Morten Kordk 0 IT = go skole
Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-10 21:35

      A teacher who can arouse a feeling for one single good
action, for one single good poem, accomplishes more than he who fills
our memory with rows and rows of natural objects, classified with name
and form.       Goethe
   Vil du lære dine børn at regne, så giv dem lommepenge, men
ikke lige meget til alle i søskendeflokken! . Mark Twain
   Gør du for en elev, hvad han ku ha gjort selv, stjæler du hans
vigtigste eje, hans selvtillid. Det Bedste 1973
   Hver gang du gør noget for et barn, som det selv kunne have
gjort, har du holdt det en smule tilbage i sin udvikling. Steen
Larsen, professor på Danmarks Lærerhøjskole .
   This is what is hardest: to close the open hand because one
loves.Nietzsche
   Usalige forførere har ødelagt slavens uskyldighedstilstand
gennem frugterne fra erkendelsens træ. Nietzsche

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-12-10 07:16

On 12/20/2010 09:35 PM, Bo Warming wrote:

>    Gør du for en elev, hvad han ku ha gjort selv, stjæler du hans
> vigtigste eje, hans selvtillid. Det Bedste 1973

Der er vist ikke mange lærere der gør noget for børnene i dag.

Da min mor som barn var på hospitalet fik hun besøg af skolelæreren som
kom for at finde ud af om hun huskede sine lektier.
Se det var ulønnet service, som ingen fatter idag.

Men det var også mange år før de røde superegoister havde overtaget
skolesystemet.

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 21-12-10 07:26

Martin Larsen wrote:

> [...]
> kom for at finde ud af om hun huskede sine lektier.
> Se det var ulønnet service, som ingen fatter idag.

Og lige meget hjalp det

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-12-10 07:49

On 12/21/2010 07:25 AM, DADK wrote:

> Og lige meget hjalp det

Det tror jeg da nok det gjorde, men det bliver nok svært at checke.

Fra : DADK

Dato : 21-12-10 07:59

Martin Larsen wrote:

> Det tror jeg da nok det gjorde, men det bliver nok svært at checke.

Pyt, den lå lige til højrebenet så det var svært at lade være

Fra : Bo Warming

Dato : 22-12-10 09:43

On Tue, 21 Dec 2010 07:25:59 +0100, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

>Og lige meget hjalp det

Man får hvad man betaler for

God moral er moral der er bæredygtig fordi den betaler sig for begge
parter.
Mange lærere og spejderførere har været tilsvarende ivrige med ulønnet
service og omsorg for mig - men for at fedte sig ind hos mine
forældre.

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-12-10 15:00

On 12/22/2010 09:42 AM, Bo Warming wrote:

> [...]
> Mange lærere og spejderførere har været tilsvarende ivrige med ulønnet
> service og omsorg for mig - men for at fedte sig ind hos mine

Ikke al godhed er kynisk spekulation i at være tættere på Jesus eller
socialsnobberi, DNA kan også spille ind som det ses ved altruisme hos
ubeslægtede dyr - gruppeegoisme. Sand godhed er svær at lodde, men BW's
nissehad er surt.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 22-12-10 16:44

On Wed, 22 Dec 2010 14:59:51 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>socialsnobberi, DNA kan også spille ind som det ses ved altruisme hos
>ubeslægtede dyr - gruppeegoisme. Sand godhed er svær at lodde, men BW's

Den adelige kommuinist-anarkist Kropotkin skrev bøger om dem naturlige
lyst til at hjælpe artsfæller som styrker arters overlevelse og
Brandes begejstredes over dem.

En fremragende bog på dansk om kinship-relaionship korpsånden der får
dyr til at holde sammen er

"The Selfish Gene" They are in you and in me; they created us, body
and mind ; and their preservation is the ultimate rationale for our
existence … they go by the name of genes, and we are their survival
machines. Richard Dawkins 1941-

At hanbjørne adopterer moderløse bjørneunger og er perfekte mødre vedr
alt andet end amning, er et eksempel
Men tilsvarende adoption i det fri sker ofte tværs over
artsgrænserne, så DNA er ikke så vigtig som instinkt

Når jeg har været socialfar for børn til kærester har min kærlighed
ikke afhængig af DNA

Og havde barnet en fantasivej a la en nisse, ville jeg snakke om noget
andet og være neutral - intet nisse had her

Menjeg er glad for at mine egne børn aldrig er hoppet på moderens
religiøse julemandsævl og overtro

Ring kort 35861000og lad os aftale hvilken del af emnet vi vil
debatere TILBUNDS på ng

Fra : Bo Warming

Dato : 23-12-10 13:46

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>socialsnobberi, DNA kan også spille ind som det ses ved altruisme hos
>ubeslægtede dyr - gruppeegoisme. Sand godhed er svær at lodde, men BW's

Min svigermors kærlighed var uovertruffen men iblandet at min søn sku
tro på julemandsgudens kærlighed
At han er blevet god naturvidenskabsmand er måske fordi jeg lavmælt
distancerede mig fra nisseovertroen

At det er svært at lodde kan ikke undskylde fiskere-for-frihed
hærværket

At præsten er så overroisk som de nissefile fiskere er heller ikke en
undskyldning for at udskifte den hængte nisse

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-12-10 16:26

On 12/23/2010 01:45 PM, Bo Warming wrote:

> Min svigermors kærlighed var uovertruffen men iblandet at min søn sku
> tro på julemandsgudens kærlighed
> At han er blevet god naturvidenskabsmand er måske fordi jeg lavmælt
> distancerede mig fra nisseovertroen

Er etno-botanik ikke noget af det mest unyttige der findes?

Fra : Bo Warming

Dato : 23-12-10 22:44

On Thu, 23 Dec 2010 16:25:41 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Er etno-botanik ikke noget af det mest unyttige der findes?

Efter min mening, ja - ikke efter dronningens, hendes rådgiveres og
min søns.

Assyrisk sprog er værre og gives flere skattemidler til.

Min søn er lidt ambasadør for DK i øde område hvor konsulatet ikke
ønsker at vor krigsindsats skal dominere

Nisse-debat er mere latterlig og især dine heltes, Fiskere for
Friheds.

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-12-10 08:31

On 12/23/2010 10:44 PM, Bo Warming wrote:

> [...]
>
> Min søn er lidt ambasadør for DK i øde område hvor konsulatet ikke
> ønsker at vor krigsindsats skal dominere

Ja, jeg kender ingen der kunne beordre helikoptertransport, hvis de var
strandet i et fjernt land. Kommunisterne i dag opfører sig med en
extravagant kådhed, der får forne tiders overklasse til at ligne
propletariat.

> Nisse-debat er mere latterlig

Nissedebat er vist ikke BW's force.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-10 10:58

> [...]
>strandet i et fjernt land. Kommunisterne i dag opfører sig med en
>extravagant kådhed, der får forne tiders overklasse til at ligne

Jeg kender ikke et universiet der udsender forskere uden
sundhedsforsikring og jeg kender intet land hvor ødsle USA ikke har
helilkoptere parat så forsikringsselskabet hænger på sådan
ambulancetjeneste

>Nissedebat er vist ikke BW's force.

Da nisser ikke eksisterer ved jeg ikke hvem der måtte have en force i
at debattere dem

Den nordjyske frikirkepræst har mere force end mit plankeværk mht at
opnå mediedækning, så ham er jeg misundelig på

Hvad er din force? Einstein? Tourette?
Jeg glæder mig til år 2011 uden mudder men tyvstart gerne helt som
jeg.

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-12-10 11:45

On 12/24/2010 10:57 AM, Bo Warming wrote:

> [...]
> ambulancetjeneste

> Da nisser ikke eksisterer ved jeg ikke hvem der måtte have en force i

Nissernes eksistens er vist bedre fastlået med pålidelige vidnesbyrd end
ærkeenglen Gabriels

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-10 12:54

On Fri, 24 Dec 2010 11:44:42 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Nissernes eksistens er vist bedre fastlået med pålidelige vidnesbyrd end
>ærkeenglen Gabriels

Hvis Muhamed havde brug for et højere loft over antal tilladte koner i
et profet-harem, gik han ud til Gabriel og fik den ønskede åbenbaring,
så kom med noget bedre om nisse-fabeldyrene

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-12-10 13:31

On 12/24/2010 12:54 PM, Bo Warming wrote:

> Hvis Muhamed havde brug for et højere loft over antal tilladte koner i
> et profet-harem, gik han ud til Gabriel og fik den ønskede åbenbaring,
> så kom med noget bedre om nisse-fabeldyrene

Nissen/gårdboen har været et vigtigt væsen for alle med en gård og heste
og kvæg siden hedenold. Den beskytter huset og dyrene, hvis den
behandles godt og man husker smørklat i julegrøden.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-12-10 11:17

On Fri, 24 Dec 2010 13:30:52 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Nissen/gårdboen har været et vigtigt væsen for alle med en gård og heste
>og kvæg siden hedenold. Den beskytter huset og dyrene, hvis den
>behandles godt og man husker smørklat i julegrøden.

En lækker overtro for velmeneren der selv snupper fællesskabets grød
eller smørklat

Skal stormagasiner gøre børn religiøse mht overnatur der belønner
artige børn

Vor private gudstro befriede sig under Luther og Grundtvig fra den
aflads-gerningsretfærdighed som bærer Islam

Selvfølgelig skal julemændenes arbejdsgivere have ytringsfrihed - og
det skal den mildt kritiserende ikkevoldelige præst også og fiskertyve
skal straffes

Fra : Bo Warming

Dato : 23-12-10 13:12

On Tue, 21 Dec 2010 07:16:16 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>kom for at finde ud af om hun huskede sine lektier.
>Se det var ulønnet service, som ingen fatter idag.

Der er stadig mange lærere med sådan PLIGT-ETIK

Jeg havde en, men var lektiebesøg blevet tilbudt da jeg brokopereredes
på Frederiksberg Hospital havde min Far tilbudt at klare det

Jeg sir ikke at din lærere fedtede - men godhed er det ikke at stille
sig i relief som opofrende

Problematisk er når julegodhed knyttes til julemandsgud af de
nissefil-overtroiske

"Der eksisterer ingen kærlighed uden nogen overtro". Anatole France