HansiHinterseer=MarkTwain
Fra : Bo Warming

Dato : 18-12-10 00:05

HansiHinterseer=MarkTwain
Der findes melodier der er så geniale at har du hørt dem en gang,
kommer du til at nynne dem igenigen.
Min far hørte meget klassisk musik og of fløjtede glimrende og vågnede
hver morgen op med en ny sang på læben og fløjtede den og vi børn nød
det - selvom han hadede vor jazz , dog ikke mere end at han fløjtede
FatsWallers Aint Misbehavin når han ikke vidste at han var kommet til
at samle noget negermusik op. Det er den geniale sang der bruges i
LykketoftElleman-reklamen på TV2
Hansi Hinterseer var barnestjerne - Østrig har fra Mozarts tid en
tradition for det.
Hans impresario begejstredes , da han med en banal kærlighedstekst
sang Schuberts Ave Maria og det gav lidt indkomst, som gav
copyrightstraf.
1400-tals komponister byggede messer over tidens schlagere og patent
og ophavsret var ikke opfundet.
Hinterseer sku har sagt samme vits som Mark Twain "der er én eneste
ting her i verden som Gud ikke evner, og det er at forstå
copyright-lovene"
Glistrup og Poulsgaard har arbejdet for nedtrapning af dem, så ikke du
straffes når du uforvarende laver konfirmationssang på en beskyttet
melodi - men det sker aldrig, for velmenerne ejer indflydelsesrige
popkunstnere, der lever af copydan, og sådanne halvguder respekterer
domstolene.

Fra : Vidal

Dato : 18-12-10 12:41

Den 18-12-2010 00:04, Bo Warming skrev:

> Hansi Hinterseer var barnestjerne - Østrig har fra Mozarts tid en
> tradition for det.

På ski?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 18-12-10 15:05

On Sat, 18 Dec 2010 12:41:00 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>På ski?

Mozart kørte diligence og der lærte han sine børn bandeord, som ML
mener man arver via ganglie-nerver men ingen forskere bakker ML op

Den gravalvorlige far Leopold lærte Amadeus musik pr social arv,

Hvis Hansi står på ski, gavner han nok sit lands turisme endnu mer end
vort kongehus

Fra : Vidal

Dato : 19-12-10 08:48

http://da.wikipedia.org/wiki/Hansi_Hinterseer