Arabere ser 'zionist-spioner' overalt
Fra : /John

Dato : 04-01-11 16:14

Muhammedanere lider som bekendt af udbredt jøde-paranoia; senest har
saudierne arresteret en sagesløs fugl.

"Saudi Arabian officials have 'arrested' a wounded vulture that landed in a
rural area of the country wearing a transmitter and a leg bracelet etched
with the words 'Tel Aviv University'.

The bird is part of ongoing long-term research into bird migration patterns,
but the residents of Saudi Arabia and neighboring countries had far more
fanciful ideas. For them, this bird is a winged Zionist spy, and the
transmitter he was wearing was sending vital classified information back to
the 'Zionist regime'. "

"The story of the spy bird comes just weeks after Egyptian officials claimed
that a string of shark attacks at resorts in the Sinai Peninsula were the
work of Israel's Mossad spy agency":

http://www.israeltoday.co.il/default.aspx?tabid=178&nid=22564

Og det er ganske vist :)

John

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 04-01-11 16:20

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
> claimed that a string of shark attacks at resorts in the Sinai Peninsula
> were the work of Israel's Mossad spy agency":

Ja og de fleste danskersvin lider af rablende muslimer paranoia, så hvad er
forskellen når det kommer til stykket?.

Fra : N_B.DK

Dato : 04-01-11 16:28

"(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯)" <la@hotmail.com> wrote in message
> Ja og de fleste danskersvin lider af rablende muslimer paranoia, så
> hvad er forskellen når det kommer til stykket?.

Er der nogen danskere der mener at rotter er spioner for muslimer?

--
MVH. N_B_DK

Fra : @

Dato : 04-01-11 23:35

On Tue, 4 Jan 2011 16:28:27 +0100, "N_B.DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯)" <la@hotmail.com> wrote in message
>
>Er der nogen danskere der mener at rotter er spioner for muslimer?

eller omvendt ;-(

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 04-01-11 16:55

"(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯)" <la@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:ifvdus$k8o$1@speranza.aioe.org...

> Ja og de fleste danskersvin lider af rablende muslimer paranoia, så hvad er forskellen når det
> kommer til stykket?.

Set denne her melodiske ting,,,
http://www.youtube.com/watch?v=kmBnvajSfWU
LOWKEY - TERRORIST

Jan Rasmussen

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-11 19:45

On Tue, 4 Jan 2011 16:14:13 +0100, "/John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>that a string of shark attacks at resorts in the Sinai Peninsula were the

Når de paranoide arabere myrder hinanden som spioner for Israel så
tænker jeg på ameikaneren der på en drugstore i USA under koreakrigen
sad og hyperventilerede og man spurgte ham hvad han havde gang i
Svar "De sae i radioen i morges at hver gang man trækker vejret dør
der en kineser"

Fra : Jesper

Dato : 05-01-11 19:33

> [...]

> that a string of shark attacks at resorts in the Sinai Peninsula were the

Tja, det er ikke mere end et år siden at israelske spioner likviderede
en palestinenser i UAE. Israel har en meget aktiv efterretningstjeneste,
der ikke går af vejen for at forfalske venligtsinde landes pas eller
spionere mod venligtsindende lande.
Netanyahu har lige bedt USA om at benåde en af deres spioner der har
siddet inde i 25 år for grov spionage mod USA.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Bo Warming

Dato : 06-01-11 05:56

On Wed, 5 Jan 2011 19:33:07 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>Netanyahu har lige bedt USA om at benåde en af deres spioner der har
>siddet inde i 25 år for grov spionage mod USA.

Ja, mangler Danmark ikke bare en børste som Benjamin Netanjahu til at
sætte muslimer på plads?

Gør Krarup til næste folketingsformand

Hans ånd lever fint videre i Martin Henriksen,men vi kommer til at
savne præstefætrene

Den skønneste sjælevandring er at se sig genopstå i et andet menneske,
skrev Goethe

Fra : Nicky

Dato : 07-01-11 15:13

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> Netanyahu har lige bedt USA om at benåde en af deres spioner der har
> siddet inde i 25 år for grov spionage mod USA.

Ikke kun fjender spionerer mod hinanden. Og 25 år er immervæk også lang tid
at sidde inde. Kan du nævne andre end Jonathan Pollard som er idømt
livsvarigt fængsel for at have spioneret til fordel for en allieret og
venligtsindet nation? Nå ikke, ja det tænkte jeg nok.

Fra : Jesper

Dato : 07-01-11 22:21

Nicky <notvalid@hotnotmail.com> wrote:

> [...]
> livsvarigt fængsel for at have spioneret til fordel for en allieret og
> venligtsindet nation? Nå ikke, ja det tænkte jeg nok.

Der er bare den lille forskel, at Pollard har leveret op imod 1 million
klassificerede dokumenter til Israel. Det får Wikileaks lækagen til at
ligne vand ved siden af.
Pollard indgik en plea bargan, men overtrådte ved flere lejligheder dens
non-disclosure agreement.
Anklageren bad om "adskillige års fængsel", men da dommen læste en
bedømmelse af spionagens skadevirkninger tilsidesatte han plea-bargain,
som han ikke var bundet af, og idømte Pollard livstid. Han kan
prøveløslades efter 30 år, dvs. i 2015. Skal han ud før da, så skal han
benådes af den amerikanske præsident.

Fra : Nicky

Dato : 09-01-11 12:01

> [...]
> Anklageren bad om "adskillige års fængsel", men da dommen læste en
> bedømmelse af spionagens skadevirkninger tilsidesatte han plea-bargain,

De skadesvirkninger var løgn og latin viste det sig senere.

Jonathan Pollards mange år i fængsel er en skændsel uden sidestykke.

http://www.youtube.com/watch?v=eX8KY4VxoXk&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=J6_aGnuI9vA
http://www.jonathanpollard.org/facts.htm

Og så er der denne :

European Union calls on the US to release Pollard.....i 1993.

http://israelmatzav.blogspot.com/

Fra : Jesper

Dato : 09-01-11 12:34

> [...]
> http://www.jonathanpollard.org/facts.htm
>
> Og så er der denne :
>
> European Union calls on the US to release Pollard.....i 1993.

ALtsammen fra zionister og israelrøvslikkere.

Så kommer du lige med facts fra /uvildige/ kilder.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 09-01-11 12:45

On Sun, 9 Jan 2011 12:34:07 +0100, Jesper wrote:

> ALtsammen fra zionister og israelrøvslikkere.
>
> Så kommer du lige med facts fra /uvildige/ kilder.

Det var da et klokkeklart eksempel på at du går efter budbringeren, når du
ikke bryder dig om budskabet.

Det er da DIN opgave at dokumentere, at oplysningerne som Nicky kom med,
ikke er korrekte.

Fra : Nicky

Dato : 09-01-11 12:52

> ALtsammen fra zionister og israelrøvslikkere.
>
> Så kommer du lige med facts fra /uvildige/ kilder.

Ja, kan man ikke lide budskabet må man gå efter budbringeren.

Fra : Patruljen

Dato : 10-01-11 05:38

On 10 Jan., 12:47, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> Hvis  man ikke er sm lig je for je men tackler folk bedre end de g r
> sig fortjent til, s vil de gradvis leve op til bold-ej-mand stilen
>
> Det er vejen frem

Ja. Jo. Jeg kan ikke sige, at du ikke har ret, hvis jeg tænker tingene
igennem. Jeg kunne godt have undladt personlige reflektioner - netop
nu - vedr. Nicky - for at blive i dette eksempel. Og blot kommenteret
mht.saglig kildeanalyse.

> Alle evner at f re sober debat
> men gode eksempler er der for f af

Jeg gjorde mig netop den erfaring i en historie-debat om Biblens
historiske værdi, at når jeg undlod at kommentere på Villy Dalsgaards
underlige forsøg på personlig devaluering, tilsvinning og nedgørelse,
faldt det tilbage på hamselv. Det svarer i princippet omtrent til Tai
Chi stilen :)

Jeg gjorde egentlig samme erfaring mht.Jens Bruuns besynderlige angreb
på min person, hvor han ligefrem kaldte mig for pædofil. I begyndelsen
blev jeg rådet til at anmelde ham for injurier af mine kolleger og min
fagforening som havde læst med. Det er en ganske alvorlig anklage at
have hængende over hovedet, for en pædagog. Og han havde da også nær
fået en politisag på halsen, som tog sagen op. Jeg manglede blot at
bringe dokumentationen og Jens Brun havde været i alvorlige
vanskeligheder. Indtil jeg oplevede, at han havde mistet enhver
troværdighed. Da mistede det egentlig sin mening at føre sagen til
ende - Alle tidligere statements fra Jens Bruun og utvivlsomt en rum
tid fremover vil stå i lyset af deher fuldstændigt rablende vanvittige
anklager.

> Jeg tror du kan blive en som folk efterligner hvis du klinisk udrenser
> dine indl g for sk ldsord mm - ring om hvor jeg kvajer mig mht  Martin
> Larsen
> 35861000-

Jeg tror bare, du skal lade Martin være. Hvis vi skal følge stilen, så
må det vel være sådan. Hans sære udfald vil fremstå som det de er:
Sære -

Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-11 15:34

On Mon, 10 Jan 2011 04:38:25 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>anklager.
>Ja det har også været min kommentar til dig om det et par gange

Gid den lige så rablende anklage mod mig for blufærdighedskrænkelse
også var en usenetsag - men her er det politi der rabler a la
JensBruun og jeg risikerer fængsel hvis nyt påstand mod påstand
justitsmord som for seks år siden Politiet kan ikke lide mig og mit
plankeværk og mine klager over autonomhærværk

Enig

Fra : Patruljen

Dato : 12-01-11 04:59

On 11 Jan., 03:15, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:
> [...]

Ja. Det har du så ret i. Man kan lære noget nyt gennem alle -

> Jo der har   ,  i   mellem�sten

Jeg har aldrig hørt eller læst om det. Jeg vil gerne illustrere med en
sammenligning. De fleste mennesker er enige om at elevatorskræk er en
irrationel størrelse. Angst (indogen) og ikke frygt for en reel
trussel. En hurtig søgning på nettet vil vise, at der sker uheld med
elevatorer med jævne mellemrum. Der er eksempelvis styrtet en ned i
Tower Bridge - London.

Hvor mange uheld, mener du, som skal der til før vi ikke anskuer
elevatorskræk som en fobi pga den ledsagende statistik om uheld?

> G�r du i bank eller fly med lukket styrthjelm eller nylonsr�mpe over
> hovedet, arresteres du

Det er altid en svær øvelse at lave direkte sammenligninger. Men at
der sker flere røverier hvor gerningsmanden er iført en lukket
styrthjelm er vist uomtvisteligt. Ikke desto mindre er der ikke mange,
som bliver bange for personer iført en lukket styrthjelm. Jeg har
oplevet det en eneste gang, hvor jeg ikke orkede tage min hjelm af på
en tankstation, men blot stoppede og susede hurtigt ind i butikken
efter en cola og en pakke røg. Den stakkels ekspedient stod bleg og
sitrende og stirrede på mig med forskræmte øjne - indtil jeg bad om
varene. Han gav mig den forklaring, at han et par uger tidligere var
blevet udsat for et røveri på nogenlunde samme facon, af en herre
iført en lukket hjelm. Nu tager jeg den altid af - for ikke at udsætte
en anden for noget tilsvarende. Tidligere gjorde jeg det ganske ofte -
og er aldrig blevet anholdt eller irettesat af en skræmt medarbejder
af den grund. Men igen - jeg har aldrig forsøgt mig med en bank :)

Nej. Det er bare mig, som vrøvler -

Fra : Patruljen

Dato : 10-01-11 03:11

On 10 Jan., 08:50, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:
> On Sun, 9 Jan 2011 15:13:30 -0800 (PST), Patruljen

> Forklar indholdet af den sikkert gode bog som n ppe nogen her kender

Jeg kan næsten ikke formulere indholdet af en bog på nogle få linier.
Men jeg kan da paste, hvad der står på bagsiden :)

" Kildekritik er uløseligt forbundet med historie som videnskab, men
er samtidigt noget vi alle kan bruge i vores hverdag. Nogle definerer
da også kildekritik blot som systematiseret sund fornuft. Men hvad er
kildekritik? Denne bog svarer: den kritiske reflektion over forholdet
mellem kilderne og historikernes (re)konstruktioner af den fortidige
virkelighed. Forfatteren giver en overskuelig og praktik introduktion
til den klassiske kildekritik i ajourført udgave. Lige anvendelig for
den studerende som for den tværfgligt interesserede." Citat slut.

Den seneste danske lærebog i historisk kildekritik var Kr. Erslevs
klassiske Historisk Teknik (1926). I takt med den faglige udvikling og
den voksende tværfaglige interesse er manglen på en ajourført
introduktion til denne side af historiefaget blevet stadig mere
følelig. Det er denne udfordring, som Til kilderne. Introduktion til
historisk kildekritik tager op.

Bogen gennemgår den klassiske kildekritik i ajourført udgave, bl.a.
med inspiration fra videnskabelige strømninger som hermeneutik og den
sproglige vending. Bogen bygger på det såkaldt funktionelle kildesyn,
hvor historikerens spørgsmål danner udgangspunkt for arbejdet med
kilderne. Fremstillingen er holdt i et tilgængeligt sprog med mange
konkrete eksempler.

Kildekritik hører til historiefagets grundlæggende færdigheder og
udgør en vigtig del af den faglige identitet. Ingen vil mene, at man
som historiker kan klare sig med kildekritik alene - men uden går det
i hvert fald slet ikke!

Bogen er skrevet til studerende på grunduddannelsen, men henvender sig
til alle, der i tværfaglig eller almen interesse stiller spørgsmålet:
Hvad er kildekritik?
http://www.gadsforlag.dk/Til%20kilderne!

> Dine daf p h rer ret keder vist ALLE grusomt.
> Bold ej mand betyder god ng med mange l sere

Som du selv er et eksempel på, svarer jeg som regel personer, som jeg
tiltales. Der er andre end lige dig, som jeg altid tiltaler
respektfuldt. Og så er der debatører - her - som ikke har krav på
[...]

der altid en ledsagende begrundelse, som følger med formodningen. Hvis
jeg skriver, at eksempelvis Per Rønne er fobisk - er der altid en
ledsagende begrundelse. Jeg hiver ikke bare "skældsord" ned fra
venstre. Psykiske lidelser er ikke skældsord. Der følger en saglig
begrundelse med -

Jeg har netop søgt på dk.livssyn.kristendom at føre en saglig debat
uden personlige kommentarer. Det er stort set umuligt. Der er altid en
Villy Dalsgaard eller en Andreas Falck, som ikke evner at føre en
sober debat, men blot formår at tilsvine, devaluere og nedgøre. Den
type debatører har ikke krav på at blive skånet -

Sidst: Jeg er ikke tilstede her for at opnår venskaber mv.med
debatører som er tilstede her. Mine skriverier retter sig mod læsere -

> Jeg synes ogs at jeg har givet en boksebold er FREMRAGENDE  daf, n r
> jeg er dum og g r efter manden, men det er altid dumt, ser jeg snart

Til tider - ja. Men hvis du ledsager dine ord med begrundelser, så er
det somend ikke så dumt endog.

> Som at tage narko, eller tisse i bukserne for at f varmen

Sådan kan du da godt se på sagerne. Jeg er mere interesseret i, at
uvildige ikke bare tager ting for pålydende, når et eller andet
tågehorn postulerer ting og sager.

> Men du der arbejder med Ritalin-ofre er vel vant til kortsynede
> l sninger? ADHD vil jeg gerne l re om fra dig, selvom min
> speed-sviptur var kort

Du kender formentlig mine synspunkter ud i ADHD. Jeg har ihvertfald
formuleret mig om dem indtil flere gange. Det ligger udenfor min
indflydelse, hvad og hvordan psykiatere diagnosticerer. Nogengange er
diagnosen tilsyneladende fuldt ud korrekt. Andre gange er den højst
diskutabel og formentlig en bekvem løsning, som tilbydes forældre og
efterfølgende et system, der har spillet fallit.

> Ring 35861000 og/eller kik ind -

Jeg kommer forbi på et eller andet tidspunkt. Jeg er ganske sjældent
på Nørrebro -

Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-11 12:48

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>sober debat, men blot formår at tilsvine, devaluere og nedgøre. Den
>type debatører har ikke krav på at blive skånet -

Hvis man ikke er smålig øje for øje men tackler folk bedre end de gør
sig fortjent til, så vil de gradvis leve op til bold-ej-mand stilen

Det er vejen frem

Alle evner at føre sober debat
men gode eksempler er der for få af

Jeg tror du kan blive en som folk efterligner hvis du klinisk udrenser
dine indlæg for skældsord mm - ring om hvor jeg kvajer mig mht Martin
Larsen
35861000

Fra : Patruljen

Dato : 10-01-11 17:44

> [...]

> Terrorister har nyttig af hver tiende r at ku kamouflere pr burka s
> forbyd burka selvom alle brugere p.t. er s de

Det er ikke sådan terrorister angriber. Der har vist ikke været et
eneste angreb, som er udført sådan. En eller anden tysker har har søgt
at flygte pr.forklædning i burka. Og der er vist fortaget et eller to
røverier af gerningsmænd i burkaer. Der er foretaget langt flere
røverier af personer med lukkede styrthjelme. Ligesom vi heller ikke
har forbudt salg af nylonstrømper.

> Man har heller ikke lov at k re bil ude nummerplade-

Det kræver ikke meget at snuppe en nummerplade og bytte sin egen ud.
Det er et hyppigt trick i relation til at stjæle benzin på
tankstationer.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-11 03:15

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Hvorfor?
>Man kan lære af alle og pingpong er drama, uanset o m ord eller badmintonbolde
>
>Det er ikke sådan terrorister angriber. Der har vist ikke været et

Jo der har , i mellemøsten
> [...]
>røverier af gerningsmænd i burkaer. Der er foretaget langt flere
>røverier af personer med lukkede styrthjelme. Ligesom vi heller ikke

Går du i bank eller fly med lukket styrthjelm eller nylonsrømpe over
hovedet, arresteres du

>Det kræver ikke meget at snuppe en nummerplade og bytte sin egen ud.
>Det er et hyppigt trick i relation til at stjæle benzin på
>tankstationer.
og anonymteten er krimiinel som den bør være vedr burka

INGEN har foreslået forbud mod stof til burka men at gå med
forbrydelsessnart kostume er som at køre bil med promille

forbudt forbudt i et fornuftigt retssamfnd - ingen racisme i det

Fra : Patruljen

Dato : 09-01-11 05:00

On 9 Jan., 12:44, "S.A.Thomsen" <s_a_thom...@yahoo.com> wrote:

> Det var da et klokkeklart eksempel p at du g r efter budbringeren, n r du
> ikke bryder dig om budskabet.

Det er helt ordinær kildeanalyse, at kikke på hvem der har formuleret
sig. Og naturligvis vurdere på vedkommendes holdninger - også inden
testen, man undersøger, er nedfældet. Præcis som man ville gøre, med
en test fra Goebbels. Her i gruppen er det en automatrefles, at afvise
enhver palætinensis ytring med en henvisning til - Paliwood. Med andre
ord - man har et par gange kunne doumentere en tendentiøs fremstilling
fra en palæstinensis fotograf - hvorefter alt palæstinensisk materiale
afvises uden yderligere argumentation.

På den baggrund kunne man somend fint afvise enhver ytring fra den
israelske regering og fra adsillige israelske medier.

> Det er da DIN opgave at dokumentere, at oplysningerne som Nicky kom med,
> ikke er korrekte.-

Nope. der er tale om påstande. En oplysning skal underbygges fra flere
kilder, når den er formuleret/fremstillet af en interessent.

Fra : Patruljen

Dato : 09-01-11 05:01

On 9 Jan., 12:51, "Nicky" <notva...@hotnotmail.com> wrote:

> Ja, kan man ikke lide budskabet m man g efter budbringeren.-

Med andre ord: Dine færdigheder ud i kildeanalyse er ikke
eksisterende, sålænge ytringerne er pro-israelske:)

Fra : Bo Warming

Dato : 09-01-11 22:52

On Sun, 9 Jan 2011 04:00:49 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Med andre ord: Dine færdigheder ud i kildeanalyse er ikke
>eksisterende, sålænge ytringerne er pro-israelske:)
aT gå efter mand er kun kedsommeligt, ord sårer aldrig

Lad os gå efter bold og ikke omfortolke firkantet og overdrive

Kun emneorienteret debat er underholdende

Fra : Vidal

Dato : 10-01-11 07:09

Den 09-01-2011 22:51, Bo Warming skrev:
> aT gå efter mand er kun kedsommeligt, ord sårer aldrig
>
> Lad os gå efter bold og ikke omfortolke firkantet og overdrive
>
> Kun emneorienteret debat er underholdende

Ikke desto mindre skriver du indlæg mod mig med
væmmelige betegnelser i emnelinjen, fordi du føler
dig såret.

Så dine manende ord er ikke meget værd, hvis du ikke
selv følger dem.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 10-01-11 08:33

> [...]
> justitsmord som for seks år siden Politiet kan ikke lide mig og mit
> plankeværk og mine klager over autonomhærk

Påstand mod påstand er velsagtens ikke et bevis. Er det virkelig alt
man har dømt dig på?
Enhver som har været forbi og besøge dig ved at du går i nederdel
eller boksershorts til hverdag. I mine ører lyder det ganske sært, at
du står anklaget for blufærdighedskrænkelse af den grund.

:)

Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-11 23:27

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>eller boksershorts til hverdag. I mine ører lyder det ganske sært, at
>du står anklaget for blufærdighedskrænkelse af den grund.

Mudder sårer OVERHOVEDET ikke, men står i vejen for meningsfuld dialog
her med et ret velinformeret menneske

Fra : Nicky

Dato : 12-01-11 15:50

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Med andre ord: Dine færdigheder ud i kildeanalyse er ikke
> eksisterende, sålænge ytringerne er pro-israelske:)

To af de fire kildehenvisninger er ikke synderlige pro-israelske eller
pro-jødiske. Det er objektivt konstaterbart for enhver som besidder et
minimum af hjerneaktivitet. Men lad mig bare høre. Mener du Pollards
livstidsstraf var helt berettiget og hvis ja, hvad begrunder du det med
udover at Pollard er født jøde?

Fra : Patruljen

Dato : 09-01-11 16:14

On 9 Jan., 22:51, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> [...]
>
> Kun emneorienteret debat er underholdende-

Hold nu op Warming. Der er tidspunkter hvor selvmodsigelserne og det
ukvalificerede bliver så iøjenfaldende, at man må have et gedint daf
på hørerøret, når ikke andet hjælper.

Jeg indledte med at gøre opmærksom på at denne gruppe`s højredrenge
pr.automatrefleks afviser alt, som tilvejebringes fra palæstinensiske
kilder med et: "Palliwood!! Dette magiske ord er tilsyneladende
tilstrækkeligt til at afvise enhver information uden yderligere
argumentation.

Samtidig er man absolut og fuldstændig kritikløs og altædende i
relation til israelske kilder. Begge er interessenter i en konflikt.
Og kilder som stammer fra både den ene henholdsvis den anden lejr, må
gennemgåes oog vurderes præcist så nøje, som oplysninger fra Goebbes
propagandaministerie og fra de allieredes propagandavirksomhed.

Jeg går ud fra, at du er bekendt med Kristian Erslevs bog: Historisk
teknik. Som er en grundig indføring i kildekritik/kildeanalyse. Jeg
kan anbefale også denne: Til kilderne af Sebastian Olden-Jørgenen, som
jeg gennemgik sidste år. I indledningen s.9 kan du finde dette:

"Mens den ydre kritik har til formålat fastslå, HVAD en forfatter har
sagt, er den indre kritiks opgave at bestemme sandhedsværdien af
teksternes udsagn. Den indre kritik arbejder ud fra spørgsmålene: Hvad
mente forfatteren? Mente han hvad han sagde? Kan man antage at han
havde ret i det han sagde?

Den indre kritik arbejder med andre ord på ophavsmandens troværdighed
dvs. på hans evne, vilje og mulighed for at tale sandt. Dette arbejde
kan på mange måder sammenlignes med politiets efterforskning og
afhøring af vidner i retten. Når kendsgerningerne og deres
pålidelighed så er fastslået, er kritiken ført til ende"

Citat slut.

Det er derfor altid en rigtig god ide,bl.andet at få bekræftet
informationer fra en uvildig kilde, når der er tale om forfattere
eller kilder som er interessenter.

Disse evindelige indvendinger: " Kan man ikke lide budskabet, kan man
altid gå efter manden - mere en antyder ophavets uddannelsesniveau. Og
det bliver virkelig trættende i længden at skulle lægge øre til den
slags vrøvl. Især når man som tilfældet er her, samtidig mener sig
berettiget til at afvise andre informationer, som ikke lige passer ind
i forforståelsen eller interesserne med et vræl om: "Palliwood!!!"

Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-11 08:51

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>kan anbefale også denne: Til kilderne af Sebastian Olden-Jørgenen, som
>jeg gennemgik sidste år. I indledningen s.9 kan du finde dette:

Forklar indholdet af den sikkert gode bog som næppe nogen her kender

> [...]
>berettiget til at afvise andre informationer, som ikke lige passer ind
>i forforståelsen eller interesserne med et vræl om: "Palliwood!!!"

Dine daf på hørerøret keder vist ALLE grusomt.
Bold ej mand betyder god ng med mange læsere

Jeg synes også at jeg har givet en boksebold er FREMRAGENDE daf, når
jeg er dum og går efter manden, men det er altid dumt, ser jeg snart

Som at tage narko, eller tisse i bukserne for at få varmen

Men du der arbejder med Ritalin-ofre er vel vant til kortsynede
løsninger? ADHD vil jeg gerne lære om fra dig, selvom min
speed-sviptur var kort

Ring 35861000 og/eller kik ind

Fra : Ivannof

Dato : 10-01-11 16:27

"Patruljen" skrev i meddelelsen

> [...]

kilder med et: "Palliwood!! Dette magiske ord er tilsyneladende
tilstrækkeligt til at afvise enhver information uden yderligere

Palæstinenserne er jo blevet taget med fingrene i kagedåsen, og så må man
være på vagt næste gang de samme mennesker prøver at prakke én en ny mening
på.

Det er lidt ligesom at søge job med en beskidt straffeattest. Der er visse
naturlige forbehold!

Hilsen Ivan

Fra : Patruljen

Dato : 10-01-11 16:31

On 10 Jan., 23:26, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> Mudder s rer OVERHOVEDET ikke, men st r i vejen for meningsfuld dialog
> her med et ret velinformeret menneske-

Nu skal du helst ikke misforstå min smiley. Det er somend blot et
venligt smil.

Det er ikke alle, her, som det er ulejligheden værd, at gå i dialog
med. Jeg vurderer Martin Larsen som en af dem. Jeg orker ikke engang
kommentere på ham eller modsige ham. Almindeligvis er hans synspunkter
så langt ude, at der ikke er fare for, at ret mange tager ham seriøst.
Dialogen er ikke det, som jeg prioriterer som specielt vigtigt.

Jeg finder det vigtigt, at korrigere, når eksempelvis en skolelærer i
Nordjylland beretter, at danskere ikke kan gå på Strøget uden at måtte
kæmpe for sit liv med vanvittige muslimer. Eller når en Per Rønne helt
alvorligt fortæller, at burkaklædte mennesker ligeså godt kunne være
en mand med en maskinpistol osv. Der er unge eksempelvis i
Nordjylland, ligesom der findes ret isolerede unge her i
hovedstadsområdet, som ikke lige har mulighed for at få
realitetskorrigeret deher rabiate synspunkter. Og eksempelvis ved
selvsyn konstatere, at Strøget almindeligvi er et ganske fredeligt og
fornøjeligt sted at færdes. Og at de burkaklædte personer man en
sjælden gang kan møde på Nørrebrogade er kvinder som er fredelige og
imødekommende.

Jeg finder det også vigtigt at korrigere racistiske synspunkter, som
udfolder sig omkring situationen i Palæstina - om historien i området
osv. Men det er virkelig ikke mange her, som jeg er interesseret i at
føre en dialog med.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-11 00:48

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>føre en dialog med.

Jeg vil godt i dialog med alle - er ikke overkritisk som du

Terrorister har nyttig af hver tiende år at ku kamouflere pr burka så
forbyd burka selvom alle brugere p.t. er søde

Man har heller ikke lov at køre bil ude nummerplade

Fra : Patruljen

Dato : 10-01-11 16:16

On 10 Jan., 16:26, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> på .
>
> Det er lidt ligesom at søge job med en beskidt straffeattest. Der er visse

Nu modsiger du jo digselv. Du skriver dels: "palæstinenserne" -
dertil: "de samme mennesker."
Mener du at samtlige palæstinensere (et par millioner) kan bebrejdes
for hvad "de samme mennesker" har foretaget sig?

Prøv at svar på følgende: Præcist hvem har foretaget sig - hvad?

Det er altid klogt at vurdere og undersøge nøje, hvad der bliver
formuleret. Det er sådan set det, jeg forsøger at argumentere for ved
at bringe citater fra en bog om kildeanalyse og kildekritik. Men, men
og men:

Det virker ikke som en specielt gennemtænkt ide, at bebrejde henved 2
millioner mennesker for, hvad en håndfuld personer har foretaget sig -
er det. Jeg kan give dig adskillige eksempler på at israelske medier
og ligefrem israelske myndigheder har manipuleret med informationer.
Jeg kan give dig eksempler på, at israelske medier direkte har bragt
forkerte informationer. Mener du derfor også, at samtlige israelere er
"blevet taget med fingrene i kagedåsen." ?

Er der overhovedet nogle lande, hvis medier ikke har bragt
manipulerede informationer eller direkte misinformeret? Findes der
politiske partier i Danmark, som har misinformeret? Jeg kunne bringe
eksemplet op med DF, der bragte forkerte opysninger og kaffe og kage
situationen på venteværelserne og derfor modtog hundreder af
citronmåner med post Danmark. Betyder det derfor også i din optik: At
danskerne er "blevet taget med med fingrene i kagedåsen - Og vi alle
sammen pga DF pludselig er blevet udstyret med en straffeattest, hvori
der står: Fuld af løgn?

Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-11 03:19

On Mon, 10 Jan 2011 15:15:42 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>danskerne er "blevet taget med med fingrene i kagedåsen - Og vi alle
>sammen pga DF pludselig er blevet udstyret med en straffeattest, hvori

Når man lar sig representerre af Hamas og vil smide alle jøder i
havet så må man bo i smal stribe nær havet og ikke have
raketmaterialer
Selvom måske een baby og olding er sød

Fra : Ivannof

Dato : 11-01-11 15:27

> [...]

for hvad "de samme mennesker" har foretaget sig?

Prøv at svar på følgende: Præcist hvem har foretaget sig - hvad?
Det har "60 minutes" svaret på:
http://www.youtube.com/watch?v=t_B1H-1opys

Hilsen Ivan

Fra : Patruljen

Dato : 11-01-11 18:22

On 11 Jan., 15:27, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Nu modsiger du jo digselv. Du skriver dels: "pal�stinenserne" -
> dertil: "de samme mennesker."
> Mener du at samtlige pal�stinensere (et par millioner) kan bebrejdes
> for hvad "de samme mennesker" har foretaget sig?
>
> Pr�v at svar p� f�lgende: Pr�cist hvem har foretaget sig - hvad?
> ---------------------------------------------------------------------------­----------
> Det har "60 minutes" svaret p�:http://www.youtube.com/watch?v=t_B1H-1opys

Sikke en masse, du blev nødt til at slette :)

Nuvel. En håndfuld mennesker, som tilsyneladende misinformerer betyder
i din optik, at nogle millioner har fået et hak i straffeatesten?

Med andre ord. Du har en anmærkning i straffeattesten - fuld af løgn -
fordi DF har misinformeret om situationen i venteværelserne på de
danske hospitaler...

Vor herre bevars for en omgang vrøvl -

Fra : Ivannof

Dato : 12-01-11 17:24

> [...]

Nuvel. En håndfuld mennesker, som tilsyneladende misinformerer betyder
i din optik, at nogle millioner har fået et hak i straffeatesten?

De prøvede ikke at pynte på sandheden. De lavede fiktion som om de lavede en
spillefilm over eget manuskript. Og de var gode! De kunne få deres egen
dramaserie. Men ligesom DR's "Borgen" skal de ikke prøve at få det i
TV-avisen som om det var virkeligt. De er skuespillere!

Hilsen Ivan

Fra : Patruljen

Dato : 12-01-11 08:06

On 12 Jan., 15:49, "Nicky" <notva...@hotnotmail.com> wrote:

> [...]
> minimum af hjerneaktivitet. Men lad mig bare høre. Mener du Pollards
> livstidsstraf var helt berettiget og hvis ja, hvad begrunder du det med

Jeg kender ingenting til sagen om Pollard. Det er første gang jeg
hører om den - nu - hvor jeg har læst med her. Og jeg er ikke helt
klar på, om jeg orker eller har tiden til at sætte mig grundigt ind i
tingene. Min umiddelbare reaktion er, at jeg ikke kan tro, at Pollard
er dømt på baggrund af sin baggrund som jøde. Mon ikke det kan være
særligt skuffende at opleve, at allierede spionerer?

Fra : Nicky

Dato : 12-01-11 16:44

> [...]
> er dømt på baggrund af sin baggrund som jøde. Mon ikke det kan være
> særligt skuffende at opleve, at allierede spionerer?

I et offentliggjort Wikileaks dokument fornylig fremgår det, at den
amerikanske ambassade i Tel Aviv blev bedt om at indsamle oplysninger om
højtstående personer i Israel, at bistå med indsamling af oplysninger om de
vigtigste efterretninger vedrørende militæret og politiske bevægelser,
national infrastruktur, kodede midler til fremstilling af pas og offentlige
ID badges etc. Sådan er det og sådan har det altid været. Venligsindede
nationer spionerer mod hinanden. Det gælder Israel og det gælder USA.

Fra : Patruljen

Dato : 12-01-11 08:57

On 12 Jan., 16:43, "Nicky" <notva...@hotnotmail.com> wrote:

> [...]
> ID badges etc. Sådan er det og sådan har det altid været. Venligsindede
> nationer spionerer mod hinanden. Det gælder Israel og det gælder USA.-

Jeg skal ikkke forsvare, at USA indsamler informationer. Men jeg
bemærker, at du ridser info op, som ikke nødvendigvis er fortrolige
eller hemmelige informationer. Og jeg tænker, at med de midler Israel
modtager af USA har man en legal interesse i at følge situationen.

Hvad har Pollard foretaget sig præcist?

Fra : Nicky

Dato : 12-01-11 17:45

> Jeg skal ikkke forsvare, at USA indsamler informationer. Men jeg
> bemærker, at du ridser info op, som ikke nødvendigvis er fortrolige
> eller hemmelige informationer.

Jo, der er tale om ikke offentligt tilgængelige informationer.

Og jeg tænker, at med de midler Israel
> modtager af USA har man en legal interesse i at følge situationen.

Det går begge veje, intet er gratis her i livet, ej heller amerikansk støtte
til Israel.

> Hvad har Pollard foretaget sig præcist?

Det kan du selv læse.

Fra : Nicky

Dato : 12-01-11 18:06
Fra : Patruljen

Dato : 12-01-11 13:42

On 12 Jan., 17:24, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> dramaserie. Men ligesom DR's "Borgen" skal de ikke prøve at få det i
> TV-avisen som om det var virkeligt. De er skuespillere!

Du omgår omhyggeligt mine kommentarer vedrørende dine generaliserende
synspunkter. Mon ikke du har en god grund til det?

At lægge en hel population til skyld for en håndfuld "skuespilleres"
manipulation er naturligvis ikke fair. Jeg kan kun mene, at dit
synspunkt er racistisk. Hvis jeg bebrejdede samtlige jøder for at jeg
kan finde artikler på http://www.israeltoday.co.il ville utvivlsomt
afføde anklager om antisemitisme. Og det er virkelig heller ikke sådan
jeg tænker. Jeg vil gerne udbede mig retten til at se uafhængige
bekræftelser på artikler bragt af mediet - http://www.israeltoday.co.il
- og det er fordi, jeg har nappet lige præcis _dem_ med fingrene i
kagedåsen. Det betyder sandelig ikke at jeg pludselig mener at alle
jøder eller israelere er fulde af løgn.

Du kan ikke få øje på en forskel?

Fra : Ivannof

Dato : 13-01-11 12:54

> [...]

- og det er fordi, jeg har nappet lige præcis _dem_ med fingrene i
kagedåsen. Det betyder sandelig ikke at jeg pludselig mener at alle

Det er heller ikke fair at lægge alle katolikker eller alle katolske præster
for had bare på grund af NOGLE præsters pædofili. Specielt ikke hvis det var
den katolske kirke, der fandt ud af det og rettede tingene og smed de slemme
præster ud. Det var det som bekendt ikke. Tvært imod dækkede de over de fæle
præster. Hvis kirken selv havde fundet ud af det, ville vi ikke gå og grine
af katolske præster, som i meget lang tid fremover vil have pædofil til
mellemnavn.

Derfor ville det have pyntet på Pallywood historien hvis det var nogle af de
rigtigt mange involverede palæstinensere, der var årsag til at bedraget blev
udstillet. Men nej. Alle de mange involverede fik udstillet deres trang til
forbudte kager fra dåsen.

Derfor er jeg f.eks. også meget i tvivl, hvad der faktisk skete på skibet,
som var den anden store medieevent vendt mod israel. Udkommet var meget
negativt over for Israel, så det var en særdeles vellykket palæstinensisk
pr-event. Og med visse muslimers præferencer for livet efter døden er jeg
meget i tvivl om de ikke begik selvmord ved at angribe bevæbnede israelske
soldater, vel vidende at døde palæstinensere ville give pr-eventen det
sidste afgørende pift. Som bekendt er selvmord, som river uskyldige med i
faldet noget man hører om så godt som hver dag fra mellemøsten.

I et land er der altid nogle, der gør ting på andres vegne. Hvis det
palæstinensiske "tavse flertal" føler sig misrepræsenteret af "pressen", må
de blive mindre tavse og sige fra.

Og i øvrigt se at komme videre med deres liv. Og dermed opgive at komme til
at eje Israel.

Hilsen Ivan

Fra : Patruljen

Dato : 12-01-11 13:46

On 12 Jan., 17:45, "Nicky" <notva...@hotnotmail.com> wrote:

> Jo, der er tale om ikke offentligt tilgængelige informationer.

Ok - hvis du siger det. Ikke desto mindre mener jeg, at sålænge det er
USA, der opretholder Israels økonomi, har de en legal ret til at kikke
dem over skuldrene.

>  Og jeg tænker, at med de midler Israel

> Det går begge veje, intet er gratis her i livet, ej heller amerikansk støtte
> til Israel.

He -

Du mener, at når deder Goyims er så heldige at måtte aflevere
millioner a dollars til Israel, så har Israel naturligvis ret til at
spionere mod dem?

> Det kan du selv læse.

Jeg orker ikke. En eller anden kriminel har spioneret mod USA og er
blevet nappet med fingrene i kagedåsen. Han har så fået sin straf.
Måske skulle han have ladet være og glædet sig over de millioner, som
ruller ind på Israels konto istedet -

Fra : Nicky

Dato : 13-01-11 15:47

> Ok - hvis du siger det. Ikke desto mindre mener jeg, at sålænge det er
> USA, der opretholder Israels økonomi,

Israel modtager ikke længere økonomisk støtte fra USA, kun amerikanske
lånegarantier og militær støtte. Sidstnævnte udgør årligt USD 3 mia, hvoraf
3/4 skal anvendes i USA. Til sammenligning modtog Afghanistan USD 75 mia og
Irak 65 mia. i 2010, bare for at sætte tingene i perspektiv.

> har de en legal ret til at kikke
> dem over skuldrene.

Nej, det har de hverken legal eller moralsk ret til.

> He -
>
> Du mener, at når deder Goyims er så heldige at måtte aflevere
> millioner a dollars til Israel, så har Israel naturligvis ret til at
> spionere mod dem?

Nej, og jeg forsøger heller ikke at retfærdiggøre Pollards overdragelse af
hemmelige dokumenter til Israel. Men amerikanernes støtte til Israel gavner
dem selv på en lang række områder, og israelerne er fuldt ud
leveringsdygtige.

> Jeg orker ikke. En eller anden kriminel har spioneret mod USA og er
> blevet nappet med fingrene i kagedåsen. Han har så fået sin straf.

Ja, han blev straffet med livstid, sidder på 25'ende år i fængsel, alt imens
straffen i lignende sager har været max 5 år. Så meget for retfærdighed i
guds eget land.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 13-01-11 21:09

On Thu, 13 Jan 2011 15:46:37 +0100, Nicky wrote:

> Ja, han blev straffet med livstid, sidder på 25'ende år i fængsel, alt imens
> straffen i lignende sager har været max 5 år. Så meget for retfærdighed i
> guds eget land.

Er straffen for spionage mod USA på MAX 5 år.??????

Den må du længere ud på landet med.

Fra : Nicky

Dato : 13-01-11 22:45

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Er straffen for spionage mod USA på MAX 5 år.??????
>
> Den må du længere ud på landet med...

5 år var lige i underkanten, i dag er 10 år max straf i USA, (spionage til
fordel for en allieret nation), mens median straflængden ligger på 2-4 år

Table I: American Allies

Jonathan Pollard, Israel, Life imprisonment
Michael Schwartz, Saudi Arabia, Discharged from Navy No time served.
Peter Lee, China, 1 year in halfway house, No jail time.
Ronald Montaperto, China, 3 months
Xiaodong Sheldon Meng, China, 2 years
Samuel Morison, Great Britain, 2 years 3 months
Phillip Selden, El Salvador, 2 years
Sharon Scranage, Ghana, 5 years; reduced to 2 years 8 months
Steven Baba, South Africa, 8 years; reduced to 2 years 5 months
Jean Baynes, Phillipines, 3 years 5 months reduced to 1 year 3 months
Geneva Jones, Liberia, 3 years and 1 month
Frederick Hamilton, Ecuador, 3 years 1 month
J. Reece Roth, China and Iran, 4 years
Abdul Kader Helmy, Egypt, 4 years, released 2 years
Joseph Brown, Phillipines, 6 years
Michael Ray Aquino, Phillipines, 6 years and 4 months
Michael Allen, Phillipines, 8 years
Robert Kim, South Korea, 9 years, released 7 years
Leandro Aragoncillo, Phillipines 10 years
Thomas Dolce, South Africa, 10 years, released 5.2 years
Steven Lalas, Greece, 14 years

Time served before release is shown where known. Other cases of early
release exist.

U.S. government foreign policy deems China to be an American ally.

Udførligt dokumenteret på :

http://www.jonathanpollard.org/sentences.htm

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 13-01-11 22:57

On Thu, 13 Jan 2011 22:44:58 +0100, Nicky wrote:

> [...]
> release exist.
>
> U.S. government foreign policy deems China to be an American ally.

Kildekritik er ikke din stærke side.

Det er da klart at Jonathan Pollard fil fremhæve dem der har fået meget
milde straffe, for at få sin egen straf til at virke så stor som muligt.

Fra : Nicky

Dato : 13-01-11 23:18

> Kildekritik er ikke din stærke side.
>
> Det er da klart at Jonathan Pollard fil fremhæve dem der har fået meget
> milde straffe, for at få sin egen straf til at virke så stor som muligt.

A'hva, det er en opgørelse over de amerikanske borgere som er dømt for
spionage til fordel for en allieret nation.
Hvis du mener opgørelsen er usandfærdig, må du jo dokumentere det. Og nej,
negative smileys tæller ikke i den forbindelse.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 14-01-11 08:16

On Thu, 13 Jan 2011 23:17:33 +0100, Nicky wrote:

> [...]
> spionage til fordel for en allieret nation.
> Hvis du mener opgørelsen er usandfærdig, må du jo dokumentere det.

Jeg betvivler ikke at de nævnte personer har fået de nævnte straffe.

Deres "forbrydelse" er jo heller ikke "den samme". Der er da kæmpe forskel
på hvor meget skade de har påført USA. Hvis nogen f.eks. havde vidregivet
oplysninger, som "alle" kendte i forvejen, er skaden jo ikke så stor, som
hvis oplysningerne var reelt hemmelige. Der er også forskel på om man
vidregiver 1 oplysning eller 100.000. Det fortæller din liste intet om.

Fra : Patruljen

Dato : 13-01-11 06:00

On 13 Jan., 12:54, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> aff de anklager om antisemitisme. Og det er virkelig heller ikke s dan
> jeg t nker. Jeg vil gerne udbede mig retten til at se uafh ngige
> bekr ftelser p artikler bragt af mediet -  http://www.israeltoday.co.il
> - og det er fordi, jeg har nappet lige pr cis _dem_ med fingrene i
> kaged sen. Det betyder sandelig ikke at jeg pludselig mener at alle
> j der eller israelere er fulde af l gn.
>
> Du kan ikke f je p en forskel?
> ---------------------------------------------------------------------------­-----------
> Det er heller ikke fair at lægge alle katolikker

Nej - lige nøjagtigt.
Hvorfor er du så tilhænger af et - unfair - synspunkt i relation til
palæstinenserne?

Det er heller ikke sådan at samtlige 4.5 millioner jødiske israelere
har tilkendegivet, at de finder manipulation med tal
vedr.børnedødeligheden i Gaza for usmagelig. Så længe de ikke har
ytret sig, kan vi i princippet ikke vide om de er for eller imod noget
sådant - kan vi.

Vil du også mene, at vi kan bebrejde samtlige israelere eller samtlige
jøder, som ikke har tilkendegivet at være uenige for artiklen i
Israel.today ?

Ja eller nej -

Fra : Ivannof

Dato : 13-01-11 17:51

Hvor var det vi kom fra? Jo, du skrev:

[...]

Og jeg svarede:

[...]

Og det var så det! Eller lav en ny tråd.

Fra : Patruljen

Dato : 13-01-11 16:14

On 13 Jan., 23:17, "Nicky" <notva...@hotnotmail.com> wrote:

> A'hva, det er en opg relse over de amerikanske borgere som er d mt for
> spionage til fordel for en allieret nation.
> Hvis du mener opg relsen er usandf rdig, m du jo dokumentere det. Og nej,
> negative smileys t ller ikke i den forbindelse.-

Du har ret - det syntes ikke iorden. M.mindre hans forbrydelse er
tilsvarende værre -
Er den det?

Hvad har manden gjort?