Psykiater vil fravælge DF'ere
Fra : Martin Larsen

Dato : 10-12-10 06:22

Speciallæge i psykiatri Ole Bjørn Skausig ønsker ikke at behandle DF'ere.
"Jeg kan jo heller ikke fuldhjertet behandle en erklæret nazist"

Han nævner sjovt nok intet om islamofascister, rødfascister mv.

Jeg håber ikke at han får en fed pension på den udtalelse, men
forhåbentlig bliver han bedt om at finde et andet erhverv.
http://www.uriasposten.net/archives/21047

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 10-12-10 08:59

On Fri, 10 Dec 2010 06:21:37 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg håber ikke at han får en fed pension på den udtalelse, men
>forhåbentlig bliver han bedt om at finde et andet erhverv.

Jeg mindes at en højtstående S-amtspolitikere udtalte seriøst at hvis
Kresten Poulsgaard blev syg skulle han sidst på ventelisten og ikke
fordi han røg, fordi hans meninger var hende imod

Psykiatri-speciallæger har ofte valgt specialet pga egne problemer og
Glistrup er også blevet fejldiagnosticeret som psykotisk uden at
overlægen havde mødt Glistrup eller denne havde ønsket undersøgelse

Overlæge, dr.med psykiater Mogens Jacobsen i Ekstrabladet 24maj96
fastslog at skønt ingen møde med politikeren så kunne denne TANKELÆSER
se psykose "Mogens Glistrups personlighed er en ulykkelig stræben
efter kærlighed, beundring og prestige og at han blot fandt de
punkter, hvor mange vælgeree ville give ham disse ting, og kørte så
løs som den lille mands fortaler"

Fra : Bo Warming

Dato : 10-12-10 09:27

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg håber ikke at han får en fed pension på den udtalelse, men
>forhåbentlig bliver han bedt om at finde et andet erhverv.

Han ulovlige arbejdsvægring gir næppe de store problemer for hans
erhverv er aligevel ikke til hjælp

   Vi ser tendens til ny hjernemytologi, hvor mange tror, at de
forskellige sindslidelser er
lokaliseret til bestemte dele i hjernen"(309-13).Mogens Mellergaard.
(i Einar Kringlen "Psykiatrisk Samtidshistorie",2001
Side 226

   I alle meningsspørgsmål er vore modstandere altid unormale.
Mark Twain
Simintolernce   And the ones who were dancing were thought to be
insane, by those who could not hear the music Nietzsche

   De gode er nødt til at korsfæste den, der opfinder sig sin
egen dyd! Dét er sandheden.Nietzsche

I en verden, hvor alle fusker, bliver den ærlige en bedrager. André
Gide
simob   I fortiden skabte folk hekse,nu skaber de mentale patienter
Thomas Szasz

   Lægerne sidder inde med det ultimative
regelsæt for acceptabel opførsel, takket være evnen til at definere,
hvad der er "skørt" Indledning af Psykiatriens historie - fra asyl
til Prozac Edward Shorter 2000

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-12-10 09:44

On 12/10/2010 09:27 AM, Bo Warming wrote:

> Han ulovlige arbejdsvægring gir næppe de store problemer for hans
> erhverv er aligevel ikke til hjælp

Selvfølgelig er vi enige om at det er 90% fup, og hvis det er et
rødfjols som her 99.9% fup. Og det er fint at han advarer DF'ere om at
de ikke skal komme - jeg ser gerne liberalisering af sundhedssektoren og
diskussion af psykiateres værdi, men det er næppe det der er Skausigs
agenda

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 10-12-10 12:38

On Fri, 10 Dec 2010 09:44:27 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>de ikke skal komme - jeg ser gerne liberalisering af sundhedssektoren og
>diskussion af psykiateres værdi, men det er næppe det der er Skausigs

Jeg traf en dansk psykiater der indførte værksted for sine mange
psykoseramte og som brændte pyroman-patienter med cigaretglød
Så måske de kan nå ned på kun 80% fup

Freuds psykoanalyse har jeg en vis respekt for

   A man should not strive to eliminate his complexes, but to get
into accord with them: they are legitimately what directs his conduct
in the world.      Sigmund Freud
   "Den lykkelige fantaserer aldrig, det gør kun den
utilfredsstillede"      Sigmund Freud

Look into the depth of your own soul and learn first to know yourself,
then you will understand why this illness was bound to come upon you
and perhaps you will thenceforth avoid falling ill. Sigmund Freud

   "The flush toilet is the basis of Western civilization."
skrev Alan Coult, Amerikansk psykoanalyse-popforfatter

Psychiatry's chief contribution to philosophy is the discovery that
the toilet is the seat of the soul.       Alexander
Chase