Statens budget og regnskab
Fra : Otto Jørgensen

Dato : 21-12-10 01:04

Jeg forsøger at skabe mine egne holdninger til forskellige ting, frem
for at følge hvem der lige er bedst til at formulere sig. Derfor er
jeg begyndt at lede lidt efter statens budgetter og regnskaber
(finanslov, og ikke mindst om de bliver overholdt) på nettet, så jeg
kan få et overblik over hvor mange penge vi egentlig bruger på hvad.
Det finder jeg er overraskende svært. Er der nogen der har et godt
link til et sted hvor jeg kan få et overblik over hvordan fordelingen
af indtægter og udgifter for staten i realiteten er? (i grove træk
selvfølgelig).

Mvh. Otto

Fra : Vidal

Dato : 21-12-10 09:57

Den 21-12-2010 09:04, Otto Jørgensen skrev:
> [...]
> link til et sted hvor jeg kan få et overblik over hvordan fordelingen
> af indtægter og udgifter for staten i realiteten er? (i grove træk

Dette er nok ikke lige det, du ønsker, men måske kan
du finde noget i omegnen af det:

http://www.globalisering.dk/multimedia/11_-_Faktabilag_om_den_offentlige_sektor.pdf

Fra : DADK

Dato : 21-12-10 10:20

Otto Jørgensen wrote:
> [...]
> link til et sted hvor jeg kan få et overblik over hvordan fordelingen
> af indtægter og udgifter for staten i realiteten er? (i grove træk

Jeg synes det er skåret ud i pap og neon på
http://www.ft.dk/Folketinget/Arbejde_og_opgaver/Statens_budget.aspx

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 28-12-10 17:09

> Jeg synes det er sk ret ud i pap og neon phttp://www.ft.dk/Folketinget/Arbejde_og_opgaver/Statens_budget.aspx

Jeg ved godt hvad finansloven er, det er ikke en definition jeg
ønsker, det er _tallene_. Det synes jeg ikke jeg kan finde på dét link?

Fra : DADK

Dato : 29-12-10 10:48

Otto Jørgensen wrote:

> Jeg ved godt hvad finansloven er, det er ikke en definition jeg
> ønsker, det er _tallene_. Det synes jeg ikke jeg kan finde på dét link?

Det her kan næsten ikke blive mere detaljeret

http://www.fm.dk/Publikationer/2010/~/media/Publikationer/Imported/2010/Aftaler%20om%20finansloven%20for%202011/Aftaler%20om%20finansloven%20for%202011_web.ashx

Præcise beløb og til hvad og hvorfor. De slaviske ting er udeladt, så
det er KUN det politikerne er blevet enige om.