Genialitet er at tænke udenfor boxen
Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-11 05:46

pSvarer man en debattør som var han en pjalt, bliver han en pjalt. Øje
for øje gør verden blind
"Når man tænker en ting ond, gør man den ond", (for svin er alting
svinsk, for den rene er alting rent) Nietzsche

Glistrup og Erhard Jacobsen var enige om "tal hellere til kongen i
vælgeren end til pjalten i vælgeren"

Alles kløgt skabes af selvopfyldende profetier
Kun hvis nogen gad blære sig med "jeg gjorde min søn klog" bliver du,
sønnen , klog
"Den som kjemper med uhyrer, må passe p,å at han selv ikke bliver et
uhyre. Og når du ser lenge nok ned i en avgrunn, ser avgrunnen også
inn i deg".Nietzsche
    Hitler forstod ikke Nietzshe men forstod en af
digterfilosoffns disciple der skrev mottoet "Styrke gennem glæde". Og
med det skabtes en bevægelse for at alle tyskere skulle have
oplevelsesrige ferier fx ved Østersøen hvor fine betonhoteller
byggedes til alle Men krig kom i vejen for "Styrke for Alle via
glæde" og bagefer ville ny hotel-kapitalister ikke stå i skyggen af
geniet så ingen nyttiggjorde det og EN SMULE nyt byggedes - urimeligt
dyrt''