ADSL sammen med alarmnet?
Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 09-08-01 12:23

Ja hej dav!

Jeg er ved at prøve at finde ud af, hvorvidt ADSL i Tele Danmarks
forskellige afskygninger kan sameksistere med alarmnet (altså en
privatalarm der ringer op til en alarmcentral, hvis nogen skulle
finde på at bryde ind).

Teorien siger, at det ikke er noget problem, omend skillefiltrets
placering i forhold til alarmboksen afgør, om der kommer kortere
afbrydelser under alarmboksens opringninger. Skidt med det, hvis
det er tilfældet.

Hvad vigtigere er: i Tele Danmarks FAQ om Bredbånd|ADSL står, at
det har vist sig, at der er problemer i praksis, og at de derfor
ikke pt. sælger Bredbånd og alarmnet sammen.

Spørgsmålet er så, hvorvidt den begrænsing også gælder for deres
andre produkter (problemet kan være udstyrsspecifikt) - altså
NetExpress og Pro@ccess?

Jeg har naturligvis skrevet til Tele Danmark, men har ikke fået
svar derfra endnu. Så nu spørger jeg også her med en ekstra lille
krølle:

Er der nogen, der har praktiske erfaringer med ADSL og alarmnet
på samme kobberpar?

Og hvis nogen allerede har spurgt om ovenstående: hvad var svaret?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Steen Henri Jensen

Dato : 16-08-01 21:16

Hej Klaus inden 1 Sep. er dette problem løst
og så kan du bestille BB|oven på forskellige alarmsystemer
dog kan det aanbefales at du gør dette på en alm linie da ISDN stadig giver
vise problemmer

MVH'

Steen

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 20-08-01 09:36

On 9 Aug 2001 11:22:45 GMT, Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk>
wrote:

Hej Klaus.

>Spørgsmålet er så, hvorvidt den begrænsing også gælder for deres
>andre produkter (problemet kan være udstyrsspecifikt) - altså
>NetExpress og Pro@ccess?

Fra partnersalg.dk (hvor man kun kan bestille Pro@ccess ADSL):

"Vi kan midlertidig ikke tilbyde ADSL til vores kunder med AlarmNet.
Vi arbejder dog hårdt på at få problemet løst"

'Nyheden' er fra d. 22/11-2000, såeh... Men det ser ikke ud til, at
der er kommet en update på emnet :-/

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-08-01 11:55

skumling@skumling.dk (Daniel Stjernholm) writes:

> [...]
>Vi arbejder dog hårdt på at få problemet løst"

>'Nyheden' er fra d. 22/11-2000, såeh... Men det ser ikke ud til, at

Takker og bukker... omend jeg godt kunne have brugt et andet
svar :/

Mvh.
   Klaus.