Men Russiske tog kører til tiden...
Fra : Lyrik

Dato : 26-12-10 07:49

Det gør de fordi der ud for hvert skiftespor sidder en elektrisk
varmeblæser!
I Danmark/Sverige går der en mand rundt med en kost!))

Varmeblæseren er åbenbart total ubekendt i danske og svenske
ingeniørkredse?

Endvidere bruger russerne dieseldrevne tog som brager igennem alle
forhindringer og ikke berøres af de i Danmark nedrevne elledninger.

Kan døren ikke lukkes? Det russiske tog tromler videre med den første-
prioritet at folk skal frem og at folk skal på arbejde til tiden!

Det russiske tog-system giver tog til tiden.

Det danske- giver frustration til tiden!

MvH
Jens

Fra : Torsten Ringgaard

Dato : 26-12-10 16:21

Den 26-12-2010 15:48, Lyrik skrev:
> Det gør de fordi der ud for hvert skiftespor sidder en elektrisk
> varmeblæser!
> I Danmark/Sverige går der en mand rundt med en kost!))

Der er sporskiftevarme i samtlige sporskifter der er med i den daglige
drift. Det er enten i form af gasbrændere eller som elvarme.

Problemet med frosne skifter er især en høj togfrekvens. Når et tog
passerer et skifte risikerer man at der falder isklumper ned i dette og
disse klumper skal så tøes op inden man kan dreje skiftet igen. I
sådanne tilfælde kan en mand feje skiftet for isklumper og skiftet kan
drejes igen.

Venlig hilsen
Torsten

Fra : Bo Warming

Dato : 26-12-10 23:48

On Sun, 26 Dec 2010 16:21:21 +0100, Torsten Ringgaard
<torsten@fundanemtSLETTES.com> wrote:

> [...]
>disse klumper skal så tøes op inden man kan dreje skiftet igen. I
>sådanne tilfælde kan en mand feje skiftet for isklumper og skiftet kan

Elektrisk optøning ved sjældne atypiske begivenheder bruges for lidt
og kan reguleres af automatik

Hvis et sportsstadion har tag der ikke tåler en meter sne ,så kan
varmetråde aktiveres hvis tygden nærmer sig bristepunktet og
vejrmelding ikke siger "det er snart slut"

Så behøver man ikke overdimensionere så dyrt og med lette styroportage
er ulykken ved evt sammenstyrtning ikke så stor.

Istapper kan måske også tøes op automatisk, når farlig situation
nærmer sig og fotocelle eller kraftmåler siger at nu kan fald være
dødeligt for en uheldig fodgænger

Luk munden på hystader der harmes over at bylavine gir bule i deres
bil.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 26-12-10 16:23

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse
Det gør de fordi der ud for hvert skiftespor sidder en elektrisk
varmeblæser!
I Danmark/Sverige går der en mand rundt med en kost!))

Ja og det giver arbejde til mange dummen-Danen

[...]

Da jeg var i Nordkorea kørte togene på et supermoderne Elektrificeret
jernbanenet. I Danmark kører vi stadigvæk med diesel. Elektrificeringen af
det danske jernbane net er 20-30 år ude i fremtiden. Dieseltog er fortid
ikke fremtid.

Fra : /John

Dato : 26-12-10 16:34

> [...]

> og at folk skal på arbejde til tiden! Det russiske tog-system giver tog

Jaee.. så'n da:

"Flere bydele i Moskva er uden strøm, og gaderne i den russiske hovedstad er
spejlglatte efter et kraftigt uvejr med både regn og hagl, som senere blev
forvandlet til is"

"Jeg ville egentlig have ladet bilen blive hjemme og taget toget i stedet,
men de kører heller ikke, siger en mand til tv-stationen NTV"

http://www.information.dk/telegram/254738

John

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 26-12-10 16:42

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "Jeg ville egentlig have ladet bilen blive hjemme og taget toget i stedet,
> men de kører heller ikke, siger en mand til tv-stationen NTV"

Inden man begynder at sammenligne rusland og DK så sku man måske lige tage
og sammenligne temp et øjeblik.

Fra : Lyrik

Dato : 26-12-10 08:49

On 26 Dec., 16:34, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:

> [...]
>
> "Jeg ville egentlig have ladet bilen blive hjemme og taget toget i stedet,
> men de kører heller ikke, siger en mand til tv-stationen NTV"

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Strømmen er gået på grund af en haglstorm med usædvanligt vejr.
Strømforsyningen skulle være genoprettet senere i dag.
Man kan altid finde en undtagelse. Men det danske tilfælde er ingen
undtagelse. Vi kender det jo år efter år. Det mindste efterårsblad på
skinnerne og vi har en forsinkelse!

Jens

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-12-10 17:03

"Lyrik" skrev i meddelelsen

> [...]
>Man kan altid finde en undtagelse. Men det danske tilfælde er ingen
>undtagelse. Vi kender det jo år efter år. Det mindste efterårsblad på

"Det' vinter, man forventer vel lidt kulde og sne, men det' da klart at så'n
en sag må komme bag på DSB
Intet vrøvl har de forsvoret, det de HELT sikre på, men ved den første rim
på sporet, går møllen i stå"

M.C. Einar

/Kim

Fra : Mendoza

Dato : 26-12-10 17:19

"Lyrik" wrote in message

> [...]
Man kan altid finde en undtagelse. Men det danske tilfælde er ingen
undtagelse. Vi kender det jo år efter år. Det mindste efterårsblad på

Vi har nøjagtigt det samme vinterberedskab som vore nabolande, men ved visse
kuldegrader/vindstyrker er sporskiftevarmen ikke kraftig nok.
Det ved man, og det er en kalkuleret risiko. Man betaler for det beredskab,
der giver mest for pengene. Sådan er det også i vore nabolande.

Vi har fuld varme på vore skifter, og snefang monteret på særligt udsatte
steder.

Fra : Michael Weber

Dato : 26-12-10 17:28

Den 26-12-2010 15:48, Lyrik skrev:
> Det russiske tog-system giver tog til tiden.
>
> Det danske- giver frustration til tiden!

Hvor ofte kører du med tog?

Fra : Lyrik

Dato : 26-12-10 09:32

On 26 Dec., 16:21, Torsten Ringgaard <tors...@fundanemtSLETTES.com>
wrote:

> [...]
> disse klumper skal så tøes op inden man kan dreje skiftet igen. I
> sådanne tilfælde kan en mand feje skiftet for isklumper og skiftet kan
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Man kan købe skiftespor som ikke kan fryse. det har de gjort i Alaska:
http://www.alaskarails.org/ARR-snow-fighting.html#switches

MvH
Jens

Fra : Mendoza

Dato : 26-12-10 17:37

wrote:

> [...]
> disse klumper skal så tøes op inden man kan dreje skiftet igen. I
> sådanne tilfælde kan en mand feje skiftet for isklumper og skiftet kan
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Man kan købe skiftespor som ikke kan fryse. det har de gjort i Alaska:
http://www.alaskarails.org/ARR-snow-fighting.html#switches

MvH
Jens

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu er der jo stadig forskel på Alaska og Danmark, selv med den globale
opvarmning indregnet....
Du skal ikke regne med at Banedanmark får øgede bevillinger til driften
fremover... tværtimod skal der findes besparelser.

Fra : Bo Warming

Dato : 26-12-10 17:35

On Sun, 26 Dec 2010 06:48:33 -0800 (PST), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Det russiske tog-system giver tog til tiden.
>
>Det danske- giver frustration til tiden!

Der er meget bondefornuft og "den ædle vilde" ved russerne og Putin er
skarp og en fremragende statsmand

Og så er de næsten så kloge som israelere mht at tackle
muslim-oprørere

Fra : Lyrik

Dato : 26-12-10 09:44

On 26 Dec., 17:28, Michael Weber <mich...@michaelweberREMOVE.dk>
wrote:
> Den 26-12-2010 15:48, Lyrik skrev:
>   > Det russiske tog-system giver tog til tiden.

> Hvor ofte k rer du med tog?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Helst ikke! For det første fordi et lille trip bliver til en
dagsrejse. For det andet fordi det er hundedyrt og besværligt.
Perronnerne er vindomsuste Fyrtårnsklipper og for det tredie fordi jeg
kører bil. De gange jeg har taget toget har jeg måttet fortryde det.
Den kollektive trafik er et overdyrt fejlskud!
Tænk på "Bussen" en millionkroners privatlimousine med privatchauffør
der ind imellem transporterer 4 pensionister med månedskort. selve
tanken om "Bussen" er til psykiatrisk afdeling.

Lad mig fortælle dig noget. Fjern busdriften, inddrag deres dedikerede
busspor og giv dem tilbage til bilerne. Lad bilisterne tage folk op
ved de tidligere busstoppesteder og lade dem køre med når der er
plads. Find en betalingsordning på det som tilgodeser dem der tager
dem op og de der skal tages op. For eksempel fradrag i miljøafgifterne
m.m.
Der kører jo allerede biler i busruterne! Hvorfor smække store gule
gumpetunge rugbrødskasser med privatchauffør og egne busbaner ind i
billedet? det er jo som pålæg ovenpå pålæg!

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 26-12-10 10:42

On 26 Dec., 17:44, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> gumpetunge rugbrødskasser med privatchauffør og egne busbaner ind i
> billedet? det er jo som pålæg ovenpå pålæg!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Et alternativ var at overgive "buspassagererne" til taxavognmændene.
Det ville smitte af på taxakørsel iøvrigt og gøre den mere rentabel..
Billigere pris ville være en selvfølgelighed.

MvH
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-10 00:04

On Sun, 26 Dec 2010 09:41:54 -0800 (PST), Lyrik
> [...]

>Det ville smitte af på taxakørsel iøvrigt og gøre den mere rentabel.
>Billigere pris ville være en selvfølgelighed.

Afrikanske storbyer fx Lusaka og Zimbabves hovedstad (som hed
Salisbury da jeg var det) har privatisering dvs alle kan sætte
FRI-skilt i forruden så busser er der sjældent behov for - du blaffer
og blir taget op af 8sæders personbil der rummer tyve voksne og ti
høns og betaler en krone - eller du er alene og som udlænding kan du
ikke prutte prisen ned under en tiendedel af en dansk taxapris for
strækningen

Pirateriet Nytårsaften burde staten hjælpe at sætte i system pr
mobiltelefoner indtil private opper sig og går det.

Hvergang du starter din bil, taster du enten JEG ER LEDIG OG PÅ VEJ
TIL MÅL X Eller jeg gider kun samle piger op. Eller Jeg gør højst 10%
omvej. Eller jeg skal ha taxa-takst/dobbelt taxatakst for omveje der
højst må tage 30 min

Når du har brug for taxa eller bus så taster du fra mobilen MÅL X og
får straks alternative bud og privattaxaløsninger og sandsynligheder
for at der snart kommer en privat taxa

Tænk hvor dyr GPS instrukser var at udvikle. Dette er billigere

Tillad taxa at køre i busbaner og stop forkæling af offentlig trafik

Sladreskiver behøvs ikke når radiosender til GPS-satelit indføres - så
kan du få øjebliksbillede af telefonnumre på biler der kører i retning
som om de er til at snakke med om en omvej hen til din bolig og de er
nok på vej videre i retning af dit mål-X