Integrationsministeriet igen, igen
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-11 09:25

Helt som sædvanligt vil Birthe Rønn ikke svare.

http://www.information.dk/256260

Flere mindreårige statsløse har fået ulovligt afslag på statsborgerskab fra
Integrationsministeriet. De statsløse mindreårige, der ifølge Informations
oplysninger var mellem 15 og 18 år, har fået afslag på deres ansøgninger,
selv om de ifølge FN’s børnekonvention har et klokkeklart krav på
statsborgerskab.

»Det er et brud på konventionen,« siger indfødsretsekspert Eva Ersbøll fra
Institut for Menneskerettigheder, som er overrasket over, at ministeriet
angiveligt har »krævet af børn, at de skulle bestå en indfødsretsprøve, der
forekommer at være lavet til voksne.«

Den nye afsløring kommer dagen efter, at Integrationsministeriet som følge
af Informations afdækning erkendte at have overtrådt FN’s konvention om
begrænsning af statsløshed, der gælder for 18-21-årige.

Allerede den 27. januar 2010 orienterede integrationsminister Birthe Rønn
Hornbech (V) Folketingets Indfødsretsudvalg om, at hendes ministerium var
blevet »opmærksom på, at behandlingen af sager omfattet af § 17 er sket i
overensstemmelse med de almindelige retningslinjer for behandlingen af sager
om dansk indfødsret ved naturalisation.«

Det betyder i klar tale, at Integrationsministeriet har krævet af
15-18-årige statsløse, at de bl.a. skulle dokumentere sprogkundskaber og
kendskab til dansk kultur og historie for at blive danske statsborgere, selv
om de ifølge FN-konventionen netop ikke skal leve op til de normale krav.

De udvalgsmedlemmer, Information har talt med, har ikke været opmærksomme på
betydningen af ministerens skrivelse.

SF’s indfødsretsordfører Hanne Agersnap er »rystet«.

»Ministeriet bryder ikke bare én, men to FN-konventioner, der i flere år har
været en del af dansk lovgivning. Jeg må sige, det minder mere og mere om en
tamilsag.«

Enhedslistens Johanne Schmidt-Nielsen mener, Integrationsministeriets
praksis har været »pilrådden.«

»Man underskriver åbenbart bare konventioner for syns skyld,« siger hun.

Integrationsminister Birthe Rønn Hornbech har ikke ønsket at kommentere
sagen.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 13-01-11 09:57

On Thu, 13 Jan 2011 09:24:32 +0100, Thomas M wrote:

> [...]
> betydningen af ministerens skrivelse.
>
> SFÿs indf¸dsretsordf¸rer Hanne Agersnap er »rystet«.
>
> »Ministeriet bryder ikke bare én, men to FN-konventioner, der i flere år har
> v¿ret en del af dansk lovgivning. Jeg må sige, det minder mere og mere om en
> tamilsag.«
>
> Enhedslistens Johanne Schmidt-Nielsen mener, Integrationsministeriets
> praksis har v¿ret »pilrådden.«
>
> »Man underskriver åbenbart bare konventioner for syns skyld,« siger hun.
>
> Integrationsminister Birthe R¸nn Hornbech har ikke ¸nsket at kommentere

Det er en gammel nyhed, som r¸d stue fors¸ger at koge suppe på.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-11 10:15

"S.A.Thomsen" skrev i meddelelsen

> Det er en gammel nyhed, som r¸d stue fors¸ger at koge suppe på.

Hvad synes du om indholdet i artiklen? Synes du det er en dårlig nyhed eller
en god nyhed, at man behandler mennesker på den måde?

Giv dig endelig god tid.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 13-01-11 10:30

On Thu, 13 Jan 2011 10:14:43 +0100, Thomas M wrote:

> "S.A.Thomsen" skrev i meddelelsen

> Hvad synes du om indholdet i artiklen? Synes du det er en dårlig nyhed eller
> en god nyhed, at man behandler mennesker på den måde?
>
> Giv dig endelig god tid.

Jeg synes at "Hanne Agersnap er rystet" og "Johanne Schmidt-Nielsen mener
det er pilråddent" er til at brække sig over, når sagen er så gammel.

De prøver bare panisk at koge suppe på en pølsepind.

Det er jo et år siden, at Birthe Rønn Hornbech selv opdagede fejlen.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-11 11:30

> [...]

>De prøver bare panisk at koge suppe på en pølsepind.

>Det er jo et år siden, at Birthe Rønn Hornbech selv opdagede fejlen.

Jeg prøver igen:

Synes du det er en dårlig nyhed eller en god nyhed, at man behandler
mennesker på den måde, og iøvrigt lader hånt om konventioner vi selv har
underskrevet?

Fra : hanzen

Dato : 13-01-11 11:33

"Thomas M" <not_here> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Synes du det er en dårlig nyhed eller en god nyhed, at man behandler
> mennesker på den måde, og iøvrigt lader hånt om konventioner vi selv har

Det er en dårlig nyhed. Palier bør ikke få ophold/statsborgerskab her.
Det prøvede vi for mange år siden med en særlov.
Sporene burde skræmme.
--

hilzen
hanzen

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 13-01-11 13:27

"hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en dårlig nyhed. Palier bør ikke få ophold/statsborgerskab her.
> Det prøvede vi for mange år siden med en særlov.
> [...]

Altså hvis danmark hjælper Israel med etnisk udrensning af landets
oprindelige beboere, ja så vil det være yderst rimeligt at give
Palæstinænsere statsborgerskab elene med den begrundelse.

For et Islamisk Danmark!!

Fra : hanzen

Dato : 13-01-11 13:39

"(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯)" <la@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> oprindelige beboere, ja så vil det være yderst rimeligt at give
> Palæstinænsere statsborgerskab elene med den begrundelse.

Palæstinensere findes ikke. De har aldrig haft noget land. Udtrykket er
mindre end hundrede år gammelt.
Det du omtaler er overskudsarabere som ikke en gang de omkring liggende
arabiske lande vil have boende
--

hilzen
hanzen

Fra : Ivannof

Dato : 13-01-11 13:42

"(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯)" skrev i meddelelsen

> [...]

oprindelige beboere, ja så vil det være yderst rimeligt at give
Palæstinænsere statsborgerskab elene med den begrundelse.

-------------------------------
Ja, i slam til halsen!

Hilsen Ivan

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 13-01-11 14:18

On Thu, 13 Jan 2011 13:26:30 +0100, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Altså hvis danmark hjælper Israel med etnisk udrensning

Der er ikke "etnisk udrensning" i Israel.

> af landets
> oprindelige beboere,

De oprindelige beboere er jøderne, der har boet i området i flere tusind
år.

> ja så vil det være yderst rimeligt at give
> Palæstinænsere statsborgerskab elene med den begrundelse.

"Palæstinenserne" burde få statsborgerskab i de lande de kommer fra
(Jordan, Libanon, SaudiArabien m.fl.)

At araberne hader deres egne, er ikke Danmarks problem.

> For et Islamisk Danmark!!

Kan du ikke teste dit selvmordsbælte omme i din baghave.?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 13-01-11 12:00

On Thu, 13 Jan 2011 11:30:04 +0100, Thomas M wrote:

> "S.A.Thomsen" skrev i meddelelsen

> Jeg prøver igen:
>
> Synes du det er en dårlig nyhed eller en god nyhed, at man behandler
> mennesker på den måde,

På hvilken måde.? Bare fordi de ikke får dansk statsborgerskab, så bliver
de jo ikke udvist.

Hvis unge på 15-18 år, som er født i Danmark, ikke kan sproget
tilfredsstillende, så burde de måske overveje om Danmark nu også var der
rigtige land at bo i for dem.

Jeg mener at man skal gøre sig FORTJENT til dansk statsborgerskab. Det er
ikke noget der skal deles ud, bare fordi en person tilfældigvis er født i
Danmark af udenlandske statsborgere. Hvis forældrene er danske
statsborgere, er det en helt anden sag.

Desuden mener jeg at begrebet "statsløs palæstinenser" er noget politisk
velmener nonsens. Selv begrebet "palæstinenser" er noget nonsens, da der
ikke er, eller har været, noget land der hedder Palæstina.

Palæstina er et landområde, der har hørt under forskellige lande/stater
gennem tiderne.

De fleste er (eller burde være) enten statsborger i Libanon, Jordan eller
Israel.

Der er jo heller ikke noget der hedder "statsløs bornholmer", vel.

> og iøvrigt lader hånt om konventioner vi selv har
> underskrevet?

Hvis konventionerne er i konflikt med Grundloven, så bør det helt klart
være Grundloven der er gældende.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-11 12:17

>Hvis unge på 15-18 år, som er født i Danmark, ikke kan sproget
>tilfredsstillende, så burde de måske overveje om Danmark nu også var der
>rigtige land at bo i for dem.

"Før Iman El-Hajj fyldte 18, søgte hun om at blive dansk statsborger. 'Kom
igen, når du er 18,' lød beskeden fra myndighederne til den statsløse
kvinde, stik imod FN's Børnekonvention: 'Jeg fik bare at vide, at det havde
jeg ikke ret til at søge. Og hvis jeg alligevel søgte om det, så ville jeg
få afslag,' fortæller Iman El-Hajj, der i dag er 20 år og indehaver af en
frisørsalon i Aalborg."

Det er børn som er født her i landet. Der står ikke noget om at de ikke kan
dansk i artiklen. Hvor læser du det? I det hele taget er det som om du helst
slet ikke vil forholde dig til den her artikel.

Hvorfor snakker du udenom?

>Hvis konventionerne er i konflikt med Grundloven, så bør det helt klart
>være Grundloven der er gældende.

Du mener altså, at Grundloven er helt up to date som den er?

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-01-11 13:01

Thomas M <not_here> skrev i meddelelsen
4d2edf1f$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Du mener altså, at Grundloven er helt up to date som den er?

Det mener et folketings- og befolkningsflertal i hvert fald.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : hanzen

Dato : 13-01-11 13:40

> [...]
> kan dansk i artiklen. Hvor læser du det? I det hele taget er det som om du
> helst slet ikke vil forholde dig til den her artikel.

Det er nævnt adskillige gange i radio og Tv i den seneste tid at de ikke
taler dansk eller på anden måde opfylder betingelserne for statsborgerskab.
--

hilzen
hanzen

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 13-01-11 14:23

On Thu, 13 Jan 2011 12:16:47 +0100, Thomas M wrote:

> [...]
> få afslag,' fortæller Iman El-Hajj, der i dag er 20 år og indehaver af en

Hvorfor har de så ikke lært dansk.?

> Der står ikke noget om at de ikke kan
> dansk i artiklen.

Det har jeg sgu da heller ikke påstået.

> Hvor læser du det? I det hele taget er det som om du helst
> slet ikke vil forholde dig til den her artikel.
>
> Hvorfor snakker du udenom?

Hvorfor klippede du 2/3 af mit svar væk.?

> Du mener altså, at Grundloven er helt up to date som den er?

Økseskaft.?

Grundloven er som Grundloven er og Grundloven bør ALTID stå over alle andre
love og konventioner. Hvis der er konflikt, så bør man enten lave
Grundloven om, eller leve med at den overtrumfer alt andet.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 13-01-11 14:32

On Thu, 13 Jan 2011 14:22:45 +0100, S.A.Thomsen wrote:

> Hvorfor har de så ikke lært dansk.?

> Det har jeg sgu da heller ikke påstået.

Sorry. Det svar kunne misforstås.

citat fra artiklen:

"Det betyder i klar tale, at Integrationsministeriet har krævet af
15-18-årige statsløse, at de bl.a. skulle dokumentere sprogkundskaber og
kendskab til dansk kultur og historie for at blive danske statsborgere"

Hvis de kender sproget og kulturen ligesom et gennemsnit af danskerne, er
der jo ikke noget problem.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-11 14:38

>Hvorfor har de så ikke lært dansk.?

HVEM har ikke lært dansk? Kom så med det Thomsen.

> Der står ikke noget om at de ikke kan
> dansk i artiklen.

>Det har jeg sgu da heller ikke påstået.

Du bliver ved med at påstå, at de ikke har lært dansk, din fucking retard.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 13-01-11 15:21

On Thu, 13 Jan 2011 14:38:01 +0100, Thomas M wrote:

> "S.A.Thomsen" skrev i meddelelsen

> HVEM har ikke lært dansk? Kom så med det Thomsen.

> Du bliver ved med at påstå, at de ikke har lært dansk, din fucking retard.

Du vold-klipper i mine indlæg, for at fjerne alle svar, så du kan blive ved
med at stille dumme spørgsmål.

Du er simpelthen spild af tid.

EOD

Fra : N_B.DK

Dato : 13-01-11 19:38

"Thomas M" <not_here> wrote in message

> Du bliver ved med at påstå, at de ikke har lært dansk, din fucking
> retard.

Lidt sjovt at netop DU skriver det, men det har nok noget med at gøre, at
andres fejl er nemmere at se end egne.

--
MVH. N_B_DK

Fra : N_B.DK

Dato : 13-01-11 13:26

"Thomas M" <not_here> wrote in message
> Synes du det er en dårlig nyhed eller en god nyhed, at man behandler
> mennesker på den måde, og iøvrigt lader hånt om konventioner vi selv
> har underskrevet?

Jeg synes de skulle ud af landet, ganske enkelt.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 13-01-11 14:21

Den 13-01-2011 13:26, N_B.DK skrev:
> "Thomas M"<not_here> wrote in message
>
> Jeg synes de skulle ud af landet, ganske enkelt.

Synes du ikke altid det, ligegyldigt hvad?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ivannof

Dato : 13-01-11 13:41

"Thomas M" skrev i meddelelsen

> [...]

Synes du det er en dårlig nyhed eller en god nyhed, at man behandler
mennesker på den måde, og iøvrigt lader hånt om konventioner vi selv har
Da det jo er et år siden Hornbech selv opdagede fejlen, kan det ikke være en
"nyhed".

Hilsen Ivan

Fra : N_B.DK

Dato : 13-01-11 13:58

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message
> -----------------------------------------------------------------------------------------
> Da det jo er et år siden Hornbech selv opdagede fejlen, kan det ikke
> være en "nyhed".

Visse personer er MEGET langsomme om at opfatte ting.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-01-11 13:03

Thomas M <not_here> skrev i meddelelsen
4d2ec283$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvad synes du om indholdet i artiklen? Synes du det er en dårlig
> nyhed eller en god nyhed, at man behandler mennesker på den måde?

Det er da en god nyhed, at myndighederne tilsyneladende s¿tter Grundloven
over nogle skide "konventioner", vi hurtigst muligt b¸r rive i stykker og
h¿nge på s¸mmet ud på lokumsv¿ggen, hvor de givet kan komme til ¿re og
v¿rdighed.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-11 11:53

>Helt som sædvanligt vil Birthe Rønn ikke svare.

>http://www.information.dk/256260

Update:

http://www.information.dk/256383

"Statsløse unge, som ikke er blevet orienteret om deres konventionssikrede
ret til statsborgerskab og nu er blevet for gamle til at søge, vil kunne
lægge sag an mod Integrationsministeriet og med al sandsynlighed vinde.
SÃ¥dan lyder vurderingen fra flere juridiske eksperter.

»Det må stå klart, at det vil være et konventionsbrud af regeringen, hvis de
nægter at indføre en overgangsordning for de statsløse, der ikke har kunnet
kende til deres rettigheder,« siger professor i jura ved Aarhus Universitet
Jens Vedsted-Hansen, efter Information har afsløret, at
Integrationsministeriet siden 2004 har undladt at oplyse om de statsløses
rettigheder i både vejledninger, cirkulærer og på ministeriets hjemmeside.

I alt er der ifølge Danmarks Statistik mindst 24 unge statsløse i Danmark,
som er mellem 21 og 27 år og er født her i landet. Og de har formodentlig
ikke været klar over, at de ifølge FN-konventionen om statsløse i løbet af
perioden 2004-2010 ville have kunnet opnå dansk statsborgerskab, hvis de
havde søgt, før de fyldte 21."

Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-11 12:08

On Fri, 14 Jan 2011 11:53:22 +0100, "Thomas M" <not_here> wrote:

> [...]
>perioden 2004-2010 ville have kunnet opnå dansk statsborgerskab, hvis de

Der er ingen straf for at ignorere konventioner, USSR gjorde det i
årtier, Lær af dem de er professionelle og efterlignelsesværdige - har
integritet

Naiv tossegodhed får vi kun foragt for

Fra : @

Dato : 14-01-11 13:26

On Fri, 14 Jan 2011 11:53:22 +0100, "Thomas M" <not_here> wrote:

>»Det må stå klart, at det vil være et konventionsbrud

jeg har lige fået en god ide'

lad de der mener at import af andre landes forbrydere,
overskudspopulation og religiøse galninge SELV betale hvad deres
tåbligheder koster - så vil de lynhurtigt gå over til frimærkesamling
eller en anden hobby

men lad venligst være med at sende regninger til folk som IKKE kan se
det fornuftige i denne import.

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-11 13:29

On Fri, 14 Jan 2011 13:26:23 +0100, "@" <1@iindnaavalid.invavvlid>
wrote:

> [...]
>eller en anden hobby
>
>men lad venligst være med at sende regninger til folk som IKKE kan se

Ja kommer man fra Mellemøsen skal ved indrejse som 3mdrturist lægges
depositum på mia kr