Egoisme er det bedste i verden
Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-10 16:48

Egoisme er det bedste i verden
Det er ikke på grund af slagterens, ølbryggerens eller bagerens
godgørenhed, at vi forventer at få mad på bordet, men fordi dette er i
deres egen interesse. Vi henvender os ikke til deres
menneskekærlighed, men til deres selviskhed, og taler aldrig til dem
om vores egne behov, men om deres egen vinding. Adam Smith

Tænk på hvor vigtigt det er at butikker fungerer.
Ærlig egoisme er det vi lever på og som skaber samarbejde. At nogle få
psykopater er hensynsløse er en bagatel og undgås ikke pr præk
"På et frit marked fører egoisme til dygtig kapitalisme , der skaber
job for andre og varer til endnu flere, så godhed skabes af en
guddommelig "usynlig hånd". Adam Smith
"   There are no institutions, which a man should prize more than
his own soul. Nietzsche "
Til den ædle sjæls træk hører egoisme. Nietzsche

"Gud hjælper den der hjælper sig selv. Gammelt dansk mundheld
"   Hjælp dig selv, så er der nok nogen, der vil hjælpe dig
Næstekærlighedens Princip.Nietzsche
"   Når næsten bliver tilværensens mål, har ingen noget at leve
for. Nietzsche
"Hvem skulle have haft tålmodighed med mig, hvis jeg ikke havde haft
det selv?       Goethe

"Hvad man end siger, så er der dog en slags kærlighed, som står sig
ved en prøve. Den er trofast, den er altid lige stærk, og den varer
ved hele livet. Det er egenkærlighed. Jean-Paul Sartre

Fra : @

Dato : 20-12-10 16:55

On Mon, 20 Dec 2010 16:47:48 +0100, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

>Egoisme er det bedste i verden

netop

hvis alle tænker på og tager vare på sig selv er der jo ikke nogen
glemt

--
Si vis pacem - para bellum