Autentisk folkemusik fra Østrig på ORF2
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-12-10 00:24

Her er der dæwlem3 tale om noget "klingende Østrig" skal jeg love for.

De kører simpelthen med en pendant til MUSIKANTENSTADL på ORF.

Hvor MUSIKANTENSTADL står for den folkelige form for folkemusik (slager),
står showserien MEI LIABSTE WEIS for den autentiske folkemusik. Huuuu ha.
Det er godt nok ikke lige mig, med al det violin-halløjsaværk. Men det er da
kommer da tallerkenen rundt med musik må man sige. Showserien er i hvert
fald gennemført i kvalitet.

Men jeg siger nu alligevel "nul tak" til den slags musik - Hvad mener i om
det?

Her er et par klip fra showene:
http://www.youtube.com/watch?v=Ok_7M6hDSKI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=6z4h3cQ7Ei4&feature=related
Her er en lille reportage om showet:
http://www.youtube.com/watch?v=dEAl1HLWv4k

ORF2 har også et show som hedder KLINGENDE ØSTRIG. Det er også et
gennemført musikshow, men det er med sån noget blæser-halløj.
Det er godt nok heller ikke lige mig. Det er meget kedsommeligt, ligesom
det andet show. Hvad siger i?
Her er et par klip fra showet.
http://www.youtube.com/watch?v=gGOAd3Lf3IM&feature=related

Hilsen Åge