SL45 farvel - T39 goddag !
Fra : Dr. Ralph

Dato : 09-08-01 03:20

Så oprandt dagen, hvor min T39 kom i hus.
Havde oprindelig regnet med T39 i mørkeblå, men synte den var for
kedelig i farven.
Besluttede mig for den hvide - som jeg troede var rosa hvid - men rose
white betyder altså rosen hvid - altså hvid som en rose - den er nu
nærmere marmor hvid, men nok om det - flot er den faktisk.

Men min SL45 lå bedre mod mit øre - og også bedre i min hånd. Var
faktisk lidt skuffet da jeg kom hjem og stod og vejede T39 i
håndfladen.
Men den vinder ved nærmere eftersyn. Gik alle funktionerne igennem -
på lokummet.
15 minutters "hård mave" - og så kendte jeg alle de mest anvendte
funktioner i T39.

Den er lidt større end T28 - i tykkelsen - men den er desværre stadig
kantet at føle på på bagsiden. Men tastaturet er ret lækkert, klappen
virker solid - men displayet er stadig for lille - hér savner jeg min
SL45.
Jeg prøvede alle 3 skrifttyper - og medium passer mig bedst. Men lyset
i displayet er ikke særlig kraftigt - hér er SL45 suveræn.

Samtalekvaliteten i min SL45 var uovertruffen god - og jeg husker, at
min T28 ikke var imponerende på dette punkt. Men hér overrasker T39
min positivt- næsten lige så fin lyd, som min SL45- høj og klar. Skal
ikke have den højere end 6/8 før stemmen lyder højt og klart i øret.

Kalenderen er bedre på T39 end SL45.
Flere funktioner og bedre overblik.

Og WAP 1.2, GPRS og triple band - det taler jo for sig selv. Hér er
T39 jo brølstærk på funktioner. SL45 er i knæ hér.

Men selv uden alle disse funktioner er T39 en stærk lille mobil. SMS
går ikke lige så stærkt som hos Nokia - men T9 er kommet for at blive
- og det går stadig i pænt tempo med sms'er.

Vibratoren på min T39 er så kraftig, at da den ringede hér til aften,
så troede jeg at min nabo borede i væggen - men det var blot min T39's
vibrator, der hamrede ned i mit entré bord !

Min standbytid holder så afgjort over de 250 timer - med pauseskærm
aktiveret.
Har knoklet løs med indtastningerne helel dagen og talt løs - og der
er stadig halvdelen af batteriet tilbage - og den er ingen gang fuldt
opladet endnu.

Jeg kan kun sige, at jeg er positivt overrasket.
Jeg savner ikke min SL45 så meget længere.

Ønsketænkning ville være en T39 med indvendig antenne og større
display - T68 venter i horisonten - men T39 vil tjene mig godt og
sikkert i de 4-5 måneder op til T68.

Dr. Ralph
Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph