pc uden adgang til øvrige net
Fra : dan hult-christensen

Dato : 09-08-01 08:01

Hej derude!!

Er der nogen som kan hjælpe mig , jeg skal have sat en pc'er op i vores
firma hoved indgang,
fra denne skal det være muligt at komme på internettet.

Dette i sig selv er ikke noget problem, men på denne maskine må der ikke
være adgang til noget som helst andet,
altså den skal være "låst" på stifinder/andre Computer og start menuen
o.s.v.

på forhånd tak

Dan
Sorø

Fra : danius

Dato : 09-08-01 09:51

"dan hult-christensen" skrev d. 09-08-01 08:01 dette indlæg :
> [...]
> fra denne skal det være muligt at komme på internettet.

men på denne maskine må der ikke være adgang til noget som helst andet,

Hej Dan !

Det du kan gøre er at købe evt. en Cisco Switch, og på den laver et Vlan
hvor kun den maskine sidder på, så skulle det være løst,
men der er også ander muligheder, når jeg ikke kender resten af jeres
net,
er det svært at komme med andet.

Hilsen

Claus

http://www.kandu.dk/

Fra : Gevaldi

Dato : 09-08-01 13:53

"dan hult-christensen" <dah@soroe.dk> skrev i en meddelelse news:3b72353d$0$270$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej derude!!
>
> Er der nogen som kan hjælpe mig , jeg skal have sat en pc'er op i vores
> firma hoved indgang,
> fra denne skal det være muligt at komme på internettet.

Det skal vel stadig være muligt at komme ind/ud af døren...ikke:)

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 09-08-01 16:51

Hej Dan

> [...]
> være adgang til noget som helst andet,
> altså den skal være "låst" på stifinder/andre Computer og start menuen

Prøv at start IE op i Kiosk-mode, således:
iexplore -k www.xxxxxxxxxxx
desværre kan den lukkes med ALT-F4.

Hvis maskinen skal helt sikker skal den køre NT/2k og så kan man
kan man få deciderede "Kiosk"-programmer.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Anders Hertz

Dato : 10-08-01 09:53

On Thu, 9 Aug 2001 09:01:23 +0200, "dan hult-christensen"
<dah@soroe.dk> wrote:

> [...]
>være adgang til noget som helst andet,
>altså den skal være "låst" på stifinder/andre Computer og start menuen

Hvis den kører Win2000/NT kan man da ikke sætte policies på hvad der
bliver vist på desktop samt kører i den nævnte "kiosk" mode ?

Anders