Måske er jeg for pyldret, men.....
Fra : Helle Andersen

Dato : 08-08-01 22:34

......jeg er nu alligevel bekymret for Kesto - min
killing, som jeg selv skal beholde.

Jeg havde egentlig tænkt mig at holde op med at
veje killingerne, når de var omkring 6 uger, og så
bare nøjes med at kigge på, om de trives. Jeg har
nu alligevel vejet dem hver uge og sidste uge
havde Kesto ikke taget på. Jeg blev ikke
udpræget bekymret, for vægten er ikke så stabil
og desuden spæner killingerne rundt hele tiden og
forbrænder en masse energi. Han virker frisk og
rask, så jeg regnede ikke med, at der var noget
galt med ham.

I dag blev de så vejet igen og han har stadig ikke
taget på. Hans søster, der i lang tid har været et
lille fnug i forhold til drengene, vejer nu mere end
han gør og Boogaloo, som han tidligere har
"konkurreret" med vægtmæssigt vejer nu 200
gram mere end han gør. Kesto's vægt har ikke
ændret sig siden vejningen den 25/7 og nu er jeg
virkelig bekymret.

Jeg har godt lagt mærke til, at han ikke spiser så
meget, men jeg regnede bare med, at det var fordi
han ikke var så vild med tørfoder, som de får nu.
Han er ikke blevet tynd - han er bare overhovedet
ikke vokset, som de andre. Han virker fortsat som
en glad lille killing, men når nu jeg tænker over det
har han før været den førende killing mht. nye ting
og ballade, men den rolle har Boogaloo nu
overtaget, hvorimod Kesto er blevet mere til hygge
hos mig.

Hvis nogen skulle være i tvivl, har jeg naturligvis
tænkt mig at ringe til dyrlægen i morgen, men jeg
skulle lige læsse bekymring af her. Har nogen en
idé om, hvad der kan være galt med ham ?

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Ann K.

Dato : 08-08-01 22:59

Hej Helle.
Har ikke noget kvalificeret bud på nogen ting!
Men tag det nu roligt... Husk at få din nattesøvn!
Og giv så hele banden et stort nus fra mig og Manden!
Håber at dyrlægen kun vil sige positive ting i morgen....
Mvh Ann

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 09-08-01 06:58

Nej du er ikke pylret Helle..
du er bare opmærksom og tænker på missernes bedste...;))

rigtig stort nussekram til hele flokken herfra..;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Camilla Scharff

Dato : 08-08-01 23:17

Hej Helle

Jeg har desværre ikke noget rigtig godt bud... udover at nogle killinger
altså bare somme tider "går i stå", for så senere at tage på igen. Det er
positivt, at han ikke har tabt sig - det betyder jo, at han mindst spiser så
meget, som han når at forbrænde i løbet af en dag.
Jeg ville nok også ringe til dyrlægen (og det skal jeg alligevel i morgen -
en helt anden historie, får I først i morgen, for jeg gider ikke skrive
maraton-mails lige nu...) og få ham checket efter. Det er slet ikke sikkert,
at han fejler det fjerneste...

Hils puslingen og giv ham et kys på panden fra mig
Camilla

Fra : Helle Andersen

Dato : 10-08-01 17:04

Kesto har været hos den flinke dyredoktor i dag.
Grunden til at jeg var så bekymret var, at jeg var
meget bange for, at hans manglende udvikling
skulle skyldes en medfødt hjertefejl.

Dyrlægen kunne ikke høre nogen mislyde på hans
hjerte, men det behøver desværre ikke at betyde,
at der ikke er noget galt, for det er ikke altid, at det
kan høres - specielt ikke i den alder. Jeg fik
derimod bekræftet mine bange anelser, for
dyrlægen er også meget tilbøjelig til at tro, at han
har en hjertefejl og hun mente, at jeg havde meget
god grund til at være bekymret.

Hun sagde, at jeg kunne få ham scannet på
dyrehospitalet, men det havde ikke den store
betydning, hvornår det blev, for har han hjertefejl,
kan man jo hverken gøre fra eller til. Hun syntes
derfor lige så godt, at jeg kunne vente en uge eller
to og servere alle hans livretter og se hvad der
skete - og så håbe på, at vi begge tog fejl, og det
har jeg besluttet mig for at gøre.

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Eva Schmidt

Dato : 10-08-01 17:26

Krydser fingre for, at din og dyrlægens bekymring er ubegrundet og at Kesto
ikke fejler noget!!!

Venlige hilsner og tanker fra Eva

Fra : Camilla Scharff

Dato : 10-08-01 17:35

Hej Helle

Av for den... Nej, det er ikke let at høre mislyde mv. i den alder, så det
er såmænd nok bedst at se tiden lidt an. En evt. hjertefejl *burde* kunne
høres i 3-4 måneders alderen, men kan også skjule sig til ret meget senere -
desværre! Og nej, man kan ikke gøre meget hvis det skulle være - blot
selvfølgelig give katten det bedste liv man kan, og heldigvis kan
"hjerte-børn" have det rigtig godt i mange år. Selvom det naturligvis er en
ringe trøst hvis uheldet er ude...
Jeg håber selvfølgelig det bedste for Kesto - at han ingenting fejler - og
at han nu, bare for at modbevise jer, begynder at æde som mejetærsker!

Go Kesto!

Mange hilsner

Fra : Ann K.

Dato : 10-08-01 18:23

Hej Helle.
Så må jeg hellere ile til med en god trøster!
Sagas ene killing Aja Dobbo fik også konstateret en hjertefejl... Ganske
rædselsfuldt, fordi INGEN her havde mistanke om noget som helst - han var
den største af killingerne og åd som en hel hest! Det værste var vel at hans
ejer var med hos dyrlægen, da hjertefejlen blev opdaget (1'ste vaccination,
10 uger gamle)... Hun græd som pisket og var helt sikker på at hun nu
alligevel ikke skulle have en kat!
Men - idag er Aja Dobbo over 5 år gammel, vejer ca. 9 kilo uden at være
overvægtig(!) er blevet udekat og regerer over sit territorie med lige så
hård kloføring som sin mor... Selvfølgelig holdes der øje med ham, og hans
kost indeholder meget sjældent fisk, men han har det godt! Han er til tjek
hvert ½ år - og bortset fra den lille susen ved hjertelyden, betragter hans
nye dyrlæge ham som en sund og rask kat....
At hans ejer så ofte refererer til ham som "min lille svækling".... Tja...

Giv dem alle en nusser fra mig...

Mvh Ann

Fra : Trine

Dato : 11-08-01 08:16

Puha det er vi kede af at høre

Næsemøs fra Luna og Emil til den lille mand...

Håber i tager fejl

/Trine

Fra : Fie & Christian

Dato : 11-08-01 10:11

Stakkels lille Kesto Men han har jo før bevist, at han er en lille
supermand, så lad os håbe, at han også klarer det her ,og så at der måske er
taget fejl.
Vi krydser poter og fingre herfra

Hilsen
Fie

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 11-08-01 12:44

Åh, altså. Håber det bedste.

Hilsen Birgitte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-08-01 13:19

d. 10/08/01 18:04 skrev Helle Andersen på katte@mail.dk i artiklen
3b740674$0$272$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Kesto har været hos den flinke dyredoktor i dag.
> Grunden til at jeg var så bekymret var, at jeg var
> meget bange for, at hans manglende udvikling
> skulle skyldes en medfødt hjertefejl.

Se, hvis nu den er gal, er det vist ikke nødvendigvis en dødsdom her og nu.
Jeg husker at Kirsten, som er Donna og Dittes opdrætter havde en hankastrat
hun kaldte "hjertemissen". Han havde en medfødt hjertefejl - netop derfor
havde hun ikke solgt ham, for ikke en køber skulle opleve at deres kat døde
alt for tidligt.. Men faktisk levede han og havde det godt i mange år - kan
dog ikke huske hvor mange - men han var meget langt fra at være en killing,
da han døde.
Forresten kunne det jo være, at det slet ikke var det Thumbs up!

Slik i panden til den lille fyr fra Donna og Ditte og knus til dig far Ann R

Fra : Kate

Dato : 11-08-01 20:21

Hej Helle,

Håber sandeligt, ligesom de andre, at Kesto ikke har en alvorlig
hjertefejl. Rettelse, jeg håber at han slet ikke har en hjertefejl. Er
der ikke noget med at hvis man har det så bliver man meget lettere
forpustet? Ville det ikke også gælde for katte? (Må nok indrømme at jeg
faktisk aldrig har set en forpustet kat, men de forekommer vel??)
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Ern Yoka

Dato : 10-08-01 21:20

Jeg krydser alt hvad der kan krydses for at der ikke er noget i vejen med
Kesto

Bøv sidder ved siden af og skeler. Han krydser øjne

Held og lykke

Lisbeth & Bøv
http://cutiecats.tripod.com

Fra : Helle Andersen

Dato : 13-08-01 22:40

Hmmmm.........
Måske er det lille møg-kræ bare kræsen........ Han
har fået alle sine livretter siden i fredags (dvs.
"junkfood": dåsemad med sovs og kødstykker) og
på et døgn tog han pludselig 100 gram på - men
han fik altså også mad 9 gange

Jeg ved godt at tørfoder ikke er det bedste han
ved, men han har da spist hver gang de har fået
mad, men måske har han ikke spist nok.

Lige nu får han junkfood blandet op med Hill's
Science Plan tørfoder, så han i hvert fald får de
vitaminer han skal have. Hvis det fortsat fungerer,
må han få det mens han er killing, men når han
bliver voksen er det slut med at være blødsøden -
så står menuen på tørfoder

Jeg tør ikke være helt optimistisk endnu og han vil
blive tjekket ekstra grundigt til hans to kommende
vaccinationer, men jeg håber på, at han bare er et
lille møgøre, der kan lide at skræmme livet af sin
menneske-mor

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/