Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et bladbillede
Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 08-08-01 19:27

Tog et billede af et blad i modlys her i aftes. Tag et kig på

http://boca.dk/galleri/blad.jpg

Teknik: Olympus C-990 Zoom Digitalkamera, ca. 105mm, makrofunktion slået
til.

Mvh. Jacob W. Jensen
http://boca.dk/galleri/

Fra : Karsten Olesen

Dato : 08-08-01 20:07

"Jacob W. Jensen" <jensen@SLETjacobwaage.dk> skrev i en meddelelse
> Tog et billede af et blad i modlys her i aftes. Tag et kig på
>
> http://boca.dk/galleri/blad.jpg

********************

Det er et billede jeg ikke forstår.
Det ku', med al ære og respekt i behold,
blot være et blad, som er lagt i en scanner ????

Modlys...jeg mener at modlys er når man tar
et billede mod solen, og man så er nødt til
at bløde op med en blitz....?

MVH

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 08-08-01 21:00

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> "Jacob W. Jensen" <jensen@SLETjacobwaage.dk> skrev i en meddelelse

> ********************
>
> Det er et billede jeg ikke forstår.

Der er vel ikke så meget at forstå i det billede. Det er bare et blad.

> Modlys...jeg mener at modlys er når man tar
> et billede mod solen, og man så er nødt til
> at bløde op med en blitz....?

Det er skam taget i modlys. Lyset er bare så kraftigt (og bladet er
tyndt) at de muligvis ser ud som om lyset kommer forfra.

Efter min mening er sollysets leg med årene (eller hvad det hedder)
i bladet, det der giver billedet et eller andet.

Mvh. Jacob W. Jensen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 08-08-01 21:10

> [...]
>
> Efter min mening er sollysets leg med årene (eller hvad det hedder)
> i bladet, det der giver billedet et eller andet.

*****************************

Ok da.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-08-01 20:16

"Jacob W. Jensen" <jensen@SLETjacobwaage.dk> wrote in message
> Tog et billede af et blad i modlys her i aftes. Tag et kig på
>
> http://boca.dk/galleri/blad.jpg

Flot flot,,,,

Men modlys? Der er lys på bladets side mod kameraet?

Jeg har også et billede, med blade taget i modlys

taget med Eos 30, tamron 24-135

http://bjarkehansen.dk/Billeder%20indscannede/blade_negativscan_small.jpg

Fra : Pia

Dato : 08-08-01 20:24

mon ikke bladet er gennemsigtigt? jeg synes ikke det er så ringe endda!

:Pia

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-08-01 20:20

"Pia" <cantering@yahoo.com> wrote in message
> mon ikke bladet er gennemsigtigt? jeg synes ikke det er så ringe endda!

Mit, eller Karsten´s?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-08-01 20:21

> Mit, eller Karsten´s?

Hov, ups,, Jacob selvfølgelig...

Fra : Karsten Olesen

Dato : 08-08-01 20:37

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Hov, ups,, Jacob selvfølgelig...
*****************

ho ho..jeg sagsøger dig gør jeg !
...jeg er jo mest til harleyfordæk.

MVH

Fra : Pia

Dato : 09-08-01 06:23

dit er såmænd også ganske kønt, det skal bare beskæres :)

:Pia

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-08-01 20:20

> http://bjarkehansen.dk/Billeder%20indscannede/blade_negativscan_small.jpg

Fuld opløsning, hvis nogen interreseret

http://bjarkehansen.dk/Billeder%20indscannede/blade_negativscan.jpg

Dog jpg,, eller 250 megs Tiff

Fra : Karsten Olesen

Dato : 08-08-01 20:36

> [...]
>

> Flot flot,,,,
>
> Men modlys? Der er lys på bladets side mod kameraet?
>
> Jeg har også et billede, med blade taget i modlys

******************************

Det er mere modlys i min bog...men jeg hader
det grønne "klæde" bagved ??

MVH

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-08-01 20:45

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> Det er mere modlys i min bog...men jeg hader
> det grønne "klæde" bagved ??

Modlys i din bog, ikke forstået..

Det grønne klæde,, vores nabo´s hus desværre.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 08-08-01 20:53

> "Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> Modlys i din bog, ikke forstået..
>
> Det grønne klæde,, vores nabo´s hus desværre.
****************

Ha..næsvis pga. kritik..det kører
sku' i gruppen som ofte er fuld
af nærtagende "ekvilibrister"....men herligt...meget danskt.

Og igen..i min bog er det ikke god
latin, at ha' sådan en grøn baggrund til et grønt hovedmotiv..

Men vi er forskellige..heldigvis.

MVH

Fra : Jan Boegh

Dato : 08-08-01 21:50

"Jacob W. Jensen" <jensen@SLETjacobwaage.dk> wrote in message
> Tog et billede af et blad i modlys her i aftes. Tag et kig på
>
> http://boca.dk/galleri/blad.jpg

Jeg synes at det er et smukt billede - meget dekorativt.
På en eller anden måde virker det på mig lidt eksklusivt - omslaget
på en B&o-brochure eller noget i den retning. Blot synes jeg at det
er vigtigt at et billede af den slags er gennemarbejdet - og i dette
tilfælde generer det meget hvide næsten oppe i venstre hjørne.
Jeg tror at jeg ville have givet det en omgang i et billedbehandlings-
program, så jeg havde fået det gjort så mørkt at man ikke bemærker
det.

mvh
Jan

Fra : Karsten Olesen

Dato : 08-08-01 22:08

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg tror at jeg ville have givet det en omgang i et billedbehandlings-
> program, så jeg havde fået det gjort så mørkt at man ikke bemærker
********************

Det B&O brochure du omtaler går vel 10 år tilbage.
Idag er omslaget mere som bilen på regnvejrsdagen..
men det er jo en anden snak.

MVH

Fra : Jan Boegh

Dato : 09-08-01 16:55

> Det B&O brochure du omtaler går vel 10 år tilbage.
> Idag er omslaget mere som bilen på regnvejrsdagen..
> men det er jo en anden snak.

Hvad mener du - er omslaget vådt eller har det problemer med vejgrebet?

Min stakkels hjerne har en gang i mellem svært ved at dekode alt for
kryptiske bemærkninger.

mvh
Jan

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-08-01 19:16

> [...]
>
> Hvad mener du - er omslaget vådt eller har det problemer med vejgrebet?
>
> Min stakkels hjerne har en gang i mellem svært ved at dekode alt for

**********************************

Det var såmænd en ganske simpel tilføjelse jeg kom med dên dag.
Men jeg har jo også B&O brochurene fra "det rødorange" fra 1977,
og bladet mindede mig om en side i et brochure (i hvid) fra 1983....

Og så kommer det, det bruntonede gadebillede i regnvejr,
som har været oppe og vende, minder mig nu om
en B&O brochure fra nutiden...mere er der ikke i det,
og det kan din kryptiske hjerne sagtens kapere at tolke...

MVH

Fra : Jan Boegh

Dato : 11-08-01 13:30

> Det var såmænd en ganske simpel tilføjelse jeg kom med dên dag.
> Men jeg har jo også B&O brochurene fra "det rødorange" fra 1977,
> og bladet mindede mig om en side i et brochure (i hvid) fra 1983....

Skægt nok tror jeg faktisk jeg kan huske omtalte årgang '83

Tak for tilliden )

vh
Jan

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 09-08-01 23:27

Skønt billede Jacob, måtte gerne hænge på min væg....

Mvh Jan