Sisyfos-hadets talsmand var antivelmener=C~
Fra : Bo Warming

Dato : 09-01-11 02:42

Sisyfos-hadets talsmand var antivelmener=Camus

   Det er kun had, som gør folk intelligente. Albert Camus

Uden begæret keder kvinder mig ubeskriveligt. Camus
"Hvad skulle jeg gøre? Smadre hans fjæs? Fyren er for lille."(om
Sartre)
Det er kun uheld ikke at være elsket, men det er en ulykke ikke at
kunne elske.   Albert Camus
   "Every act of rebelling expresses a nostalgia for
innocence.(Jeg gør oprør, altså er jeg til - var hans parallel til
Descartes "Jeg tænker, altså er jeg til")Albert Camus
"Sisyphus was basically a happy man.Albert Camus
   "Without work, all life goes rotten.Albert Camus
__   "Without work, all life goes rotten.Albert Camus_
____"Without work, all life goes rotten.Albert Camus____
Der er fantastisk charme ved Camus som alle franskmænd elsker og som
er essens af fransk kortfattethed og charme
Han byggede bog om at alt er absurd på at lykken er at få struktureret
sit liv af dom til at trille sten op ad bjerg hvor de triller ned og
så starte forfra! (hvilket den græske sagnkoge Sisyfos dømtes til pga
overmod mod guderne)

Men han var folkets mand der modsagde at Algeriet blev givet til Islam
af de Gaulle pga pres fra USA

Han ku li arbejdsglæde dvs kapitalisme

En meget stor dyd består i at dræbe sine lidenskaber. En større dyd,
der består i at afbalancere dem. Camus
Det er fordi Frankrig er en militær nation, at kommunismen har sine
muligheder der. Camus.
Jeg har et fædreland. Det franske sprog.
Fejltagelser er fornøjelige. Sandheden er helvede. Camus