Halal dyremishandling
Fra : Martin Larsen

Dato : 28-12-10 22:15

http://www.uriasposten.net/archives/21567

“… Jeg har lige været der inde og se din blog vedr halal og jeg arbejder
på Århus slagtehus som desværre bukker og nejer for [bortredigeret, Kim]
… de kommer rendende hele tiden for at se om vi gør det godt nok og
takket være dem er vores bolt pistol til at “bedøve” dyrene med lavet om
(bolten er blevet gjort kortere så den ikke går helt ind i hjernen mere
som den gjorde før i tiden, det er ikke engang altid at den går igennem
hjerne hinden) så det sket tit at de skal have mere end et slag for at
gå i gulvet og det er sku noget lort. Jeg syntes bare du skulle vide det.”

Jo tak. Stop disse halal-barbarers dyremishandling og deres forsøg på at
islamisere alle områder af samfundet.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 28-12-10 23:40

On Tue, 28 Dec 2010 22:14:57 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>

>Jo tak. Stop disse halal-barbarers dyremishandling og deres forsøg på at

Næst efter en håndfulg mennesker er mine bedste venner min kones
katte.
Men alligevel sætter mjeg mennesker tusind gange højere end dyr

Men vedr at få muslimerne ud ALLE KNEB GÆLDEr

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-12-10 00:32

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
4d1a5352$0$23762$14726298@news.sunsite.dk:

> Jo tak. Stop disse halal-barbarers dyremishandling og deres forsøg på
> at islamisere alle områder af samfundet.

Fuck halalslagtning. Hvis du virkelig er den store dyreven, du herover
udgiver dig for at være, er der nok andre ting vedr. dyrevelfærd, der skal
kigges på før halalslagtningen.

Er sandheden ikke den, at du er imod halalslagtning alene af dén grund, at
det er en *muslimsk* slagtemetode?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-12-10 09:51

On 12/29/2010 12:32 AM, Jens Bruun wrote:
> [...]
> kigges på før halalslagtningen.
>
> Er sandheden ikke den, at du er imod halalslagtning alene af dén grund, at

Fuck Jens Bruun-idioten som er lige så fladpandet som stalinisten

Al religiøst vanvid skal ud af slagterierne.

Fuck export til muhammedanien. De stenalder-fascister løber alligevel
snart tør for petro$$

Og muhammedanerimport bør iøvrigt STOPPES

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-12-10 13:47

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
4d1af688$0$23757$14726298@news.sunsite.dk:

> Fuck Jens Bruun-idioten som er lige så fladpandet som stalinisten

Den sved, hva'?

> Al religiøst vanvid skal ud af slagterierne.

Og hvorfor skal det så dét? Ingen tvinger dig til at købe slagteriernes
produkter. Stem med fødderne, racist.

> Fuck export til muhammedanien. De stenalder-fascister løber alligevel
> snart tør for petro$$

Vil du forbyde danske firmaer at eksportere på markedsvilkår? Er du også
fascist, udover af være gammeldags racist?

> Og muhammedanerimport bør iøvrigt STOPPES

Se, det kan vi godt blive enige om, selvom du har svært ved at undertrykke
krybdyrhjernen, når du skal udtrykke dig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-12-10 14:06

On 12/29/2010 01:46 PM, Jens Bruun wrote:

> Vil du forbyde danske firmaer at eksportere på markedsvilkår? Er du også
> fascist, udover af være gammeldags racist?

Det er trist at se så mange falde i AHW-muddergrøften

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-12-10 14:20

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
4d1b3237$0$23756$14726298@news.sunsite.dk:

> Det er trist at se så mange falde i AHW-muddergrøften

Så "Fuck Jens Bruun-idioten som er lige så fladpandet som stalinisten"
falder udenfor muddergrøften?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-12-10 14:45

On 12/29/2010 02:20 PM, Jens Bruun wrote:
> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> 4d1b3237$0$23756$14726298@news.sunsite.dk:

> Så "Fuck Jens Bruun-idioten som er lige så fladpandet som stalinisten"
> falder udenfor muddergrøften?

Du åbner med et mudderangreb med en underlødig motivanalyse som kunne
være AHW'sk eller KL'sk

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-12-10 15:00

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
4d1b3b7d$0$23754$14726298@news.sunsite.dk:

> Du åbner med et mudderangreb med en underlødig motivanalyse som kunne
> være AHW'sk eller KL'sk

At du finder en motivanalyse underlødig er sgu' da ikke ensbetydende med, at
denne er et udtryk for mudderkast. Jeg kaldte dig hverken for idiot eller
skrev "fuck Martin Larsen". Min motivanalyse var endda afsluttet med et
spørgsmålstegn, så du havde rig mulighed for at svare.

Og så slap du jo heldigvis helt for at forholde dig til essensen i mit
indlæg og svare på det oprindelige spørgsmål, som tydeligvis voldte dig lidt
problemer.

Men bevares. Lad os holde fast i, du er en stor dyreven, der bekymrer dig
om, hvordan fjerkræ og kreaturer aflives og knapt så meget om, hvordan samme
fjerkræ og kreaturer har levet inden denne aflivning. Det giver jo fint
mening.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-12-10 15:57

On 12/29/2010 02:59 PM, Jens Bruun wrote:

> Og så slap du jo heldigvis helt for at forholde dig til essensen i mit
> indlæg og svare på det oprindelige spørgsmål, som tydeligvis voldte dig lidt
> problemer.

Du jamrer nu både over ikke at få tingene tydeligt og explicit og at
tonen er for direkte...

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-12-10 16:19

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
4d1b4c4f$0$23753$14726298@news.sunsite.dk:

> Du jamrer nu både over ikke at få tingene tydeligt og explicit og at
> tonen er for direkte...

Jeg jamrer ikke, Martin Larsen. Så langt fra. Jeg klæder dig offentligt af.
Jammeren må du vist finde i spejlet.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-12-10 16:47

On 12/29/2010 04:18 PM, Jens Bruun wrote:
> Martin Larsen<mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> 4d1b4c4f$0$23753$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg jamrer ikke, Martin Larsen. Så langt fra. Jeg klæder dig offentligt af.
> Jammeren må du vist finde i spejlet.

Her kom jeg til at grine )

Fra : Wilstrup

Dato : 30-12-10 12:31

"Martin Larsen" skrev i meddelelsen

> [...]
> dig lidt
> problemer.

Du jamrer nu både over ikke at få tingene tydeligt og explicit og at

Jeg bemærker at det nu er dig der jamrer, nazist.

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-12-10 13:03

On 12/30/2010 12:30 PM, Wilstrup tyndsked:
> "Martin Larsen" skrev i meddelelsen

> Du jamrer nu både over ikke at få tingene tydeligt og explicit og at
> tonen er for direkte...

> Jeg bemærker at det nu er dig der jamrer, nazist.

Pas din skrumpelever stalinist - hvorledes gik det iøvrigt med Bruuns
pædo-anklager hr overdegn?

Fra : Patruljen

Dato : 29-12-10 07:11

On 29 Dec., 14:59, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> skrev "fuck Martin Larsen". Min motivanalyse var endda afsluttet med et
> sp rgsm lstegn, s du havde rig mulighed for at svare.
>
> Og s slap du jo heldigvis helt for at forholde dig til essensen i mit
> indl g og svare p det oprindelige sp rgsm l, som tydeligvis voldte dig lidt
> problemer.
>
> Men bevares. Lad os holde fast i, du er en stor dyreven, der bekymrer dig
> om, hvordan fjerkr og kreaturer aflives og knapt s meget om, hvordan samme
> fjerkr og kreaturer har levet inden denne aflivning. Det giver jo fint

Ja. Du kan være en fladpandet dumskalle uden lige. Og alligevel - du
har dine øjeblikke Jens Bruun.

Fra : Patruljen

Dato : 29-12-10 14:34

On 29 Dec., 16:47, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> Her kom jeg til at grine )

Du er masochist?

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 10:59

Martin Larsen wrote:
> http://www.uriasposten.net/archives/21567
>
> “… Jeg har lige været der inde og se din blog vedr halal

Du burde læse Safrans "Om at spise dyr".

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-11 11:02

On 01/04/2011 10:58 AM, DADK wrote:

> Du burde læse Safrans "Om at spise dyr".

Hvorfor?

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 12:37

Martin Larsen wrote:

> Hvorfor?

Hvorfor? Tja, hvorfor hvorfor hvorfor.

Dyrs velfærd bør ikke være et belejligt påskud for at kritisere andre
mennesker, f.eks ifb halalslagtning. Der slagtes 20 mio grise i Danmark,
om året. Mange af dem halalslagtes ligefrem - man tror det er løgn. Svin
og halal osv. Men der er en ubehagelig sandhed bag dette, en sandhed vi
er kollektivt bevidste om, men som vi fortrænger hver gang vi spiser en
burger, en bøf, en tortilla : At vi masseproducerer dyr, at vi lader dem
lide, at vi piner vore medskabninger kun for at kunne få det godt.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-11 13:07

On 01/04/2011 12:37 PM, DADK wrote:

> [...]
> burger, en bøf, en tortilla : At vi masseproducerer dyr, at vi lader dem
> lide, at vi piner vore medskabninger kun for at kunne få det godt.

Du bringer intet nyt eller overraskende.
Sagen er at religiøse ritualer *ikke* hører hjemme på et slagteri og
slet ikke hvis det, som det fremgår af fraklippet forværrer og
forlænger dyrets ubehag og smerte.

/Dette er fuldkommen indlysende/

Og dette er kun 1 aspekt af halal-iseringen af gammeldanskernes land.

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 13:49

Martin Larsen wrote:

Well, du bringer heller intet nyt. Du er imod halalslagtning fordi det
er muslimsk skik. Jeg skriver jeg faktisk er imod alle former for
slagtning, fordi det går ud over dyr, som er levende, tænkende væsener.

Jeg ved ikke om du ville bryde dig om at blive slagtet, eller vide du
kun er sat på jorden for at blive slagtet. Jeg tror ikke de er
fuldkommen idioter, vores køer og svin. Jeg levede som korøgter i 2 år,
det gav mig et andet syn på dyrene.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-11 14:12

On 01/04/2011 01:48 PM, DADK wrote:
> Martin Larsen wrote:
>
> Well, du bringer heller intet nyt. Du er imod halalslagtning fordi det
> er muslimsk skik.

Nej, det er ikke hvad jeg skrev.

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 15:04

Du er imod halal-slagtning fordiiii...___________________

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-11 15:29

On 01/04/2011 03:04 PM, DADK wrote:

> Du er imod halal-slagtning fordiiii...___________________

Det skrev jeg et par poster tidligere...
Ret tydeligt endda.

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 18:16

Martin Larsen wrote:

> Det skrev jeg et par poster tidligere...
> Ret tydeligt endda.

Jeg har læst dine tidligere indlæg og kan ikke rigtig finde noget. Du
skrev til at starte med : "Stop disse halal-barbarers dyremishandling og
deres forsøg på at islamisere alle områder af samfundet" og det kan vi
kun være enige om, altså det at være imod islam. Halalslagtning er bare
ikke mere dyremishandling end det vi gør nu. Hvis dagens standard er 10,
må halalslagtning være 8 eller 9 - i det mindste bedøves dyrene først,
inden man begynder at flå skindet af dem.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-11 18:48

On 01/04/2011 06:15 PM, DADK wrote:

> [...]
> må halalslagtning være 8 eller 9 - i det mindste bedøves dyrene først,
> inden man begynder at flå skindet af dem.

Jeg gentager så indlæggene her til ære for DADK, først det indledende citat:

[...]

Og her kommer så mit første svar til DADK:

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 19:03

Martin Larsen wrote:

> [...]
> hjerne hinden) så det sket tit at de skal have mere end et slag for at
> gå i gulvet og det er sku noget lort. Jeg syntes bare du skulle vide det.”

Ah, så det var noget jeg skulle have læst på urisposten? Hvor skulle jeg
vide fra at du debatterer på usenet med afsæt i en debat på uriasposten?
I øvrigt glimnrende side - Kim Møller har to gange gjort ét af mine
indlæg på min blog til genstand for debat, og det borger jo for kvalitet

> [...]
> forlænger dyrets ubehag og smerte.
>
> /Dette er fuldkommen indlysende/
>
> Og dette er kun 1 aspekt af halal-iseringen af gammeldanskernes land.

Ja, enig - men så skriv dog det. Dyrene er sgu ligeglade, det er i hvert
fald hykleri at hævde det er for deres skyld.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-11 19:45

On 01/04/2011 07:03 PM, DADK wrote:

> [...]
>
> Ja, enig - men så skriv dog det. Dyrene er sgu ligeglade, det er i hvert
> fald hykleri at hævde det er for deres skyld.

Nu lægger du op til noget filosofisk om dyrs følelser, og hvorfor man
har love imod dyremishandling - og din position er noteret...

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 20:05

Martin Larsen wrote:

> Nu lægger du op til noget filosofisk om dyrs følelser, og hvorfor man
> har love imod dyremishandling - og din position er noteret...

Forhåbentlig noterer du at jeg mener det står uden for enhver tvivl at
dyr har bevidsthed, tankegang og følelser? Og at det at spise et stykke
protokød ikke har noget at gøre med at spise et andet dyr, men kun
handler om at få nogle proteiner indenbords?

Læs : Om at spise dyr. Jonathan Safran Foer. 6 stjerner på både
Berlingske og Politiken. Alene det usædvanligt i sig selv.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-11 20:34

On 01/04/2011 08:04 PM, DADK wrote:

> [...]
>
> Læs : Om at spise dyr. Jonathan Safran Foer. 6 stjerner på både
> Berlingske og Politiken. Alene det usædvanligt i sig selv.

Samlerens Bogklub.
Jeg tror ikke der er nogen tanker af interesse, og nu kører du i ring.

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 21:04

Martin Larsen wrote:

> Samlerens Bogklub.

???

> Jeg tror ikke der er nogen tanker af interesse, og nu kører du i ring.

I forhold til at du er uuddannet, og ikke kan sætte ting i relief, så
virker jeg sikkert uinteressant.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-11 21:16

On 01/04/2011 09:04 PM, DADK wrote:

> ???

> I forhold til at du er uuddannet, og ikke kan sætte ting i relief, så
> virker jeg sikkert uinteressant.

Du har ret. Jeg har brugt 7 indlæg på at henvise til at det du spørger
om står i det første...

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 21:32

Martin Larsen wrote:

> Du har ret. Jeg har brugt 7 indlæg på at henvise til at det du spørger
> om står i det første...

Nej, du har svaret 7 gange ud fra den overbevisning, at der stod noget
helt andet i det første svar og den oprindelige mail end der gjorde.

Martin Larsen : Historien kan ikke *bære* det du lægger i den.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-11 21:38

On 01/04/2011 09:32 PM, DADK wrote:

> Nej, du har svaret 7 gange ud fra den overbevisning, at der stod noget
> helt andet i det første svar og den oprindelige mail end der gjorde.
>
> Martin Larsen : Historien kan ikke *bære* det du lægger i den.

Jeg lægger ikke mere i historien end det der står, så du er helt galt
afmarcheret.

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 21:44

Martin Larsen wrote:

> Jeg lægger ikke mere i historien end det der står, så du er helt galt
> afmarcheret.

Du skal have det sidste ord?

Jo, du lægger helt meget mere i det end historien kan bære.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-11 21:54

On 01/04/2011 09:44 PM, DADK wrote:

> Du skal have det sidste ord?

Ikke nødvendigvis - men det føles da lidt utilfredsstillende at du
tilsyneladende intet har forstået.

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 22:09

Martin Larsen wrote:

> Ikke nødvendigvis - men det føles da lidt utilfredsstillende at du
> tilsyneladende intet har forstået.

Ja, det er mystisk hvordan aflivning af dyr kan blive et stort tema hos
dig eg "Al religiøst vanvid skal ud af slagterierne" og så til den debat
vi har haft. Det kunne være interessant at se din nidkære analyse ift
Ditte Menneskebarn eller en bog som Hærværk. Rigtigt spændende faktisk.

Nå, men har også sovet for lidt. Lægger bøf stroganoff'en på og stiller
uret.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-11 22:51

On 01/04/2011 10:09 PM, DADK wrote:

> Ja, det er mystisk hvordan aflivning af dyr kan blive et stort tema hos
> dig

Det er vanskeligt at sige noget rationelt vedr dine mystifikationer.

Nu digter du lidt - jeg skrev ganske urbant:
"Sagen er at religiøse ritualer *ikke* hører hjemme på et slagteri"

> vi har haft. Det kunne være interessant at se din nidkære analyse ift
> Ditte Menneskebarn eller en bog som Hærværk. Rigtigt spændende faktisk.

Hun er jo lige død Nexø er kommunist... og Kristensen for
gymnasiaster...

Fra : DADK

Dato : 04-01-11 23:20

Martin Larsen wrote:

> Det er vanskeligt at sige noget rationelt vedr dine mystifikationer.

Så lad dog vær'

> Nu digter du lidt - jeg skrev ganske urbant:
> "Sagen er at religiøse ritualer *ikke* hører hjemme på et slagteri"

Jeg citerede dig ordret. Ren copy paste.

> Hun er jo lige død Nexø er kommunist... og Kristensen for
> gymnasiaster...
Så at Tove Maes er død, Nexo var kommunist og Tom Kristesen en pædofil
nar, det ansporer dig slet ikke overhovedet? Nu er jeg strengt taget
ikke journalist, kan alligevel drive en blog med 4-500 unikke besøgende
om dagen, men hvis jeg fik den historie ville jeg sige "kiss me mama,
kiss me hard and kiss me good" wow du lader guldet glippe.

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-01-11 09:36

On 01/04/2011 11:19 PM, DADK wrote:

> Så lad dog vær'

Der er ingen grund til at hoppe over hvor gærdet er lavest, når man er
atlet. Og du bør lægge dine skjulte antagelser frem, så vi kan få renset
luften.

> Jeg citerede dig ordret. Ren copy paste.

Næh, det var mit svar til Bruun-fjolset, som ligger i et mere skingert
leje end sensitive DADK. - Jeg refererer her til denne sub-tråd som DADK
startede.

> [...]
> om dagen, men hvis jeg fik den historie ville jeg sige "kiss me mama,
> kiss me hard and kiss me good" wow du lader guldet glippe.

Problemet er at min pengetank er ved at sprække og det går ikke at
mønterne triller ud til Bjørnebanden.