Oscar Wilde satte skønhed over samvittighe~
Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-10 10:33

   Oscar Wilde satte skønhed over samvittighed

Consistency is the last refuge of the unimaginative.      Oscar
Wilde

   De, der finder smukke meninger i smukke ting, er de
kultiverede. For dem er der håb.    Oscar Wilde
   Ingen kunstner ønsker at bevise noget. Kun ting, der er sande,
kan bevises      Oscar Wilde.
   Det er kun overfladiske mennesker der ikke dømmer efter det
ydre Wilde og Nietzsche
l   Art is the most intense mode of individualism that the world
has known.      Oscar Wilde

Music is the most perfect artform. It never betrays its last secret.
Oscar Wilde
Efter at have spillet Chopin føler jeg, som om jeg har grædt over
synder, jeg aldrig har begået, og sørget over tragedier, der ikke var
mine egne.    Wilde
Musikken. Den rammer hjertet umiddelbart som det sande, almene sprog,
der forstås overalt. Nietzsche
   The devil does not stay where music is.      Martin Luther
   Uden musik ville livet være en fejltagelse. Friedrich
Nietzsche
   Efter at have spillet Chopin føler jeg, som om jeg har grædt
over synder, jeg aldrig har begået, og sørget over tragedier, der ikke
var mine egne.    Wilde
   Always forgive your enemies-nothing annoys them so much. Oscar
Wilde
Samvigtighed og fejhed er samme sag.samvittighed er varemærket. Oscar
Wilde
Intet gør en så forfængelig som at få at vide, at man er en synder.
Samvittigheden gør os alle til egoister.       Oscar Wilde
   Uden synd ingen frelse.    Russisk ordsprog
Mådehold er en skæbnesvanger sag, for intet er så succesrigt som
udskejelser. Oscar Wilde

   "Alt dybt elsker masken.
Det er kun som et æstetisk fænomen, at verden er evigt
retfærdiggjort. Nietzsche og Oscar Wilde

Art is with us in order that we might not perish through truth.
Nietzsche
Beauty will save the world.      Fyodor Dostoevsky 1821-81
   Den absurde verden har kun en berettigelse æstetisk.Camus
Der er uhyggelig kort fra æsteticisme til barbari. Thomas Mann
   If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
Voltaire