vist meget helsigt
Fra : @

Dato : 12-12-10 13:29

Hvis Holberg havde været levende stod han da til alvorlig spanking hos
alle denne verdens "velmenere" og muhamedanere

<<<<<<<
Ludvig Holberg:
Muhammed levned var en kiede af Laster og Udyder... Mohameds
Hoved-Passioner vare Ærgierighed og Løsagtighed, og fast den hele
Alcoran er grundet der paa; thi det meeste er skrevet ved Leilighed,
for at sette Farve paa en og anden ond Gierning, som flyder af samme
tvende Lyder. Heraf kommer det, at Alcoranen siger sig saa ofte selv
imod, og at den hele Muhamedanske Lærdom er en Kiede af
Contradictioner.
<<<<<

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-12-10 00:27

On 12/12/2010 01:28 PM, @ wrote:
> [...]
> tvende Lyder. Heraf kommer det, at Alcoranen siger sig saa ofte selv
> imod, og at den hele Muhamedanske Lærdom er en Kiede af

Den raciiist skal da fjernes fra alle biblioteker...

Mvh
Rød-tutten

Fra : Patruljen

Dato : 12-12-10 17:46

On 13 Dec., 00:26, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> Den raciiist skal da fjernes fra alle biblioteker...
>
> Mvh
> R d-tutten

Hvis I vil deskutere religion, så dut dog over i dk.livssyn eller
dk.livssyn.kristendom eller noget i den stil -

Fra : Bo Warming

Dato : 13-12-10 03:48

On Sun, 12 Dec 2010 16:46:21 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Hvis I vil deskutere religion, så dut dog over i dk.livssyn eller
>dk.livssyn.kristendom eller noget i den stil -

Hvornår er muhamedanismen blevet en religion?

Det er en politisk isme om erobring

Koranen har fine steder, men "er du i tvivl, gælder SVÆRDETS VERS og
ikke:

Glæden ved at tilgive er sødere end glæden ved hævn.Koranen
"Det sletteste menneske er den, der ikke tager imod en undskyldning,
ikke slår en streg over en synd og ikke tilgiver en fejl.Koranen
"Den, der ikke respekterer sig selv, kan ikke have respekt for
andre.Koranen
"Gør det gode, og kast det i havet. Koranen
"Hvis du hører, at et bjerg har flyttet sig, tro det. Hvis du hører,
at en man har skiftet karakter, tro det ikke.Koranen

Så Holbergs skarpe øje for selvmodsigelser var altså som en jurist der
ikke forstår regelkrydsninger.

Fra : Martin Larsen

Dato : 13-12-10 04:11

On 12/13/2010 03:47 AM, Bo Warming wrote:

> Hvornår er muhamedanismen blevet en religion?
>
> Det er en politisk isme om erobring

Antisemitten Patruljen vil vist helst skjule dette.

> [...]
> "Hvis du hører, at et bjerg har flyttet sig, tro det. Hvis du hører,
> at en man har skiftet karakter, tro det ikke.Koranen

Det ville være rart med sura, ayat og ruku (kap, vers etc),
så velmenerne kan slå efter om det nu er sandt at der også er
ikke-morderiske passager til at berolige sig med.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 13-12-10 09:39

On Mon, 13 Dec 2010 04:10:58 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>så velmenerne kan slå efter om det nu er sandt at der også er
>ikke-morderiske passager til at berolige sig med.

Mine kilder er Oxford-quotation-encyklopedia - en poppet
penquinudgave, der ikke gider medtage sura og vers, og som ødelagdes
sidste år ved autonom-angreb på mit hjem - forsikringsselskabet gav
mig 10900 kr men politiet sagde "chikane ikke hærværk så vi skriver
ikke rapport og anmeldelseskvittering.

Velmenerne vil gerne tro på citaterne - de kan jo ikke se forskel på
bibel og koran

Fra : @

Dato : 13-12-10 08:34

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Hvis I vil deskutere religion, så dut dog over i dk.livssyn eller
>dk.livssyn.kristendom eller noget i den stil -

muhamedanisme har ikke mere med religion at gøre end stalinisme og
maoisme

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 13-12-10 05:59

On 13 Dec., 03:47, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> Hvorn r er muhamedanismen blevet en religion?

Islam, en af verdens store religioner.
http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Religion_og_mystik/Islam/islam?highlight=islam

> Det er en politisk isme om erobring

Der er rod i begrebsapparatet -

> [...]
> ikke:
>
> Gl den ved at tilgive er s dere end gl den ved h vn.Koranen
> "Det sletteste menneske er den, der ikke tager imod en undskyldning,
> ikke sl r en streg over en synd og ikke tilgiver en fejl.Koranen
> "Den, der ikke respekterer sig selv, kan ikke have respekt for
> andre.Koranen
> "G r det gode, og kast det i havet. Koranen
> "Hvis du h rer, at et bjerg har flyttet sig, tro det.  Hvis du h rer,
> at en man har skiftet karakter, tro det ikke.Koranen
>
> S Holbergs skarpe je for selvmodsigelser var alts som en jurist der

Der er også selvmodsigelser i biblen. Det vil være mere korrekt at
diskutere dette evt. verdens-religion eksempelvis i www.dk.videnskab.religion
-

Fut - til det korrekte forum

Fra : @

Dato : 13-12-10 14:45

On Mon, 13 Dec 2010 04:59:06 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Islam, en af verdens store religioner.
>http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Religion_og_mystik/Islam/islam?highlight=islam

>Der er rod i begrebsapparatet -

næ, ikke det fjeneste

ser ud som fisk

svømmer som fisk

har gæller og finner

lugter som fisk

og alligevel mener patruljen ikke der er tale om fisk

>Der er også selvmodsigelser i biblen.

indholdet i biblen kan ikke være afgørende for om muhamedanisme er
ideologi eller ikke

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Bo Warming

Dato : 14-12-10 03:20

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Der er rod i begrebsapparatet -

>Der er også selvmodsigelser i biblen. Det vil være mere korrekt at

Der er IKKE selvmodsigelser i den volds-ideologi som Islam er, for det
skrives klart at hvis sådant opleves, så gælder SVÆRDETS BOG, altså
den del af koranen der er om erobring og torturering af vantro

Som REDSKAB til erobring krydres ismen med strejf af privat gudstro,
så man kan da godt undskylde wikipediafejltagelsen - typisk jødisk
muslimapologi - - om at tale om verdensreligion vedr denne politiske
bevægelse
De lovreligiøse aspekter ved Islam kendes også fra jødedom, så det du
naivt kalder TRO er TROJANSK HEST for jødedom og da USA provokerede
Japan til Pearl Harbour-angrebet var det fordi jøder hader
konfuzianismen langt mere end Islam og USA styres af jøder
Muslimerne lærer ikke at tænke selvstændigt - kun Patruljen kan se
intelligens i fedterøvsgymnasiepigers årskarakter succes.
1727 fik Osmannerriget omsider trykkeri og efter 20 år og 15
juridisk-politiske udgivelser holdt det op, for man læser )og
udenadslærer) kun koranen.
De er dikteret at være uden fornyelse og akademisk kreativitet og er
derfor også ingeniørmæssigt analfabetiske

Fra : Ivannof

Dato : 15-12-10 12:09

"Patruljen" skrev i meddelelsen

> [...]

Der er også selvmodsigelser i biblen. Det vil være mere korrekt at
diskutere dette evt. verdens-religion eksempelvis i

Islam er så meget mere politik end religion at det ikke ville være relevant
at diskutere andre steder end her. Fut-fut selv!

Hilsen Ivan

Fra : Patruljen

Dato : 13-12-10 06:02

On 13 Dec., 04:10, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> Antisemitten Patruljen vil vist helst skjule dette.

Det er dig, som er racist - lille ven. Ikke mig. Og jeg er
fuldstændigt uinteresseret i dine fobiske plagsomme tilstande -

> Det ville v re rart med sura, ayat og ruku (kap, vers etc),
> s velmenerne kan sl efter om det nu er sandt at der ogs er
> ikke-morderiske passager til at berolige sig med.

Endelig en anelse selverkendelse. Du kan evt.få beroligende midler ved
at tale med din læge og få udskrevet en recept der.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-12-10 04:01

On Mon, 13 Dec 2010 05:01:40 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Endelig en anelse selverkendelse. Du kan evt.få beroligende midler ved
>at tale med din læge og få udskrevet en recept der.

Intet menneske har gavn af beroligende medicin og psykose har næppe
nogen på dk.politik

Forklar hvor selverkendelse ses?

At Patruljen er kollega til Ritalin-narkopushere er en værre fejl end
nogen psykose

Men han er ikke så angst for debat som Martin - han har turde tale i
telefon med og møde mig!

Jens Bruun har jeg mødt - før han viklede sig så meget ind i
selvmodsigelser at han ikke turde mere.

Ring 35861000 - ikke at juleensomhed er problem, men at have hørt
stemme gir skriftlig debat en ekstra dimension

Fra : Patruljen

Dato : 13-12-10 06:05

On 13 Dec., 08:33, "@" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> muhamedanisme har ikke mere med religion at g re end stalinisme og
> maoisme

Forskellen er at stalinisme henholdsvis maoisme er politiske
ideologier, mens Islam beskæftiger sig med en Gud.

Endnu engang brillierer du ved at benægte fakta eksempelvis som
formuleret på:
( http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Religion_og_mystik/Islam/islam?highlight=islam
)

Fra : @

Dato : 13-12-10 14:47

On Mon, 13 Dec 2010 05:05:00 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Forskellen er at stalinisme henholdsvis maoisme er politiske
>ideologier, mens Islam beskæftiger sig med en Gud.

din uvidenhed angående muhamedanismen må siges at være temmelig
komplet

eller du mener måske at økonomi er et religiøst emne,

eller folks frihed til at vælge sekuelt tilhørsforhold

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Ivannof

Dato : 15-12-10 12:05

> [...]

Forskellen er at stalinisme henholdsvis maoisme er politiske
ideologier, mens Islam beskæftiger sig med en Gud.

Og våben.

Jeg synes det er sigende at Hisbollah i Libanon har så mange våben at de i
praksis ER Libanons hær. Det officielle libanesiske forsvar retter sig efter
Hibollah for ikke at blive jævnet med jorden.

Og det er jo så politik.

Så jo islam beskæftiger sig med politik. Måske også en gud, men i hvert fald
politik!

Hilsen Ivan

Fra : Patruljen

Dato : 13-12-10 08:46

On 13 Dec., 14:44, "@" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> n , ikke det fjeneste
>
> ser ud som fisk
>
> sv mmer som fisk
>
> har g ller og finner
>
> lugter som fisk
>
> og alligevel mener patruljen ikke der er tale om fisk

Nope. Jeg skriver ikke om hverken fisk eller fugl her. Jeg mener, som
konsensus, at Islam er en religion.
Måske kan du gøre rede for, hvordan det kan være, at eksempelvis
www.denstoredanske.dk beretter, at Islam er en religion, når du er
overbevist om, at Islam er en politisk ideologi?

> indholdet i biblen kan ikke v re afg rende for om muhamedanisme er
> ideologi eller ikke

Islam er en ideologi - det har du fuldstændigt ret i. Men der er tale
om en religiøs ideologi og ikke en politisk.
Du skulle tænke over dit/jeres behov for at omdefinere begreber, som
har en fastslået betydning iforvejen. Det er en af de ting, som den
gode Kemplerer kan gøre dig lidt klogere på:

http://groups.google.com/group/dk.videnskab.historie/browse_frm/thread/c46f89a8a184c3f5?hl=da#

Fra : @

Dato : 13-12-10 22:29

On Mon, 13 Dec 2010 07:46:21 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Nope. Jeg skriver ikke om hverken fisk eller fugl her. Jeg mener, som
>konsensus, at Islam er en religion.

OG????

dem der bliver ramt er vist temmelig ligeglade med om sværdet førers
af en stalinist eller en muhamedaner - resultatet er det samme

og for stalinister og muhamedanere er det også lige meget hvad deres
modstandere kalder dem, stalinister og muhamedanere ønsker nøjagtig
det samme, det er deres virkemidler også

så du skal se - når noget lugter af fisk så er det fordi det ER fisk

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Bo Warming

Dato : 14-12-10 04:36

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Islam er en ideologi - det har du fuldstændigt ret i. Men der er tale
>om en religiøs ideologi og ikke en politisk.

Isman er BÅDE politisk og religiøs

>Du skulle tænke over dit/jeres behov for at omdefinere begreber, som
>har en fastslået betydning iforvejen. Det er en af de ting, som den
>gode Kemplerer kan gøre dig lidt klogere på:
Extraher gerne godbidder af denne ret kloge vejlederes godkøbssnak
Han er ikke så kendt at han beviser noget og er argument for noget

Copypast - forvent ikke at nogen gider læse langt link hvor du ikke
har gidet præcisere den evt relevante smådel
Måske Kemplerer er GUD for nogle af dine behandlerkolleger, men få har
hørt om ham , derudover.

Fra : Patruljen

Dato : 13-12-10 09:09

On 13 Dec., 14:46, "@" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> din uvidenhed ang ende muhamedanismen m siges at v re temmelig
> komplet
>
> eller du mener m ske at konomi er et religi st emne,

Som i: Giv kejseren hvad kejserens er?

> eller folks frihed til at v lge sekuelt tilh rsforhold

How about:
3 Mosebog 18,22 Du må ikke have samleje med en mand, som man har
samleje med en kvinde. Det er en vederstyggelighed.

3 Mosebog 18,29 For enhver, som gør nogen af disse
vederstyggeligheder, det menneske skal udryddes fra sit folk.

3 Mosebog 20,13 Hvis en mand har samleje med en mand, som man har
samleje med en kvinde, har de begge to begået en vederstyggelighed. De
skal lide døden. De har selv skylden for deres død.

5 Mosebog 23,17 There shall be no whore of the daughters of Israel,
nor a sodomite of the sons of Israel.
(King James Bible, 1611)

http://www.youtube.com/watch?v=xCsIrYNp1gg&feature=related

Fra : @

Dato : 13-12-10 22:32

On Mon, 13 Dec 2010 08:08:42 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Som i: Giv kejseren hvad kejserens er?

netop,

kristne kan sagtens finde ud af at leve i samfund styret af verdslige
love, selv i lande med meget stor kristen majoritet

>How about:
>3 Mosebog 18,22 Du må ikke have samleje med en mand, som man har
>samleje med en kvinde. Det er en vederstyggelighed.

ja hvad med det?

mener du det er kristne i Iran som dræber homoseksuelle på grund af
deres seksualaitet?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Patruljen

Dato : 15-12-10 06:35

On 15 Dec., 12:04, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Og det er jo så politik.
>
> Så jo islam beskæftiger sig med politik. Måske også en gud, men i hvert fald

Og det danske forsvar anvender feltpræster - så derfor er
kristendommen nu også mere politik end Gud?

Fra : Ivannof

Dato : 15-12-10 17:01

> [...]
> politik!

Og det danske forsvar anvender feltpræster - så derfor er
kristendommen nu også mere politik end Gud?

Hvis din sammenligning skulle holde her, så skulle de danske feltpræster
råde over flere våben end den danske hær! Gør de det da?

Hilsen Ivan

Fra : Patruljen

Dato : 15-12-10 10:28

On 15 Dec., 17:01, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Og det danske forsvar anvender feltpr ster - s derfor er
> kristendommen nu ogs mere politik end Gud?

> Hvis din sammenligning skulle holde her, s skulle de danske feltpr ster
> r de over flere v ben end den danske h r! G r de det da?

Nå, nå. Så du mener, at den ene skulle have flere våben end den anden?
De kristne præster er en del af en hær -

:)

Jeg sammenligner ikke. Jeg forsøger at forklare dig, at dine
sammenligninger er absurde.

Der stod også: "Got mit uns på" de tyske soldater og den tyske hær
havde feltpræster. Det virker ret besynderligt og søgt, at mene, at
det handler om, hvor mange geværer man har hængt over skulderen -

Fra : @

Dato : 15-12-10 20:20

On Wed, 15 Dec 2010 09:27:46 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Der stod også: "Got mit uns på" de tyske soldater og den tyske hær
>havde feltpræster. Det virker ret besynderligt og søgt, at mene, at
>det handler om, hvor mange geværer man har hængt over skulderen -

kunne eller VILLE du endnu engang ikke forstå hvad der blev skrevet?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Bo Warming

Dato : 16-12-10 20:54

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Nå, nå. Så du mener, at den ene skulle have flere våben end den anden?
>De kristne præster er en del af en hær -
Nej Der vil ikke ske skade på militærindsats hvis kristne soldater
skal ring til hjemsognets præst i DK hvis de vil snakke bibel eller
sjælesorg
Ordningen er beskæftigelsespåfund for cand.theoler og bør helt væk
inden der også skal indføres felt-imamer

Fra : Ivannof

Dato : 17-12-10 13:02

> [...]

havde feltpræster. Det virker ret besynderligt og søgt, at mene, at
det handler om, hvor mange geværer man har hængt over skulderen -
Prøv og se om du kan se forskellen på følgende:

1) Hitler og hans regering sender en hær mod Rusland.
2) Biskoppen af køln (der i parantes bemærket råder over en hær der er
større end Tysklands) beslutter at sende sin private hær mod Rusland hen
over hovedet på Hitler, der bliver bedt om at holde kæft!

Hilsen Ivan

Fra : Patruljen

Dato : 18-12-10 10:59

On 17 Dec., 13:01, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> havde feltpr ster. Det virker ret besynderligt og s gt, at mene, at
> det handler om, hvor mange gev rer man har h ngt over skulderen -
> ---------------------------------------------------------------------------­--------------
> Pr v og se om du kan se forskellen p f lgende:
>
> 1) Hitler og hans regering sender en h r mod Rusland.
> 2) Biskoppen af k ln (der i parantes bem rket r der over en h r der er
> st rre end Tysklands) beslutter at sende sin private h r mod Rusland hen
> over hovedet p Hitler, der bliver bedt om at  holde k ft!

Ja. Naturligvis kan jeg få øje på en forskel. Jeg ville dog gerne vide
hvor og hvornår det er foregået, som du ridser op her.
Under alle omstændigheder kan jeg ikke være enig med dig i, at der
dermed er belæg for at vores ordbøger og begrebsapparat skal ændres,
sådan at Islam er en politisk ideologi og ikke en religiøs :)

Fra : Ivannof

Dato : 18-12-10 23:07

> [...]

Ja. Naturligvis kan jeg få øje på en forskel. Jeg ville dog gerne vide
hvor og hvornår det er foregået, som du ridser op her.
Altså, Hisbollah i Libanon har en større hær end landets egen hær. Så
Hisbollah bestemmer.

Hilsen Ivan

Fra : @

Dato : 18-12-10 23:36

On Sat, 18 Dec 2010 23:06:33 +0100, "Ivannof" <ivannof@hotmail.com>
wrote:

>Altså, Hisbollah i Libanon har en større hær end landets egen hær. Så
>Hisbollah bestemmer.
>
>Hilsen Ivan

ja og det er det samme som at danmark har feltpræster - det kan du da
godt se?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Ivannof

Dato : 18-12-10 23:17

> [...]

dermed er belæg for at vores ordbøger og begrebsapparat skal ændres,
sådan at Islam er en politisk ideologi og ikke en religiøs :)
Jeg er ikke så bekymret for vores ordbøger. De skal nok klare sig.
Jeg er heller ikke så bekymret for at islam skulle være en religion. Det kan
den såmænd godt være. Jeg er bekymret for en politisk ideologi, der stammer
fra en alt for gammel bog og som dikterer sine proselytter en utidssvarende
politik fra en forkert tidsalder, som ingen kan lave om på fordi den kommer
fra selveste "Gud".

Hilsen Ivan

Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-10 09:10

On Sat, 18 Dec 2010 09:59:23 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:
> [...]
>dermed er belæg for at vores ordbøger og begrebsapparat skal ændres,
>sådan at Islam er en politisk ideologi og ikke en religiøs :)

Kun Buddhister, Shintoer og til nød grundtvigianere fra Grundtvigs tid
bestræber sig på at give gud hvad guds er og kejseren hvad kejserens
er, så den skelnen du efterlyser får du ikke, især ikke vedr
erobringsbevægelsen Islam