulle have
>holdt tilbage og ventet til der ikke kom modkørende.

hmmm... de kører jo efter den vanlige standard : Er din bane
spærret, har du ret til at køre udenom, uanset eventuelle modkørende

når det gælder her, gælder det vist også i udlandet :)

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste