Tiscali - problemer med webside
Fra : Anders Ravn

Dato : 09-08-01 00:51

Sakset fra www.ComOn.dk

Tiscali Mobile plages af tekniske problemer

En kunde hos Tiscali Mobile siger, at hans telefon er blevet spærret
to gange som følge af tekniske problemer på firmaets website. Tiscali
afviser beskyldningerne.

Af Karim Pedersen
2. august 2001, klokken 12:27

Hos teleselskabet Tiscali Mobile kan kunderne fylde taletidskontoen op
gennem firmaets website. Men i perioder kan det meget svært eller umuligt at
komme ind på sitet, hvilket fører til at kunder der bruger deres
mobiltelefoner meget får lukket deres abonnementer fordi de ikke kan fylde
taletid på telefonerne, fortæller en kunde hos selskabet til ComON.
"Siden jeg blev kunde i februar 2001 har min telefon været spærret to
gange, da jeg ikke har haft mulighed for at sætte penge ind på
taletidskontoen," siger Tiscali-kunden Anders Ravn. Han kontaktede
teleselskabets kundeservice i går for at få hjælp til problemet. "Jeg har i
flere dage forsøgt at indsætte penge på taletidskontoen via deres webside,
men uden held," siger Anders Ravn.

Han fik dog mulighed for at få kundeservice til at sætte penge ind på
sin taletidskonto ved at faxe ind. Derefter ville han modtage en regning som
skulle betales via girokort tillagt det gebyr, som Tiscali kræver for
betaling via postomdelt faktura.

"Den anden mulighed jeg har er at blive ved med at bruge min telefon -
og senere få den lukket pga. manglende penge på taletidskontoen," siger
Anders Ravn. En sådan genåbning af telefonnummeret koster 100 kr. plus gebyr
for girokort-betaling.

Jes Hvid Mikkelsen, kommunikationschef i Tiscali, afviser overfor
ComON, at kunder får lukket deres abonnementer fordi de ikke kan komme ind
på sitet.

"Det er korrekt, at vi i korte perioder har haft nogle problemer med
sitet, men det er ikke korrekt, at man i længere perioder ikke har kunne
indbetale penge. Vi må afvise, at kunder har fået telefonen spærret pga.
problemer med sitets oppetid," siger han.

ComON forsøgte onsdag eftermiddag uden held at komme ind på den
webside, mobile.tiscali.dk, som kunderne skal benytte for at tanke taletid.
Men Jes Hvid Mikkelsen lover, at de tekniske problemer snart bliver rettet.

"Naturligvis skal vore kunder møde et velfungerende site, hver gang de
ønsker at benytte Tiscali Mobile. På grund af ferie her i huset, har vi
hyret eksterne ressourcer til at få løst problemerne. Vi forventer, at vi er
færdige og alle problemer er løst med udgangen af næste uge," siger Jes Hvid
Mikkelsen.