Glistrup om lykke og om sig selv 4+6
Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-10 15:27

Glistrup om lykke og om sig selv 4+6
Vi tror denne lykke skabes i de danske biler ude i søndagsbilismen, på
publikumspladserne, hvor man kan følge fodboldkampene i Idrætsparken,
eller i KB-Hallen, eller foran TV-apparaterne. Glistrup

   Man bør ikke på Christiansborg blande sig i, hvordan folk
hygger sig. Men man bør skabe bl. a. de økonomiske forudsætninger for,
at folks hyggetilværelse bliver bedst mulig. Glistrup
   Men når folk så skal opbygge deres glæde og se Otto Leisner i
farve-TV eller køre frem og tilbage langs hovedvej 1 fra Korsør til
København hver søndag, eller hvad det nu er, der giver folk glæde,
eller gå i deres sommerhuse og plante fyrretæer, for nu at tage tre
typiske ting, der glæder den danske befolkning, så er det nødvendigt,
at der skabes de bedst mulige økonomiske rammer ved anvendelse af
færrest mulige af ugens 168 timer Glistrup

   Den fælles målsætning er jo størst mulig lykke for det størst
mulige antal. Glistrup
-----------------
   Den omstændighed, at jeg ikke betaler skat, har sikkert været
med til at gøre samfundsmæssig gavn. Der er rejst debat om
skatteproblemerne. Jeg har ikke været med til at betale 10 meter
ekstra motorvej, en ekstra etage på en eller anden ambassade eller en
ny kanon til militæret - men min manglende skattebetaling har været
med til at aktivere samfundsdiskussionen i dette land. Glistrup

Der eksisterer et eneste skel af betydning i Danmark, og det er mellem
skrivebordsarbejde og nyttigt arbejde. Der eksisterer ingen skel
mellem kapitalister og udbyttede eller mellem arbejde og
arbejdsgivere.Glistrup

   Fremskridtspartiet vil som bekendt udrydde de tre store
kræftsvulster i dansk økonomi - indkomstskatten, bureaukratiet og
lovjunglen. Kun på den måde opnås det spring fremad i
nationalproduktet, som er det eneste bæredygtige grundlag for, at
samfundets pensionister kan få det bedst muligt. Glistrup

   Ved ikke at betale skat, er jeg med til at åbne folks øjne
for, at skattesystemet er galt. Det tror jeg, gør mere samfundsmæssig
gavn end de ti meter motorvej, mit skat kunne finansiere. Desuden er
det ikke noget særkende for mig. Der er mange andre, som ikke betaler
skat. Jeg skriger bare lidt mere op om det.Glistrup

   Det er i den grad en grundholdning hos mig, at alt, hvad jeg
kan blive fri for at bestemme, vil jeg også helst overlade til andre.
Glistrup

   I et sumpklima som vort fødes der hele tiden Glistrup'er. Det
nytter ikke at hive en enkelt plante op. Det er jorden, der er
usund.Glistrup

   Mine politiske karrieredrømme er inderligt ligegyldige. Det er
Fremskridtspartiets idegrundlag, der er det afgørende. Jeg er kun en
lille koral på vejen til at opbygge koralrevet. Glistrup