SF forværrer sygdom
Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-11 01:33

   SF forværrer sygdom
På forsiden af Ældre Sagens blad meddeler Villy Søvndal om en tiårig
plan til afskaffelse af privathospitaler
Her et par grunde til at dette vil skade patienterne

"I lægeverdenen er det finere at transplatere hjerter end at behandle
gigt. Ester Larsen, Venstre-sundhedsminister Hvis der er
efterspørgsel på behandling, der er nem, vil private ansætte flere
læger og sygeplejersker med speciale i det nemme og kun det

"To lie still and think little is the cheapest medicine for diseases
of the soul.Nietzsche
Når man kun betaler for hvad man ønsker, vil bivirkningsfri selvhjælp
gå sin sejrsgang

"De fleste af mine patienter begynder med at fortælle mig, nøjagtig
hvad de fejler, og hvad jeg skal gøre ved detThomas Stearns Eliot
Folk skal ha den medicin de ønsker og tror på, ikke hvad
medicinalfabriktroende læger har lyst bliver købt.(Troen kan flytte
bjerge)

" Man må være skabt for sin læge, ellers forgår man ved sin læge.
Nietzsche
Jo mere privatisering, jo mere selvbestemmelse mht at finde den helt
rigtige læge til hin enkelte patient

"Den der hjælper hurtigt, hjælper dobbelt. Danske Ordsprog Statslig
lægekunst har interesse i ventelister, der gir god
forhandlingsposition

"Let no one suppose that the words doctor and patient can disguise
from the parties the fact that they are employer and employee. George
Bernard Shaw En ny ærlighed vil opstå når lægehjælp er noget man selv
køber via en forsikring

"Man bør aldrig gå til en læge uden at vide, hvad der er hans
yndlingsdiagnose.Henry Fielding Selvbestemmelse er altid en god ting

"Mange kokke forsalte suppen, og mange læger fører snart til
graven.Danske OrdsprogSparsommelig privathed gir mindre overbehandling

"For hver sygdom, lægerne helbreder med medicin, fremkalder de ti hos
raske mennesker ved at indpode dem med den virus, som er tusind gange
mere farlig end nogen mikrobe: ideen at man er syg   Marcel Proust
I stats-regi er fristelsen til at tale små-sygdom ind i
stor-hypokondri værst

"Den læge, der taler nedsættende om sine kolleger, deklasserer sig
selv og sin kunst.      Christoph W. Hufeland Hvis vi ku opnå
hård konkurrence mellem læger, ville de tale ærligt og negativt om
hinanden , helt som automekanikere gør

"Hvis man som syg hjemme havde det lige så uroligt som på et hospital,
ville lægen sige: "Dette her går ikke, De må indlægges!" K.K.
Steincke Kun når man selv betaler kan service blive så god som på et
hotel

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-01-11 09:59

On 01/24/2011 01:32 AM, Bo Warming wrote:
> [...]
> of the soul.Nietzsche
> Når man kun betaler for hvad man ønsker, vil bivirkningsfri selvhjælp

Folk er ikke vist helt klare over at det fiffigt udseende (fordi han har
et skævt DNA-fjæs) Snorketræ går rundt med en lille Stalin i maven.

Stop de kommunisrotter inden de får held til at gøre skade.

Når man kun betaler for det man ønsker, bliver man opmærksom på
sundhedssektorens potemkinkulisse og det fri markeds usynlige hånd vil
rense ud og gøre sund.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-11 12:45

On Mon, 24 Jan 2011 09:59:04 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Når man kun betaler for det man ønsker, bliver man opmærksom på
>sundhedssektorens potemkinkulisse og det fri markeds usynlige hånd vil
En sund skepsis mod lægevidenskab styrkes og forbedres hvis den
omfatter sund skepsis mod velmener-fysikerne der reklamerer for
Einsteinpjat og velmener-genetikere der reklamerer for at DNA har
gjort lægevidenskaben duelig til en masse bl.a. kræft, genterapi osv

Løgnen er et stort hele og indsigt opnås hvis man tør gennemskue de
store linier

Danske patienters tyrkertro på lægekunst bygger på at NMR-skanning
lyder af Einstein og når han var halvgud så er min praktiserende læge
det også

Almendannelse er ikke at kunne Grete Sønk schlagere men at forstå
science-helet

har skurkene fået dig til at hoppe på en flig af bedraget så er de
farlige

Slet ingen af mine 11 anti-Søvndal-punkter du vil modsige?

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-01-11 17:48

On 01/24/2011 12:45 PM, Bo Warming wrote:

> En sund skepsis mod lægevidenskab styrkes og forbedres hvis den
> omfatter sund skepsis

Du behøver ingen særlig skepsis mod lægevidenskab, men mod læger og
lægemiddelsælgere, som lever af din indbildte affældighed.
Læger der opfinder ord som selvmedicinering burde interneres.

> [...]
> farlige
>
> Slet ingen af mine 11 anti-Søvndal-punkter du vil modsige?

Hvilken af dine Søvndal-teser vil du helst have analyseret?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-11 22:56

On Mon, 24 Jan 2011 17:48:03 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Du behøver ingen særlig skepsis mod lægevidenskab, men mod læger og
>lægemiddelsælgere, som lever af din indbildte affældighed.

At tro at lægescience er fysik-kemi uden central kærligheds og
velmener-dagsorden er naivt

Deres arbejdsområde er især hypokondri - også når smart DNA-facade
skrues på
-----
Med den tid vi bruger til bandespil op ad hinandens indlæg, forundrer
det mig at du ikke ringer 35861000 - at du er på Vidals fobi-plan -
for stemmens vibrationer ved få sekunders tlf-snak gir intuitivt belæg
for at affyre personrettet "indbildt affældighed" dril, der ikke er
vildt ude i tovene

At lægge verbale kabaler blindfolded er sjovt nok, men jeg hylder
Bailye-reklamefilmena Nietzscheslogan LET YOUR SENSES GUIDE YOU og
gerne flest mulige sanser

Tydeligvis har ingen af os format til helt at droppe mudder-tidsspilde

Fordi verbal korsfæstelse er bedre end ingen opmærksomhed, lever jeg
ikke efter den fyrstesnobbede Goethes betænkelighed ved verbal
nøgenhed:

"The few of understanding, vision rare, / Who veiled not from the herd
their hearts, but tried, / Poor generous fools to lay their feelings
bare, / Them have men always burnt and crucified.      Goethe

Min åbenhed gør det så let som at stjæle bolsjer fra børn, at få seje
hånstød ind mod mig, men blir det ikke trættende for et første
divisionshold at tæve et barfodshold HVER søndag? Hvad ej nedbryder,
styrker.

>Læger der opfinder ord som selvmedicinering burde interneres.

Goebbels bodegavits a la"hører jeg ordet kultur, griber jeg min
revolver" er kontraproduktiv

>Hvilken af dine Søvndal-teser vil du helst have analyseret?
Vælg den/de du har særlig interessant kommentar til