Haiti - et år efter.
Fra : J. Nielsen

Dato : 10-01-11 22:23

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-36420923:800000-haitianere-er-gidsler-i-teltlejre.html?rss

"- Jeg kan ikke lide at være her, men jeg har ingen andre steder at tage
hen. Mit hus faldt sammen, de har ikke fjernet murbrokkerne, siger
49-årige Guillaume Nathan til Ritzau."

"- Der er ikke nogen masterplan for genopbygningen. Murbrokkerne skal
væk hurtigst muligt, så folk kan komme ud af lejrene og få etableret et
liv, siger Henrik Stubkjær, der frygter, at lejrene ellers ender som
permanent slum."

"Kun 20 procent af murbrokkerne i Port-au-Prince er ryddet."

I dag hørte jeg i radioen, at et af de helt store problemer i Haiti er
manglen på arbejde til de unge. Underligt nok var der ingen af de
medvirkende i udsendelsen, der foreslog at man lod hatianerne rydde op
efter jordskælvet - evt. mod betaling. Jeg gætter på det skyldes en
racistisk forestilling om, at sorte ikke kan finde ud af at fjerne
murbrokker.

--

-JN-

Fra : N_B.DK

Dato : 10-01-11 22:38

"J. Nielsen" <morgan@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> efter jordskælvet - evt. mod betaling. Jeg gætter på det skyldes en
> racistisk forestilling om, at sorte ikke kan finde ud af at fjerne

Hvorfor skulle de dog selv gøre noget, hvis de med lidt klynkeri kan få
andre til at betale/klare det for dem?

--
MVH. N_B_DK

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 10-01-11 22:50

"N_B.DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skulle de dog selv gøre noget, hvis de med lidt klynkeri kan få
> andre til at betale/klare det for dem?
> --
> MVH. N_B_DK

Er du racist??

Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-11 23:17

On Mon, 10 Jan 2011 22:50:02 +0100, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)"
<la@hotmail.com> wrote:

>"N_B.DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

>Er du racist??

Det gælder alle ulandsområder med hjælpeorganisationer og hudfarve
spiller ikke ind - udover at Fjernøstens asiater er extremt
selvhjlpne, ofte mere end hvide

At korantroende snobber for papirnusseri har jo heller ikke med race
at gøre

Fra : N_B.DK

Dato : 11-01-11 06:26

"(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯)" <la@hotmail.com> wrote in message
> "N_B.DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> Er du racist??

Det staves realist, medmindre du da virkelig mener at haitianerne? ikke er
mennesker som alle andre.

--
MVH. N_B_DK

Fra : @

Dato : 11-01-11 09:50

On Mon, 10 Jan 2011 22:23:04 +0100, J. Nielsen <morgan@post8.tele.dk>
wrote:

>I dag hørte jeg i radioen, at et af de helt store problemer i Haiti er
>manglen på arbejde til de unge.

så må de vel bare afskaffe efterlønnen på Haiti - det synes jo at være
løsningen på alle problemer ;-(

>Underligt nok var der ingen af de
>medvirkende i udsendelsen, der foreslog at man lod hatianerne rydde op
>efter jordskælvet

95% af Haitis befolkning er negere, hvorledes har du forestillet dig
at man lige netop på Haiti skulle få dem til at foretage sig noget
nyttigt og fornuftigt?

>- evt. mod betaling. Jeg gætter på det skyldes en
>racistisk forestilling om, at sorte ikke kan finde ud af at fjerne
>murbrokker.

finde ud af!! snarere gider ikke

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-01-11 10:27

J. Nielsen <morgan@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

> manglen på arbejde til de unge. Underligt nok var der ingen af de
> medvirkende i udsendelsen, der foreslog at man lod hatianerne rydde op

De unge mænd i Port-au-Prince har ikke tid. De har travlt med at voldtage
kvinderne. Man må jo prioritere...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.