Man har en holdning til man får en ny livr~
Fra : Patruljen

Dato : 26-12-10 04:58

Bertel Haarder har talt usandt om sin livret - ellers har
sundhedsministeren i hvert fald på kort tid skiftet godt ud i listen
over sin yndlingsspise.

Da Bertel Haarder forleden undskyldte sit raseri-anfald overfor DRs
journalist, skrev han, at han blev afbrudt under middagsmaden, der var
hans yndlingsspise risengrød. Men så sent som i februar i år fortalte
ministeren til dagbladet Informations læsere, at hans livret er noget
ganske andet:

- Det er klar suppe med boller. Efterfulgt af suppekød og is. Man
koger suppen af kød fra en gammel malkeko i fem timer og tilsætter
kød- og melboller. Bagefter kan man spise suppekøddet og slutte af med
is, siger Bertel Haarder i interviewet i Information.

Her nævner han også Sønderjysk grønlangkål som en anden livret. Men
ikke risengrøden.

Lad os slå fast: Der er næppe belæg for en tilbundsgående undersøgelse
med udlevering af opskriftsudvekslinger på ministerielt niveau. Men
sundhedsministerens skiftende livret kan ikke undskyldes med
årstidernes skiften. I interviewet i februar uddybede Bertel Haarder
nemlig også, at han sågar fik klar suppe med boller juleaften:

- Vi fik det til alle festlige begivenheder i min barndom. Også
juleaften. Da min mor et år serverede and, fordi vi havde fået lidt
bedre råd, besluttede en enig familie, at vi skulle indføre klar suppe
med boller igen, siger Haarder i Information.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1475011.ece

Fra : Mendoza

Dato : 26-12-10 15:06

"Patruljen" wrote in message

[...]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Av, det var sandelig en alvorlig afsløring!!! Så har Bertel jo misinformeret
folketinget og det offentlige Danmark!
Måske har han mere end én livret?

Fra : @

Dato : 26-12-10 15:30

On Sun, 26 Dec 2010 15:05:43 +0100, "Mendoza" <mikael@NOT1812.dk>
wrote:

>Av, det var sandelig en alvorlig afsløring!!! Så har Bertel jo misinformeret
>folketinget og det offentlige Danmark!
>Måske har han mere end én livret?

det går da slet ikke i disse sparetider -

en offnetlig "ansat" - OK så offentligt lønnet minister med indtil
flere livretter det går da slet ikke

der er folk som i visse situationer har svært ved at styre sig, og
hvad så?

jeg synes det er fint at man også får indblik i at folkevalgte og
ministre er mennesker og ikke blot papegøjer som når der er en
mikrofon i synsfeltet lirer den udenadslærte remse af

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : DADK

Dato : 28-12-10 01:20

Mendoza wrote:
> [...]
>

> Av, det var sandelig en alvorlig afsløring!!!

Ja, Berter Haarder må gå af, og jeg har læst at oppositionen kræver en
undersøgelse.

>Så har Bertel jo
> misinformeret folketinget og det offentlige Danmark!

Han har i hvert fald vildledt offentligheden. Nå nej, det var jo Ekstra
Bladet der selv fandt på historien om det med risengrød.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-12-10 05:56

On Tue, 28 Dec 2010 01:20:24 +0100, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Han har i hvert fald vildledt offentligheden. Nå nej, det var jo Ekstra
>Bladet der selv fandt på historien om det med risengrød.

Bertel sir at han sku til kirkekoncert og journalistbarnet havde
lovetr lynjob

Hvis Bertel ikke havde sagt "røvhul" men havde stu kket lussing så ku
oppositionen måske opnå noget, men al fejl er hos medierne og Bertel
vil skore vælgere på sin ærlighed og dens berettigelse

HVad ej nedbryder, gør dig stærkere - sae Nietzsche og mediebarnet bør
lære og styrkes

Fra : Vidal

Dato : 28-12-10 11:53

Den 28-12-2010 05:56, Bo Warming skrev:

> Bertel sir at han sku til kirkekoncert og journalistbarnet havde
> lovetr lynjob

Det var det måske også blevet, hvis BH havde svaret reelt
på det, der blev spurgt om.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 28-12-10 16:26

Vidal wrote:

> Det var det måske også blevet, hvis BH havde svaret reelt
> på det, der blev spurgt om.

Du mener han bare skulle tage det med et smil at han kører den halve by
igennem i snevejr for at svare på noget han sikkert selv synes er
vigtigt, og så spørger journalisten om noget helt fjerde som BH måske
slet ikke mener havde været ulejligheden værd?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-12-10 20:05

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

SNIP:

Sikke mange indlæg om Bertel drengen, kan det have noget at gøre med hans
tidligere meritter som undervisningsminister

http://avisen.dk/bertel-haarder-gaar-ind-i-holocaust-sag_74166.aspx

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Patruljen

Dato : 28-12-10 13:06

On 28 Dec., 16:26, DADK <d...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> vigtigt, og så spørger journalisten om noget helt fjerde som BH måske
> slet ikke mener havde været ulejligheden værd?

Journalisten spørger ikke til noget helt fjerde :)

Der bliver spurgt ind til emnet. Bertel kan ikke svare og han må tage
en runddans tilsat skældsord. Ovenikøbet fortæller han, at det er
journalisten skyld, at han ikke kan svare :)

Blå stue tager årets nytårs-torsk -

Fra : DADK

Dato : 29-12-10 01:38

Patruljen wrote:

> Journalisten spørger ikke til noget helt fjerde :)

Det er ikke sådan jeg har fået det forklaret. Jeg synes det er helt
rimeligt hvis Haarder har kørt byen tynd, blot for at opleve at det er
noget helt andet man spørger ham om, at han så bliver sur. Man kan så
diskutere graden af hans "surhed", og hvorfor DR valgte at bringe indslaget.

> Der bliver spurgt ind til emnet. Bertel kan ikke svare og han må tage
> en runddans tilsat skældsord. Ovenikøbet fortæller han, at det er
> journalisten skyld, at han ikke kan svare :)

For Haarder var jo forberedt på nogle helt andre spørgsmål.

> Blå stue tager årets nytårs-torsk -

Helt saikkert. Og fortjent. Der er ikke ende på de måder eller områder
diverse "blå" politikere har kvajet sig på i 2010.