I er så kloge
Fra : DADK

Dato : 04-01-11 13:38

Jeg har den lille lidt nørdede hobby at gå danske kunstnere efter i
sømmene. Det kan være f.eks Carsten Jensen, så køber jeg og læser alt og
slår alt op han har skrevet på internet, og derudfra danner jeg mig en
mening. Jeg nåede til Martin Hansen sidst.

I dag er det så gået ud over Whigfield.

Jeg forstår ikke passagen til sidst
http://www.youtube.com/watch?v=14MeNCBVu6w hvor hun afviser to blaffere
og en tilsyneladende lokal.

Er det "bare" en musikvideo, eller skal man læse noget videre symbolsk
ind i det?

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-11 13:44

On 01/04/2011 01:38 PM, DADK wrote:
> Jeg har den lille lidt nørdede hobby at gå danske kunstnere efter i
> sømmene. Det kan være f.eks Carsten Jensen, så køber jeg og læser alt og
> slår alt op han har skrevet på internet

Var det lige derefter at du kom til at "sidde der og argumentere imod 3
læger, en praktikant og en sekretær"

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 14:00

Martin Larsen wrote:

> Var det lige derefter at du kom til at "sidde der og argumentere imod 3
> læger, en praktikant og en sekretær"

Så du har altså den hobby at bedømme folk der skriver på usenet.
Interessant. Men jeg gad faktisk godt høre din vurdering : Hvorfor skal
man se de blaffere hun ikke tager op? Det er ren automatik. Normalt er
der ikke noget i en film som ikke har en funktion, og de fleste
filmmagere er startet med at lave musik-videoer, så hvad er egentlig
pointen?

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-11 14:27

On 01/04/2011 02:00 PM, DADK wrote:

> Så du har altså den hobby at bedømme folk der skriver på usenet.
> Interessant.

Det var C Jensens indflydelse jeg var spændt på...

> Men jeg gad faktisk godt høre din vurdering : Hvorfor skal
> man se de blaffere hun ikke tager op? Det er ren automatik. Normalt er
> der ikke noget i en film som ikke har en funktion,

"fyld" er vel også en funktion? Ligesom "junk"-DNA

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 14:44

Martin Larsen wrote:

> Det var C Jensens indflydelse jeg var spændt på...

Indflydelse må du nok gå flere liv igennem for at komme efter..Jeg synes
han har skrevet 1-2 rigtig gode bøger. Men jeg tolker det som
"selvpåtvungent krav" ligesom jeg selv vil udgive én eller to af mine
bøger en dag. Men selvom CJ har udgivet disse bøger går der en linie
igennem det hele der hedder "elsk mig". Hans store jordomrejse f.eks er
blot et påskud for at blive interessant i kvinders øjne. Han har rejst
jorden rundt, og ikke kopuleret med én eneste!!? Ikke engang en japaner.
Og så er det jo at kunsten eller bogværket flimrer op og bliver større
end kunsten selv. Carsten Jensen blev drillet i skolen og mobbet - "se
der går ham der ligner en hest" - og så har han fået en stor karriere ud
af at tage rundt og lade sig mobbe i hele verden, og så komme hjem og
skrive til danske midaldrende kvinder om det. Hek, jeg tror oven i købet
han har fundet sig en kæreste.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-11 15:26

On 01/04/2011 02:43 PM, DADK wrote:

> [...]
> af at tage rundt og lade sig mobbe i hele verden, og så komme hjem og
> skrive til danske midaldrende kvinder om det. Hek, jeg tror oven i købet

Det eneste der undrer mig ved Jensen er at han vist har (eller måske
især tidligere) en pæn mængde af dedikerede fans.

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-01-11 14:07

DADK <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4d2314af$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Er det "bare" en musikvideo, eller skal man læse noget videre symbolsk
> ind i det?

Så'en symbolsk politisk, der er relevant for dk.politik?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 14:16

Jens Bruun wrote:
> DADK <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> 4d2314af$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Så'en symbolsk politisk, der er relevant for dk.politik?

Opsætning af newsreadere er heller ikke så pokkers relevant.

Har ikke andre fora at spørge i, hvor jeg ved det dissekeres og der
lægges råt for usødet. Det kunne være interessant at se jer inkl. de
mange "had-orienterede" gå i kødet på denne musikvideo.

Jeg forstår nemlig ikke afslutningen. Det ligger da lige til højrebenet
for dig og alle de andre at komme med en bedømmelse eller forklaring.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 04-01-11 16:49

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blaffere og en tilsyneladende lokal.
>
> Er det "bare" en musikvideo, eller skal man læse noget videre symbolsk ind i det?

Mit bud er at det er sikkert hende selv som yngre hun ser, den gang 'When my life was mine'.
for den anden gang hun kigger på bilen fra samme vinkel er personerne væk.

Du har vel set denne her, super flotte og interessante video, nu vi snakker om symbolik.
Lady Gaga - Alejandro: http://www.youtube.com/watch?v=niqrrmev4mA

Jan Rasmussen

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 17:49

Jan Rasmussen wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bud er at det er sikkert hende selv som yngre hun ser, den gang 'When my life was mine'.
> for den anden gang hun kigger på bilen fra samme vinkel er personerne væk.

Hmm. Det havde jeg slet ikke tænkt på selv! Selvfølgelig!

> Du har vel set denne her, super flotte og interessante video, nu vi snakker om symbolik.
> Lady Gaga - Alejandro: http://www.youtube.com/watch?v=niqrrmev4mA

Er det ikke total rip-off af Abba, altså musikken? Men der sker noget på
video"-fronten i disse år. I gamle dage var en video med til at
mytificere et nummer, tænk på Moonlight Shadow osv, men i dag er videoen
mindst lige så vigtig som selve musikken - en god video spredes rundt på
iphones osv, musikken er sekundær. Jeg afskyr virkelig Lady Gaga, men
jeg er dybt imponeret over hendes måde at håndtere virkeligheden på.

Fra : Bo Warming

Dato : 04-01-11 19:53

On Tue, 04 Jan 2011 17:49:24 +0100, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>iphones osv, musikken er sekundær. Jeg afskyr virkelig Lady Gaga, men
>jeg er dybt imponeret over hendes måde at håndtere virkeligheden på.

Ja der er mere fornyelse i hende end der var i Bamse - - så Bamses
Venner kan gå på Facebook og et nyt liv starter - sorg er til glæde
vendt.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-11 20:13

On 01/04/2011 07:53 PM, Bo Warming wrote:

> Ja der er mere fornyelse i hende end der var i Bamse - - så Bamses
> Venner kan gå på Facebook og et nyt liv starter - sorg er til glæde
> vendt.

Sorgen har lagt sig som en dyne over DK, skriver BT.
http://www.bt.dk/kendte/aarhus-skal-da-have-en-vimmersvej
Og Bamse var endda et par år yngre end sygdomsmartrede BW...

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-11 02:23

n Tue, 04 Jan 2011 20:12:35 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Sorgen har lagt sig som en dyne over DK, skriver BT.

Sorg udenfor nær familie er ofte meget falsk a la

Når kvinder begræder deres elskedes død, er det i reglen ikke så meget
fordi de har elsket dem, som for at vise sig mere værdige til at
elskes.      Rochefoucauld

>http://www.bt.dk/kendte/aarhus-skal-da-have-en-vimmersvej
>Og Bamse var endda et par år yngre end sygdomsmartrede BW...

Overvægt ser ikke ud til at dræbe mig
som ML skrev om napoleonskagehobby -
- nydelser er snarere livsforlængende

Mine opsvulmede ben skal man være hjemmesygeplejerske for at se
koldbrand og amputationsrisiko i og denne vinter ingen sår og
bekymring som sidste vinter

Inkontinens lærte jeg nok, delvis , fra min hypokondriske bror og
kopierede nok ubevidst fordi det gir en opfindersøn sjov hobby

Min far fik to års livsindhold ud f at prostataoperation krævede
kateter og han skrev i lægevidenskabeligt tidsskrift artikel om
"selvkateterisering"

At min kondi er ringe, ændrer næppe på, at jeg har tyve gode år igen

JEg piver da ikke, så MLs ord "sygdomsmartret" gir mening

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-01-11 09:48

On 01/05/2011 02:23 AM, Bo Warming wrote:
> [...]
>
> Min far fik to års livsindhold ud f at prostataoperation krævede
> kateter og han skrev i lægevidenskabeligt tidsskrift artikel om

Jeg har ofte tænkt: hvorfor researcher BW ufikst yoghourt-bæger i stedet
for at følge kateter-sporet? er der faderopgør her?

> At min kondi er ringe, ændrer næppe på, at jeg har tyve gode år igen
>
> JEg piver da ikke, så MLs ord "sygdomsmartret" gir mening

Det bør ikke komme bag på nogen.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-11 11:33

On Wed, 05 Jan 2011 09:48:18 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Jeg har ofte tænkt: hvorfor researcher BW ufikst yoghourt-bæger i stedet
>for at følge kateter-sporet? er der faderopgør her?

Gir IKKE mening , sku der ha stået

>Det bør ikke komme bag på nogen.

At du udtaler dig om privaliv som du har yderst overfladisk indsigt i,
kommer nok bag på alle og er hver gang OT og i strid med dit
nytårsløfte
Lad os fra d.d. gå efter bold ej mand og kun det - vi ser gerne at
proDF-snak læses af andre men at du gør Vidal-freudianismer
sandsynlige, er et skadeligt blindspor som let gør os uinteressante

Jeg har ingen hemmeligheder og bryder gerne tabuer om at krænge ting
ud som er anstødelige HVIS DE HAR CENTRAL POLITISK POINTE

HVIS jeg lagde Helming for had OG med den begrundelse at
kulturberigelse bør være sort, SÅ havde du en pointe
Digt mindre. Virkeligheden er interessant nok.

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-01-11 14:03

On 01/05/2011 11:32 AM, Bo Warming wrote:
> On Wed, 05 Jan 2011 09:48:18 +0100, Martin Larsen

> Gir IKKE mening , sku der ha stået

Bordet fanger - ligesom i "Halming-sagen"

> [...]
> proDF-snak læses af andre men at du gør Vidal-freudianismer
> sandsynlige, er et skadeligt blindspor som let gør os uinteressante

Det er dig der ustandselig bryder dit løfte ved paranoidt at opfatte alt
hvad jeg fremkommer med af god newsnetetikette som personangreb.

> HVIS jeg lagde Helming for had OG med den begrundelse at
> kulturberigelse bør være sort, SÅ havde du en pointe

"OG" er ikke nødvendigt - Ockhams razor.

> Digt mindre. Virkeligheden er interessant nok.

Eeenig!

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-11 14:57

On Wed, 05 Jan 2011 14:02:50 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Bordet fanger - ligesom i "Halming-sagen"

Er vi i en kampsitution?
JEg lærte da jeg overhørte min fars brainstomingsessions på Radiometer
at man skal videre føre diskussionsdeltageres ideer, aldrig nedgøre
dem

>Det er dig der ustandselig bryder dit løfte ved paranoidt at opfatte alt
>hvad jeg fremkommer med af god newsnetetikette som personangreb.

Umotiverede angreb om at intet firma ville overlade mig en fejekost -
forklar os lige hvordan det er ontopic

"Nul sum" er når den enes gevinst er den andens tab men bedre er når
arbejde skaber arbejde og den fælles lykkekage udvides og udvides og
man kun bekæmper den fælles ydre fjende fx naturen eller Islam -
infighting er klogt tabu

Skal vi prøve om det virker ?