Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Cannon PowerShot A20 er det i stykker ??
Fra : Claus Nielsen

Dato : 08-08-01 19:55

Hej.

Jeg har lige købt et Canon PowerShot A20 og er som sådan ret godt
tilfreds med det.

Men jeg synes at der er lidt stor forskel på kvaliteten af de billeder
jeg tager.

Prøvede at tage nogle billeder af min sofa

Jeg stillede kameraet på et bord, tog 10 billeder uder at flytte
kameraet. Og jeg brugte Auto indstilling til ALT.

De 10 billeder er utrolig forskellige. Nogle er meget lyse, andre er
meget mørke. Og farverne på foto'ene er meget forskellig. Skarpheden
på dem er også forskellig.

Er det mon noget galt med kameraet, eller er det den kvalitet jeg skal
forvente med dette kamera ????

Claus

Fra : Karsten Olesen

Dato : 08-08-01 20:09

"Claus Nielsen" <batboy@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på dem er også forskellig.
>
> Er det mon noget galt med kameraet, eller er det den kvalitet jeg skal

***********************

Det er vidst normalt, idet lysmåleren
arbejder for hvert skud.
Den mindste ændring i lyset
udenfor, en sky, kan gøre billederne
forskellige, selvom du måske ikke oplever
den store lysforskel, men cameraet gør.

Apparatet må vurderes som OK..men
autofocus burde være ligeglad med lysnuancen
i rummet...prøv at gøre det samme udendørs...

(Mit Olympus kan gøre det samme...)

MVH

Fra : Claus Nielsen

Dato : 09-08-01 01:41

>Det er vidst normalt, idet lysmåleren arbejder for hvert skud.
>Den mindste ændring i lyset udenfor, en sky, kan gøre billederne
>forskellige,

Billederne er taget midt om natten men nedrullede gardiner.

Derfor synes jeg at det er mærkeligt med den forskel på billederne.

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 09-08-01 08:04

> Billederne er taget midt om natten men nedrullede gardiner.
>
> Derfor synes jeg at det er mærkeligt med den forskel på billederne.

Prøv evt. at spørge i Canon-forum'et på dpreview.com

Mvh Stig