Diskuter ej for at vinde
Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-11 14:24

De fleste diskussioner er så kedelige som at spille skak med
mennesker, der bare vil vinde. Palle Lauring

Det er absolut IKKE nødvendigt,ikke engang ønskeligt at tage parti for
mig: tværtimod, en dosis nysgerrighed, som overfor en fremmed plante,
lidt ironisk modstand, forekommer mig at være en uforligneligt mere
INTELLIGENT holdning at have til mig... Nietzsche
   Det er let at dadle. Derfor forsøger så mange det. At rose med
forstand er vanskeligt, derfor gør så få det.    Anselm Feuerbach
   Det, som publikum ikke bryder sig om ved dig, skal du dyrke:
det er det du er.    Jean Cocteau

   Jeg er så stolt af, at fra mit 24de år af har jeg i alle mine
talrige polemiker ladet modstanderne beholde det sidste ord.   Georg
Brandes 1842-1927
Cd   Jeg gør aldrig den fejl at diskutere med mennesker, hvis
mening jeg ikke respekterer. Edward Gibbon
Cd   Jeg gør oprør, altså er jeg til Camus
Cd   Man bliver ikke lykkelig ved at sejre i diskussioner.   Tagore
, Rabindranath, Indisk Nobelpristager i litteratur 1861-1941
Cd   New opinions are always suspected, and usually opposed,
without any other reason but because they are not already common. John
Locke 1632 - 1704
Cd   No happy course of life isopen to the genius. He stands in
contradiction to his age and must perforce struggle with it.Nietzsche
cd   The well-bred contradicts other people. The wise contradict
themselves Oscar Wilde
cd   There is no conversation more boring than the one where
everybody agrees Montaigne, Michel de (1533-1592)
cd   Vi møder få fornuftige mennesker udover dem, hvis meninger
falder sammen med vore egne.       La Rochefoucauld
cd   We learn not for life, but for the debating-room. Seneca
Cd   We often contradicts an opinion, while actually it is only the
tone with which it is advanced that we find disagreeable. Nietzsche